voorvorken Gebogen! slecht koop?

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
ik heb een yamaha r125 waarvan in bang ben aan te klussen omdat ik heb wekelijks nodig heb. ik wou daarom een goedkope r125 kopen om daar aan te werken maar hij heeft gebogen voorvorken. is dat makelijk te repareren? vervangen kost waarschijnlijk veel maar ik weet niet hoeveel. heeft iemand enig idee?
 
Als je die motor voor €500 kan repareren, en daarna voor minimaal €3000 kan verkopen, waarom zou je dat dan niet doen?
Wat mij betreft stinkt het verhaal in de advertentie, er is onderhuids meer schade, misschien zelfs frame krom/scheuren.

Mijn gevoel zegt ver bij wegblijven, of minimaal voor aankoop al het plastic eraf om te zoeken naar verdere schade.
Alles hersteld, behalve....

Ik loop dan weg.
 
Met zo’n klapper weet de verkoper niet of het frame krom is of niet, maar hij vraagt 2000,- en hij weet dat het bijna niet te verkopen is.
Biedt gewoon 500,- max 750,- en neem de gok.
Als alles eraf is dan eerst frame maar controlleren, daarna pas meer geld in steken.
Die voorfork poten en de rest kan ook tweede hands of revisie, dan sleutelen maar.
Links los , en wat godverren,
 
Met zo’n klapper weet de verkoper niet of het frame krom is of niet, maar hij vraagt 2000,- en hij weet dat het bijna niet te verkopen is.
Biedt gewoon 500,- max 750,- en neem de gok.
Als alles eraf is dan eerst frame maar controlleren, daarna pas meer geld in steken.
Die voorfork poten en de rest kan ook tweede hands of revisie, dan sleutelen maar.
Links los , en wat godverren,
ja zoiets had ik ook voor ogen. heb je advies voor hoe je het frame goed kan controleren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan