vreemd (knarsend) geluid bij wegrijden GSX-R 1000 K5

Nymax

Rookie
8 jun 2011
25
0
Beste felow motorrijders,

Allereerst aangenaam: Ik ben Max, ik woon in breda en ben sinds 1,5 maand (na jaren dromen en sparen) de trotse eigenaar van mijn eerste motor (Suzuki gsx-r 1000 k5).

Ik heb de motor aangeschaft bij een dealer. Na ongeveer 2 weken kreeg ik problemen met de startmotor en startkoppeling. Deze is keurig vervangen binnen de garantie termijn.

Nu loop ik weer tegen een nieuw probleem aan: bij het wegrijden maakt de motor soms een vreemd geluid. Het is een soort knarsend/zoemend geluid en het lijkt alsof het de koppeling is. Het is (zover is voorgevallen) alleen na een lang stuk rijden als ik vanuit stilstand wegrijdt (hoog of laag toerig).

Ik heb het forum afgezocht en een soortgelijk probleem gevonden mbt tot de ''koppelingskwaal'' van de K5 serie, maar weet niet of dit ook in mijn geval hetzelfde probleem is.
(problemen koppeling gsxr 1000 k5).

Kan 1 van jullie technici met enige zekerheid zeggen of dit het geval is?
Ik kan ook wéér terug naar de dealer ( heb nog 2 maanden garantie), maar ben daar afgelopen maand al 4x geweest en hij ziet me alweer aankomen ;)

Ik hoor graag van jullie, en alvast bedankt voor de tijd en moeite!

grt Max
 
Inderdaad, gewoon teruggaan. Die dealert ziet je terugkomen, maar hij heeft ook die motor aan je verkocht, met hopelijk de gedachtegang een goede motor te verkopen.

Beste zzrens,

Ik denk dat dat toch het beste is ja.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of hebben gehad?

grt max
 
Terug
Bovenaan Onderaan