Waar kan je uitlaatveren halen?

Pferd

MF veteraan
11 jun 2004
1.089
0
Zwolle
Heeft iemand enig idee waar je uitlaatveren kunt krijgen? Ik ben bij verschillende motorzaken geweest en niemand heeft ze of wil ze bestellen. Hop motorsport heeft ze op hun site staan, maar niet mijn maten.

De maat tussen de twee ogen is 66-67 mm.

Hoop op reactie.
 
Ik ben er een tijdje geleden ook naar op zoek geweest
Op een zaterdag middag vier motorzaken gehad de eerste twee hadden er geen
Nummer drie (motoport breda ) had er drie liggen koste wel 6,5Euro per stuk
Toen naar Pols in waalwijk die had ze wel op voorraad en de prijs 3,5 E
Je begrijpt wel dat ik als ik weer eens wat nodig heb naar Pols ga en het de laatste keer is geweest dat ik bij motoport breda ben geweest
 
@ P.H.C. Ritzen - Zou je dat na kunnen kijken voor mij. Ik heb acht stuks nodig met de genoemde maten. Natuurlijk maakt één mm meer of minder niet zoveel uit.

@ superduc again - Mm ja dat spreekt dan voor zich, maar 3,50 euro p/s is nog veel. Ik wil niet knieperig doen.. of zit ik er nu naast?

Bedankt voor reacties in ieder geval.
 
Als het gewone RVS trekveren zijn kan je die dingen toch gewoon bij een willekeurige verenfabriek kopen?

Ik heb een catalogus van TeVeMa te Amsterdam op m'n buro liggen waar er ongeveer 1.000 verschillende instaan..............
 
Ja t zijn trekveren, maar of t gewone trekveren zijn weet ik niet. Hij heeft een behoorlijk hogere veerconstante vergeleken met de trekveren die ik bij de plaatselijke gereedschap/machineboer vond.

En zelf maken.. eehm dat zou ik nog wel kunnen proberen, maar ik wil eerst even zoeken nog. Hoe maak je ze dan? Een stukje rvs staf van 1 mm buigen om een staf van 5 mm? en dan de laatste ronding haaks omzetten? Heb je dan wel een behoorlijke constante?
 
Je gaat een standaard RVS trekveer toch niet zelf maken als je keus hebt uit honderden verschillende afmetingen voor 1 of 2 euro bij een locale verenboer :?

Eigen initiatief okee, maar je kan ook te ver gaan :X


(Aan de andere kant: je bent wel even van de straat denk ik. :) )
 
Je gaat een standaard RVS trekveer toch niet zelf maken als je keus hebt uit honderden verschillende afmetingen voor 1 of 2 euro bij een locale verenboer :?

Eigen initiatief okee, maar je kan ook te ver gaan :X


(Aan de andere kant: je bent wel even van de straat denk ik. :) )


:) Nee dat was ik ook niet echt van plan!! Maar als ik ze nu echt nergens kan vinden.. dan kost t me minder tijd om ze zelf te maken waarschijnlijk. Maar ik zie dat niet echt zitten. Die dingen staan al onder spanning nog voordat ze gemonteerd zijn. In 'slappe' toestand dus. Heb hier in zwolle trouwens vele groothandels, metaalzaken en motorzaken gebelt, niemand heeft iets liggen.
Rustig verder zoeken en hopen op goede tips!!
 
Rustig verder zoeken en hopen op goede tips!!


Dan hierbij een goede tip: Geef 's wat hoofdafmetingen van de veer die je nodig hebt en ik bel wel een paar van onze verenleveranciers af (verenfabrieken dus, geen GAMMA's!) (afmetingen in ongespannen toestand uiteraard)

Dus meet 's even ruwweg op: De draaddiameter, de buitendiameter, het aantal wikkelingen, de lengte over de wikkelingen, de afstand tussen de bevestigingsogen, de diameter van de bevestigingsogen en de stand van de bevestigingsogen ten opzichte van elkaar (recht of een kwartslag gedraaid)

Misschien kan ik een paar van die dingen voor je regelen voor een paar euri, en zoniet dan kan je altijd nog zelf naar een motorzaak rennen. :Y

Groeten Rene
 
Dan hierbij een goede tip: Geef 's wat hoofdafmetingen van de veer die je nodig hebt en ik bel wel een paar van onze verenleveranciers af (verenfabrieken dus, geen GAMMA's!) (afmetingen in ongespannen toestand uiteraard)

Dus meet 's even ruwweg op: De draaddiameter, de buitendiameter, het aantal wikkelingen, de lengte over de wikkelingen, de afstand tussen de bevestigingsogen, de diameter van de bevestigingsogen en de stand van de bevestigingsogen ten opzichte van elkaar (recht of een kwartslag gedraaid)

Misschien kan ik een paar van die dingen voor je regelen voor een paar euri, en zoniet dan kan je altijd nog zelf naar een motorzaak rennen. :Y

Groeten Rene


TT-motoren wil nog eens haar best gaan doen voor mij na een paar keer contact. Even afwachten hoe dat loopt, als dat niet wat wordt dan laat ik het hier weten.
Het is ook niet handig als je voor niets die moeite doet. In ieder geval vriendelijk bedankt voor het aanbod! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan