Weet terug, wat voor motor? (ZX6R, CBR600F 3, GSX-R)

westlandmb

Die hard MF'er
14 okt 2012
349
125
De Lier
Een kleine 4 jaar geleden had ik me al aangemeld, maar vanwege de 11/35kw regel gewacht met mijn rijbewijs.

Deze week toch ook het mooie papiertje mogen ontvangen en dus op zoek naar een motor.

Nu zit ik vooral te kijken voor een leuke beginnersmotor. De motor mag best 20 jaar oud zijn, mijn budget is zo tussen de 800 en 1800. Zelf dacht ik nu aan:
- CBR 600 F3 (+- 1997)
- ZX6R (+- 1995)

Een GSX-R vind ik van dat bouwjaar niet echt mooi en nieuwere modellen vind ik als eerste motor even te duur.

Misschien hebben andere MF'ers nog tips? Ik las dat de CBR 600 F3 problemen kan hebben met de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner, iets wat ik dus geen zin in hebt.

De motor zal ik nauwelijks gebruiken woon-werk verkeer, maar vooral voor plezier ritten en af en toe een leuk weekend weg (bijv weekendje Luxemburg). Al denk ik dat ik ook nog wel af en toe korte ritten zal rijden in de omgeving omdat ik me auto verkoop en daardoor een motor mijn enigste gemotoriseerde voertuig zal zijn (naast wat oldtimer brommers).

Alle tips zijn welkom, ook eventuele zwakke plekken van de ZX6R of andere mogelijke goede motors.

Groet,
Mark
 
Niet te druk maken om een naks of een spanningsregelaar. Gewoon 1 kopen die goed onderhouden is. Persoonlijk zou ik voor een Honda gaan :+ Maar dat is omdat ik zelf voornamelijk honda s rijdt :P

Succes met je zoektocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan