voorvorkolie CB900

blissard

MF'er
25 okt 2002
198
46
den haag
Heb de Haynes-bijbel al besteld maar helaas nog niet binnen. Kan iemand hier me misschien vertellen hoeveel olie er in de voorvork van een '81 CB900 Bold'or moet. Is deze oliestand ook te peilen? Heb ik van 't weekeind tenminste iets te doen :-)

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Haynes-bijbel al besteld maar helaas nog niet binnen. Kan iemand hier me misschien vertellen hoeveel olie er in de voorvork van een '81 CB900 Bold'or moet. Is deze oliestand ook te peilen? Heb ik van 't weekeind tenminste iets te doen :-)

alvast bedankt.
van het peilen weet ik niets, maar in het werkplaatshandboek staat.
175cc droog en 155cc bij het verversen.
Droog is als hij volledig uit elkaar is
Veversen is het aflaten zonder demontage :?
Verbeter me maar als ik mis ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net ff gechecked en inderdaad aftapboutje gevonden. (joepie!) Ik ga ervan uit dat het voorwiel vrij van de grond moet zijn (geen druk op de voorvork) of maakt dat niet uit?


Maakt niet zoveel uit, je veren zorgen er wel voor dat je vork niet induikt.

Als je gaat bijvullen en je moet de doppen bovenop de kroonplaat er helemaal afdraaine, moet je wel zorgen dat het voorwiel los van de grond is, anders zakt ie door zijn poten. Ja, zelf meegemaakt inderdaad...

Succes!
 
Bedoelde voor het bijvullen inderdaad. Vond de doppen bovenop al een beetje te groot om zomaar los te draaien. (Moet nog ff een passende imbus halen trouwens) Bedankt voor alle hulp, gaat verder wel lukken denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan