voorvork vx800

Dasher1976

MF veteraan
25 apr 2010
1.530
290
Finnewold
Op zoek naar een voorvork of iemand die een voorvork kan maken voor een vx800.

Gaat mij om de ruwbouw ervan. Wiel met remsysteem, schokbrekers ed heb ik zelf. Standaard poten zijn 41mm.

Materiaal kan ik, indien gewenst, ook aanleveren.
 
Kijk eens op mijn site www.ezto.nl ....... *D

Gekeken en staat mooi spul op :} :} :}

Maar wat zou dit kosten zonder de schokbreker? Die heb ik zelf namelijk net gekocht. Ik lever dan wiel, remmen en schokbrekers zelf aan.

Poedercoaten ed doe ik ook zelf. Mag via pb.
full
 
41mm is ook de maat van een K100, mocht je iets gebruikt vinden. Hoewel de VX wel een heel andere balhoofdhoek heeft.
 
Ja daarom vind ik het ook beetje raar. Bij verkeerde belasting zou standaard vork zelfs breken denk ik. Normaal worden de poten in lengte belast, en nu hou je ze rechtop en ga je ze zijdelings belasten. Vorkpoten zijn al niet echt dikwandig............
 
Bovenste is toch en Schwabel?
Onderste is een naloopverkorting. Daar rijdt JFJ mee op z'n VFR, daarom noemen we dat een zogenaamde JFJ verkorting .
 
Ik vind een schwabel wel een mooi ding. Maar het is bijna net zoveel werk als een volledige swing maken.
Doordat de naloop verkort wordt is de belasting op de telescoop veel minder. De keerringen blijven langer heel. Een telescoop breekt niet zo snel. Schat maar eens in wat er met een telescoop gebeurt als je met met 2 man en vakantiebaggage bergaf in de ankers gaat. Dan kan je de telescoop ook vier centimeter naar achter buigen en hij veert gewoon weer terug.
 
Mooi man zo'n aangepaste telescoop :)

Je kan ook eens contact opnemen met de mannen van www.basicsidecars.com O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan