Vraagje remzuiger honda CB-1

Coen 015

Rookie
8 mei 2014
27
0
Tijdens de revisie van mijn voorremklauw kwam bij 1 van de zuigers het kleine schijfje los wat op de zuigers zit. Hoort deze vast, of hoort deze los te kunnen bewegen? Hij kwam los na een tijdje roest los krabben / poetsen, dus moet ik hem nu juist weer vast lijmen, of de andere nog verder schoonmaken tot hier ook het schijfje los komt?

Foto ter verduidelijking:

21l6az8.jpg
 
Bedankt!

Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om te kijken of ik snel ergens andere zuigers kan vinden, al heb ik er sinds het maken van de foto nog even flink op zitten poetsen en polijsten en moet zeggen dat het me toch nog verbaast hoe netjes ze toch nog zijn geworden. Mijn vraag is in ieder geval beantwoord!
 
Klein beetje kopervet op het schijfje/in de zitting en de boel gewoon in elkaar zetten.
Gezien de diepte van de zitting is het onmogelijk dat ze eruit gaan vallen zodra de blokken op z'n plaats zitten.
 
De andere kant is inderdaad wel dicht.

Heb helaas geen foto, heb ze al weer in elkaar zitten. Voor nu werkt het weer, maar binnenkort eens een plan maken of ik losse onderdelen ga kopen voor wat ik wil vervangen, of toch een donor cb1 zoek. ;-)

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Grappig detail, de binnenkant van die schijfjes is hout :-) Die zuigertjes kun je voor een paar tientjes op ebay wel vinden. Persoonlijk zou ik gewoon zorgen dat je remmen 100% in orde zijn, ze zijn vrij belangrijk :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan