(Weer) een banden vraag, welke offroad banden op WR450

Thug

MF veteraan
13 mrt 2007
17.288
0
ut Zuiden
Ff de zoek functie doorspit maar kon eigenlijk niet echt duidelijkheid vinden.

We gaan straks in september naar Italië voor een weekje ofroad, vorig jaar reed ik op een versys met tkc 80. Top banden!! Zowel off als onroad onwijs veel grip!

Nu heb ik een WR450F model 2009, de banden die er nu opzitten zijn nog een 40% voor 50% achter. Dus voor ik naar Italië ga wil ik ze wel even wisselen. MAAR welke???

We gaan een 400 km onroad en een 300 km ofroad (gravel) rijden. De TKC 80 is een optie maar toch zou ik liever een noppenband willen, met dot code uiteraard!

Iemand ervaring met de Michelin AC10? Daar lees ik op USA forums wisselende ervaringen over.

Wie roept 😋
 
T 63 van michelin zou ik zeggen. Of Mitas e09.
Full knobbies zien van 400 km op de weg behoorlijk af..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar met de AC10 in Frankrijk gereden , hoofdzakelijk gravel en harde kleigrond. Op gravel prima onder controle te houden en voldoende grip. Meer dan de Kenda Trackmaster waarbij tijdens het afdalen de achterkant de voorkant probeerde in te halen. Op de stijgende paden met keien wat meer wielspin dan de Michelin CompIII waarmee ik eerder in Frankrijk was.
Dit jaar heb ik er een Pirelli Garacross op gehad, ook prima band voor die ondergrond (geen DOT), vergelijkbaar met de Unicross van Metzeler die ook voor zo'n beetje alles geschikt is en wel DOT heeft.


Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan