Voorvelg lagers uitdraaien

Gavinhhwaard

MF'er
18 okt 2014
102
14
Heerhugowaard
Goedenavond,

Ik heb een voorvelg van een zx10r uit 2005 en hierin zit een lager diameter van 42mm buitenmaat in.

Ik zou ze graag willen uitdraaien zodat er een 47mm lager in past.



Iemand in de buurt van Alkmaar die wat voor mij hierin kan betekenen?
 

Bijlagen

  • 20220529_194916.jpg
    20220529_194916.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 31
Ik ga geen alibaba lagers gebruiken als wiellagers. Laat ze dan liever uitdraaien naar een maat dat ik er een kwaliteitlager in kan zetten.
Ik ga dan weer niet met een uitgedraait wiel rondrijden.
Waarom koop je geen wiel van een 2008 model?
Ik neem aan de je wiel ouder is dan de as en vork?

 
Is een paar bussen laten maken die om over je huidige as vallen niet makkelijker? Ik neem aan dat die as opname van je voorvork 25mm is.
Mocht je wel voor de naaf uitdraaien gaan, vergeet dan ook niet om een nieuwe bus te laten maken voor tussen de lagers.
 
Ik ga dan weer niet met een uitgedraait wiel rondrijden.
Waarom koop je geen wiel van een 2008 model?
Ik neem aan de je wiel ouder is dan de as en vork?

Is een achtervelg die je stuurt, voorwielen zijn schaars vandaar het uitdraaien. Zoals @boutje Zegt is er genoeg wanddikte dus daar geen zorgen over.
 
Is een paar bussen laten maken die om over je huidige as vallen niet makkelijker? Ik neem aan dat die as opname van je voorvork 25mm is.
Mocht je wel voor de naaf uitdraaien gaan, vergeet dan ook niet om een nieuwe bus te laten maken voor tussen de lagers.
Opname van voorvork is inderdaad 25mm. Gaat helaas niet door een 20mm wiel. De 25mm as tussen de lagers heb ik al ergens op de kop weten te tikken. Bedankt voor het meedenken
 
SKF goed genoeg ?

laat maar, foute foto

een 25x42x9 bestaat wel, lager 6905 , ik zou dat erin steken en met 3mm ringen opvullen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was een voorwiel nodig vanwege de dikke as, twee modellen, het 6004 lager van SKF i de standaard voor de dikkere as


Wat me een beetje bezighoudt: Je moet ook de gaten in de voorvork opboren, of de as afdraaien, hoe ga je daar mee om?
 
SKF goed genoeg ?

laat maar, foute foto

een 25x42x9 bestaat wel, lager 6905 , ik zou dat erin steken en met 3mm ringen opvullen.
Of 6mm dieper laten draaien, en dan 2 6905 naast elkaar :P
 
Misschien een gek idee. Maar zou het dan kwaad kunnen om die 6mm met een gatenzaag weg te halen? Die zijn goed te krijgen in 42mm.
En het binnenste lager heeft dan toch nog 3mm contact met het gedraaide gedeelte.
 
Ik was een voorwiel nodig vanwege de dikke as, twee modellen, het 6004 lager van SKF i de standaard voor de dikkere as


Wat me een beetje bezighoudt: Je moet ook de gaten in de voorvork opboren, of de as afdraaien, hoe ga je daar mee om?
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar ik heb een 25mm voorvork en as. Verder zijn de wielen identiek op de asmaat na.
 
Een vraag van mijn kant die hier mee te maken heeft zit er nog een keerring voor dat lager zo ja kijk dan eens bij Karts wiellagers .
Er zijn die die 25x42x12 lagers gebruiken maar dat zijn ZZ lagers oftewel met een stalen schild inplaats van rubber .
Als er nog een keerring voor het lager zit is dat voor weersinvloeden geen probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan