Vroeger motorijden prettiger??

Het is gewoon het appels en peren verhaal weer. Als @Spitser zich prettiger voelt op z'n 650, is dat toch prima?
Ook ik heb een ZRX met 127pk, en kan me er prima op inhouden ook, soms echter, maar dat is persoonlijk (net als de keuze van @Spitser ).
Rij ik op de ZRX ga ik vaak over de grens heen, omdat dat dan kan, rij ik met m'n z650, (een oudje), kan ik veel meer gas geven, maar ook dat is leuk. Het is gewoon iemands persoonlijke keuze.
Het verhaal, een zware is je ware, zoals dat vroeger altijd beweerd werd, is allang niet meer van toepassing. Het is gewoon het plezier wat je beleeft op je motor, DAAR gaat het werkelijk om. Zijn ZRX is nu bij iemand die er ook weer plezier aan heeft, en er blij mee is. En @Spitser met zijn 650, en dat is alleen maar goed.
 
En vroeger rij al 36 jaar motor was een 500 al heel wat maar frames waren van elastiek en het zwabberde in lange bochten als je gas gaf.
Wel spannend en de remmen waren niet zoals nu .
Banden etc en alles erom heen is in de loop der jaren sterk door ontwikkeld.
En vroeger gingen motoren vaak stuk en zat je uren te sleutelen.
Tegenwoordig zijn ze beter en gaan niet meer zo snel kapot.
 
Het is gewoon het appels en peren verhaal weer. Als @Spitser zich prettiger voelt op z'n 650, is dat toch prima?
Ook ik heb een ZRX met 127pk, en kan me er prima op inhouden ook, soms echter, maar dat is persoonlijk (net als de keuze van @Spitser ).
Rij ik op de ZRX ga ik vaak over de grens heen, omdat dat dan kan, rij ik met m'n z650, (een oudje), kan ik veel meer gas geven, maar ook dat is leuk. Het is gewoon iemands persoonlijke keuze.
Het verhaal, een zware is je ware, zoals dat vroeger altijd beweerd werd, is allang niet meer van toepassing. Het is gewoon het plezier wat je beleeft op je motor, DAAR gaat het werkelijk om. Zijn ZRX is nu bij iemand die er ook weer plezier aan heeft, en er blij mee is. En @Spitser met zijn 650, en dat is alleen maar goed.
Jij snapt m Coert , de beste man kent mij ook niet ,dat scheelt natuurlijk ook ;)
 
Even afwijken maar ik vind dit echt een hele mooie vette motor Han S.
Mijn zwager had er vroeger ook 1 en ik een vfr.
Allebei v4.
En als ik op zijn supermagna reed reed dat wel gaaf en was erg snel.
Maar het ziet er wel gaaf uit met die uilaatdempers en kleur rood😍
Het is altijd een kwestie van smaak, maar ik vind het een brute motor. En het fijne van deze motor is de enorm brede zg powerband en dat maakt hem veel sneller dan hij er uitziet.

Tussen de 3000 en 10.000 rpm heeft hij veel vermogen en hoewel het topvermogen rond de 90 pk ligt, is hij sneller in een sprint dan sommige motoren met veel meer topvermogen.

In het sturen is hij wat eigenwijs, maar als je dat doorhebt kun je er alles mee.
 
En vroeger rij al 36 jaar motor was een 500 al heel wat maar frames waren van elastiek en het zwabberde in lange bochten als je gas gaf.
Wel spannend en de remmen waren niet zoals nu .
Banden etc en alles erom heen is in de loop der jaren sterk door ontwikkeld.
En vroeger gingen motoren vaak stuk en zat je uren te sleutelen.
Tegenwoordig zijn ze beter en gaan niet meer zo snel kapot.
Veel van die oude motoren zijn idd slap in het frame. Als je een oude Triumph bij het stuur pakt als je er naast staat en je gaat heen en weer, gaat de achterkant als een stuk rubber zwaaien.

Norton kwam begin jaren 50 met het featherbed frame, een dubbel wiegframe en dat is erg stijf (rigid) en dat stuurt ook heel fijn. En het remt erg goed voor trommelremmen.

En dat featherbed frame is gewoon weer nieuw te koop.

CBG-August-2020-p20aa.jpg
 
Het is gewoon het appels en peren verhaal weer. Als @Spitser zich prettiger voelt op z'n 650, is dat toch prima?
Ook ik heb een ZRX met 127pk, en kan me er prima op inhouden ook, soms echter, maar dat is persoonlijk (net als de keuze van @Spitser ).
Rij ik op de ZRX ga ik vaak over de grens heen, omdat dat dan kan, rij ik met m'n z650, (een oudje), kan ik veel meer gas geven, maar ook dat is leuk. Het is gewoon iemands persoonlijke keuze.
Het verhaal, een zware is je ware, zoals dat vroeger altijd beweerd werd, is allang niet meer van toepassing. Het is gewoon het plezier wat je beleeft op je motor, DAAR gaat het werkelijk om. Zijn ZRX is nu bij iemand die er ook weer plezier aan heeft, en er blij mee is. En @Spitser met zijn 650, en dat is alleen maar goed.
We zitten maar wat te stangen 🥺.
 
Je hebt nu eenmaal ouwe mensen van 40 en jonge van 70 maar ik heb wel het idee dat het motorrijdende deel van onze natie zich toch wat jonger voelt ook al kraken de knieën wel een beetje.
Maar daarvoor kun je als pesionado gewoon naar de sportschool, daar heb je tenslotte tijd zat voor!
Ik ben zowat 70, maar mijn knieën die kraken echt nog niet.
Helemaal NIX!!

Ik voel me nog net zo prima als toen ik 30 was.
Zie NOOIT een dokter en mijn laatste pilletje is vele jaren geleden. (er zijn veel jonkies die ook DAT niet kunnen zeggen)
Toch knaagt bij mij ook de tand des tijds. Bril nodig en moet steeds vaker plassen.
 
Vroeger mijn eerst motor Suzuki gt 750 kwam van een Zundapp brommer in de vakantie kwamen we een stel tegen en mocht op zijn Suzuki gt 750 rijden om te kijken of het wat is Ja dus en een lening af gesloten en gekocht rijden 67 pk dat was een hoop voor die tijd in 1977 .

Nu 48 motoren verder van zware motoren tot lichte motoren en wat er tussen zat rij ik nu een v strom raad eens ook 67 pk ;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger mijn eerst motor gt 750 kwam van een Zundapp brommer in de vakantie kwam ik een stel tegen en mocht op zijn gt 750 rijden om te kijken of het wat is Ja dus en een lening af gesloten en rijden 67 pk een hoop voor die tijd in 1977 .

Nu 48 motoren verder van zware motoren tot lichte motoren rij ik nu een v strom raad eens 67 pk ;)
Die V-strom die parallel-twin blijkt te zijn?
 
Veel van die oude motoren zijn idd slap in het frame. Als je een oude Triumph bij het stuur pakt als je er naast staat en je gaat heen en weer, gaat de achterkant als een stuk rubber zwaaien.

Norton kwam begin jaren 50 met het featherbed frame, een dubbel wiegframe en dat is erg stijf (rigid) en dat stuurt ook heel fijn. En het remt erg goed voor trommelremmen.

En dat featherbed frame is gewoon weer nieuw te koop.

CBG-August-2020-p20aa.jpg

Ik heb o.a.een verlicchi👌,geen featherbed nodig🤠

 
Een featherbed dus niet🤪 . <- punt

}:O
Waar het om ging was de frames van de jaren 50 motoren als Matchless/AJS, Ariel, Triumph en dergelijke en het Norton featherbed was een enorme verbetering op dat gebied.

Maar de Duitsers zoals BMW en NSU hadden dat toen ook al goed voor elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan