Voxan Café Racer

Komt omdat het toch nog iets anders is geworden en er eerst weer gelast moet worden.
 
Niet aan lassen toegekomen, maar daar veranderen de foto's niet echt van. Neusvleugeltje gemaakt van 2,5 dik staal om bovenaan toch een link te krijgen. Tussenbuisje kan er straks nog tussen uit.

DSC_7924.jpg

DSC_7925.jpg
 
Ja, daar is ie dan!

Nou je hebt wel weer wat te doen zie ik. Wat ga je nou met die andere bak doen dan? Je zei dat je nog een andere zijspanbak hebt liggen.
 
Ja lekker door gaan dan komt het goed. Motor moet voorjaar af zijn. Vanavond met electra bezig geweest omdat Lasmoat ziek was en het heerlijk avondje niet door ging.

Andere bak komt tzt aan een VF750F, maar er zou ook maar zo een andere trekkert op kunnen doemen.
 
Kleine update, maar alle beetjes helpen. Dinsdag zoals gezegd nog uurtje bekeken hoe ik het electra in de koplamp ga verwerken. Kom een heel eind, maar de stukken zijn veel te lang. Kan behoorlijk geminimaliseert worden. Contactslot had alleen al een kabel van bijna 50cm :? omdat die naar de kuip moest natuurlijk. Nu valt het slot in de koplamp dus 10cm is zat. Doorgeknipt en ingekort.

Qua uitlaten gaan we deze kant op, alleen zelf linkpijpen maken, maar dan kunnen ze ook lekker kort. Stuk korter dan op deze foto. Eind stuk net voobij de achter as ofzo.
Racing Steel Style van het merk Marving is verkrijgbaar via Noud van Motorbazaar.nl
Racing Steel is ook leverbaar, heeft kortere eindkapjes. Nog tijd zat om dat te beslissen ;)
Zaterdag ff verder.

rss-d3_large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanavond flinke slag geslagen met electra. Engelen geduld heb je nodig met dat werk zeg.. Nog een paar dingen inkorten en tapen, en dan is de boel klaar. Dan kijken hoe het gaat met aansluiten en sturen.
 
Electra is inmiddels af. Best lastig om dat stugge spul in de koplamp te krijgen nu.
Om het netjes achter in het koplamphuis vast te kunnen zetten worden er een paar lusjes gelast om daar de bekabeling aan vast te kunnen trekken.

Om wat meer ruimte te krijgen bij de invoer naar de koplamp ga ik het freempje nog iets aanpassen, zodat de kabelboom bij het balhoofd iets meer ruimte krijgt voor de stuurbeweging.

Uitlaat dempers zijn besteld bij Noud's motorbazaar waar ik inmiddels al aardig wat onderdeeltjes weg gehaald heb naar alle tevredenheid. O.a. voor het VFR zijspanproject.
 
Laatst bewerkt:
Electra is inmiddels af. Best lastig om dat stugge spul in de koplamp te krijgen nu.
Om het netjes achter in het koplamphuis vast te kunnen zetten worden er een paar lusjes gelast om daar de bekabeling aan vast te kunnen trekken.

Om wat meer ruimte te krijgen bij de invoer naar de koplamp ga ik het freempje nog iets aanpassen, zodat de kabelboom bij het balhoofd iets meer ruimte krijgt voor de stuurbeweging.

Uitlaat dempers zijn besteld bij Noud's motorbazaar waar ik inmiddels al aardig wat onderdeeltjes weg gehaald heb naar alle tevredenheid. O.a. voor het VFR zijspanproject.


topzaak!

en mooi project :9~
 
Tnx ;)

Vanavond kabelboom in koplamp getrokken. Gaten bleken wat krap en aangezien daar gewoon vocht mag komen heb ik ze wat groter gemaakt om niet te hoeven martelen. Dit is nu nog wat ik in de lamp moet verwerken en dat gaat gemakkelijk lukken.

DSC_0849.jpg


Morgen komt Lasmoat het koplamp frame verder aflassen en is hij verder klaar om naar de coater te brengen.

Ook heb ik nog even de tijd gepakt om de bevestiging van de tank aan de voorkant bij het balhoofd te maken. Ik heb er gewoon eigenwijs twee gaatjes geboord en daar draad in getapt. Dat is zeker 5mm dik dus draad zat.

DSC_0853.jpg
 
Gisteravond is het freempje gelast en is nu bijna af.

Voxan6.jpg


Verder even gekeken, maar kom niet weg met de brandstofpomp.

Voxan5.jpg


Het gedeelte (filter) tussen de twee slangen is te groot. Iemand ervaring mee? Kan ik die slangetjes gewoon inkorten zodat het filter naast de pomp komt te zitten?

Voxan3.jpg


En nog een beetje aan het tekenen geweest om de vorm te bepalen van het geminimaliseerde voorspatbord. Begint aardig in de richting te komen zo.

Voxan1.jpg
 
ik denk dat je dat wel kan doen. als het daar mee wel past. wel moet je de aanzuig filter [ dat zakje ] zo laag mogelijk in de tank terug stoppen. [om de rest van de pomp terug draaien ]
want zou je die bijvoorbeeld mooi recht om hoog terug stoppen kun je de laatste 2 liter inhoud van je tank niet benutten.
 
Ja Vox88000 daarmee zou het moeten passen. Enige probleem kan zijn dat filter samen met pomp niet meer door het gat wil. Verder is het gat onder in de tank op de zelfde positie dus dat komt goed. Wel is het zwarte draadje de isolatie zichtbaar doorgesleten dus zou voor problemen kunnen zorgen in de toekomst. Ook voor andere voxen dus. Die ga ik nog beter isoleren voor hij er weer in gaat. Zal ik ook ff foto van maken.

@ VFRFighter: Dat kan natuurlijk wel ;) Maar moet wel aan de motor worden gebouwd.
 
vraag mark anders ook nog even voor de zekeheid. [ die heeft ook weer een pomp in zijn tank geknutseld ]
 
Heb ik al gevraagd, maar die heeft hem helaas wat completer gekocht. Dus met dop en pomp. Word nog aardig duur tankje voor mij als hij af is, maar wel de moeite waard vind ik zelf.
 
Heb het benzine filter er even af gehaald en dan kan de pomp in de tank. Ik zal wel eens even een deskundige zoeken die kan adviseren of er een ander (kleiner) filter op kan, want anders kan de boel niet door het gat.

Vanavond de originele voorste bevestiging van de tank gehaald. Deze gezette lipjes waren maar 2mm dik en kwamen buiten het balhoofd uit. Nu nieuwe bevestigings lip met kit op de plek gezet zodat deze gelast kan worden.
 
Jij bedoeld de koplamp oren? Die zijn bewust wat dikker omdat het meestal van die blikjes zijn.
Deze worden nog mooi afgerond en dan zijn ze perfect. Komt ook nog een pinkertje op.
 
Even ter illustratie, dit was de voorste tank bevestiging na demontage.

DSC_0888.jpg


Tank met verwijderd montagepunt.

DSC_0889.jpg

DSC_0891.jpg

Voorkant.
DSC_0890.jpg


Nieuwe tank bevestiging.

DSC_0887.jpg


En tank d'r op.

DSC_0882.jpg


En hier moet straks nog een bevestiging tussen om de tank onder het zadel te bevestigen.

DSC_0885.jpg


Volgende week meer.
 
Laatst bewerkt:
Jep dat was de maat moat ;) 2,5 of 3 is dik zat.

Peter was hier nog. De 21e naar Hasselt hoorde ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan