VOX ni Scala Q3

SDR6

Die hard MF'er
12 mei 2006
525
158
Zeeuws Vlaanderen
Dag Mede Forummers,

Heb een SCALA Q3 gekocht en ben tot nu toe er wel over te spreken.
Nu zag ik dat er ook VOX spraakbesturing op zit. Er wordt in de handleiding echter geen woord over gerept, behalve dat het er op zit. Heb al wat zitten prutsen, maar krijg het niet voor elkaar..



Hoe is dit in te stellen? IS dit in te stellen?

Iemand ervaring ermee?
 
Paragraaf 4.5 & 4.6 in de handleiding:

DE VOX IN-/UITSCHAKELEN
Terwijl uw scala rider in stand-by staat, drukt u 2 seconden tegelijkertijd op “V+” en “V-”.
Aanzetten
een blauw flitsje van 2 seconden
Uitzetten
een rood flitsje van 2 seconden

Om de VOX-gevoeligheid te veranderen, gaat u naar de Cardo Community, of zet u het spraakgestuurde menu op uw scala rider.
 
Paragraaf 4.5 & 4.6 in de handleiding:

DE VOX IN-/UITSCHAKELEN
Terwijl uw scala rider in stand-by staat, drukt u 2 seconden tegelijkertijd op “V+” en “V-”.
Aanzetten
een blauw flitsje van 2 seconden
Uitzetten
een rood flitsje van 2 seconden

Om de VOX-gevoeligheid te veranderen, gaat u naar de Cardo Community, of zet u het spraakgestuurde menu op uw scala rider.
ja dat had ik ook gelezen, maar het doet dus helemaal niks bij me. Ik neem toch aan dat ik ergens de spraakcommando's in moet stellen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Q3, maar een G4 en ik heb de gevoeligheid op 'hoog' in moeten stellen, anders deed de VOX niets.

Wat bedoel je met 'spraakcommando's in stellen'?
Je kan het ding volgens mij niet 'programmeren' waardoor die gaat bellen als je 'bel naar huis' zegt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Q3, maar een G4 en ik heb de gevoeligheid op 'hoog' in moeten stellen, anders deed de VOX niets.

Wat bedoel je met 'spraakcommando's in stellen'?
Je kan het ding volgens mij niet 'programmeren' waardoor die gaat bellen als je 'bel naar huis' zegt.


Je kan er wel een nummer in programmeren dat ie gaat bellen. En bij mijn Q3 staat de gevoeligheid ook op hoog. Maar dat is sterk afhankelijk van je helm en de gebruikte microfoon.
 
Die vox functie is afhankelijk van je aangesloten telefoon.
Bij ee iphone gebruik je dan siri en bij een Android de spraakbesturi g die daarop zit.
Op mijn samsung kan ik bijvoorbeeld wel zeggen 'call mom mobile' maar niet call sjaak de vries' want dat snapt ie dan niet ivm taal tenzij je de namen fonetisch in het engels op gaat slaan.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan