vx800 1992

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.457
744
Te koop: vx800 uit 1992 Niet zoals de titel zegt dus. De fiets is dagelijks gebruikt voor woonwerk verkeer, maar sinds ik verhuisd ben gebruik ik hem daar niet meer voor. Het grote plan was de motor op te knappen, maar omdat ik nu een huis zonder schuur of garage heb is dat eigenlijk geen optie meer.

De voordelen:goed rijdende motor, zo goed als nieuwe achterband, bijna perfecte uitlaat(zijn niet makkelijk te krijgen). Start prima. betrouwbare fiets met cardan aandrijving. Ik heb er nieuwe knippertjes op gemonteerd, omdat ik de oude nogal lomp vind.

De nadelen: de motor heeft een tikje in de voorste cilinder, ik rij er al mee sinds ik hem heb en het is niet erger geworden. Je merkt er niks van tijdens het rijden, misschien zijn het de kleppen oid, ik heb er niet genoeg verstand van om dat te beoordelen. De kappen en de tank zijn niet in perfecte staat, zie foto's. Olieverbruik is ongeveer 1 liter per 1000km, ik heb het niet precies bijgehouden, maar dat zal wel ongeveer kloppen. De voorband kan nog even, maar zal wel vervangen moeten worden.
Ik heb ook nog een stickerset en een setje kappen voor onder het zadel.

Kortom een fijne motor die een beetje aandacht kan gebruiken, maar hij kan in principe ook gewoon zo gebruikt worden of als pekelfiets.

gegevens:
bouwjaar 1992
800 cc v-twin
kmstand 73***
kleur: zwart
vol vermogen.
Vraagprijs is 500 euro.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Update: het tikje blijkt de nokkenas ketting spanner te zijn.
Het olieverbruik valt nog wel mee, na ongeveer 1500km moest ik er bijna een litertje bij doen.

Repareren bij een gerenommeerde dealer is mij te duur, dus doe een goed bod en dan heb je wellicht een mooi winterproject of een waardige pekelfiets.
 
Hee, ik moest even twee keer knipperen met mijn ogen, want het verhaal en de foto´s kloppen precies met mijn motor :+

Verbruik van olie is bij mijn motor ook zo, zo´n 600 ml op de 1500 km, met hetzelfde aantal km op de teller. Ik vind het zelf niet problematisch, is alleen een extra puntje om soms te tanken. Ook het befaamde tikje is bij mij aanwezig, al 10.000 km mee gereden dit jaar, en nog geen slag gemist!

Schopje voor deze ideale tour motor die ook nog wel een bochtje om wil met de juiste banden! :]
 
Laatst bewerkt:
Schop omhoog met een nieuwe vraagprijs van 500 euro. Iemand interesse in een pekelfiets of een winterprojectje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan