Vulcan naar Magna ?

Geert2012

MF'er
17 mrt 2012
64
0
Aarschot
Hoi allen,

Ik heb een drietal weken geleden een schuiver gemaakt met mijn Vulcan. Stomweg, verkeerd gebruik voorrem.

Resultaat :
koppelhendel geschaafd
full

voetstuk links ietwat ontwricht en
de linkse riser staat iets naar onder
full

Kan moeilijk geloven dat dit door de val komt, ik reed immers maar goed 25-30per uur maar goed, het is wel zichtbaar. Onderkant de balhoofdset zie ik niet meteen onregelmatigheid.

Totale, geschatte kosten niet-officieel; +/-250€ (zonder werkuren)

Nu kan ik uiteraard deze schade laten maken maar omdat, ondanks de tevredenheid over de Kawa, de Honda (super) Magna toch steeds is door mijn hoofd blijven spoken, ben ik aan ’t verzinnen mijn Vulcan in deze staat van de hand te doen om alsnog een Magna aan te schaffen.

Nu mijn probleem;


Schijnbaar krijg ik voor mijn Vulcan ('96 en verkoopwaarde 3000-3500€) in beschreven staat, maximum 2000, eventueel 2200€ terwijl ik verschillende , meestal oudere Magna’s (94-96) te koop zie voor 3000-3500€.

Nu heb ik er geen probleem mee dat ik enig verlies lijd maar om nu 1500€ op drie maand te moeten laten vallen, zelfs de geschatte kosten ingerekend, vind ik toch dik overdreven.
Ook heb ik er geen probleem mee een iets oudere Magna te kopen dan mijn Vulcan( heb destijds mijn fazer 600 ook geswitcht voor een Super Magna die wat ouder was) maar om nu voor dezelfde prijs acht/tien jaar ouder te moeten gaan lijkt mij eveneens overdreven.

Nu, vermits ik toch eigenlijk opnieuw een Magna wil, maar niks wil opleggen, vraag ik hier jullie meningen. Is het beschreven prijsverschil/ -verhouding Vulcan-Magna normaal en waarom ? Is 2000€ een realistisch bod of kan ik toch tot 2500 krijgen?

Dank alvast voor jullie reacties.

Mvg
Geert
 
draai de risers eens los van het stuur, ze zitten in rubbers in de kroonplaat, bij zware belasting draaien de risers op het stuur en zo gaat het scheef zitten.
de koppelingshendel zou ik gewoon met een schuurpapiertje opschuren tot hij weer ietwat gelijk is, even pollijsten en klaar.
en wat krom is voorzichtig terugbuigen
 
draai de risers eens los van het stuur, ze zitten in rubbers in de kroonplaat, bij zware belasting draaien de risers op het stuur en zo gaat het scheef zitten.
de koppelingshendel zou ik gewoon met een schuurpapiertje opschuren tot hij weer ietwat gelijk is, even pollijsten en klaar.
en wat krom is voorzichtig terugbuigen
p

Psies, €250 voor een koppelingshandle en een nieuwe voetsteun....
Zonder arbeid......sjongejonge.

Knap hem zelf wat op en probeer op mp wat meer dan €2000 te krijgen.
Kan je daarna je droomfiets kopen.
 
Hoi allen,

Ik heb een drietal weken geleden een schuiver gemaakt met mijn Vulcan. Stomweg, verkeerd gebruik voorrem.



Totale, geschatte kosten niet-officieel; +/-250€ (zonder werkuren)



Mvg
Geert

?! |(
viertal jaren geleden ook val gehad. Stuur was eenzelfde manier ontzet. Die is alleen ontzet in de rubbers: bouten losdraaien en dan weer vast is het gedaan. Hendel kost 50 euro. Wat een onzin. Als nu al belachelijke excuusjes verzint om die magna te halen, moet je het maar gewoon doen ;) !
 
Hoi allen,

Risers los gemaakt en terug op z'n plaats gezet. Probleem opgelost.
Hendel ga ik één dezer eens proberen wat bij te schuren, alleen bij het voetstuk lijkt het plaatje waar dit opgelast is, wat gebogen te zijn.
Bleek dat de persoon van het prijsbestek, ook het balhoofdset meegerekend had, wat dus dus totaal overbodig was.

Enfin, verder mankeert er niks aan, technisch en vandaag een poetsbeurtje gehad.

Wat de Magna betreft, zal wel zien wat 't wordt want uiteindelijk is de Vulcan ook een fantastische bike. Kon ik ze maar alletwee hebben, he.

Mvg

Geert :] :] 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan