Welk eenvoudig Navigatiesysteem ?

driver

Desert X & Multistrada 1100 S
18 dec 2003
9.244
325
Ede
Ik zit ook heel voorzichtig mee te lezen in diverse Nav. topics , heb er zelfs 1 geopend over een Becker Krokodil waar niemand op reageert .
Blijkbaar is het of Tom Tom of Garmin waar het in Nederland om draait maar als ik alle voors en tegens iedere keer lees van de diverse uitvoeringen en alle verhalen eromheen waar men niet tevreden over is zie ik de bekende bomen door het bos ffe niet meer qua keuze maken.

Wat ik zoek is gewoon een simpele en duidelijke ietswat waterbestendige Nav. die me van A naar B brengt liefst duidelijk leesbaar onder het rijden en geen microfoontjes e.d in m,n helm, geen telefoontjes en geen muziek
Oftewel: geen poespas, geen moeilijk gedoe maar gewoon intikken en wegwezen.

Kortom : Wat is vlgs de kenners hier dan voor mij en eventueel anderen die er net zo over denken een goed Navigatie systeem ?

gr driver
 
Laatst bewerkt:
hallo,

nu je er zo over begint heb ik je oude topic ff opgezocht.... dat crocodile navigatiesysteem is niet echt geschikt om op de motor te monteren, spatwaterdicht is niet genoeg op de motor... met 120km/u in de regen komt water echt OVERAL, dat wordt er gewoon ingeperst...

met betrekking tot deze vraag:

met zowel een tom tom rider (of de nieuwe urban) als met een garmin zumo 220 kun je precies wat jij wilt, makkelijk, op de motor, van A naar B rijden.
ik vind persoonlijk de tomtom wat fijner werken, omdat ik dat al jaren gewend ben, maar de zumo kun je weer makkelijker opladen tijdens het rijden. als je lange (tour)tochten maakt kan dat doorslaggevend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, in ieder geval 2 reacties waarvoor dank.



gr driver
 
Dan kan je ook een Nuvi 510(€199) en een rammount(€45) nemen.
Ik vind dat een fijnere mout en cradle dan bij de zumo 220.
 
De openingspost van dit topic is denk ik vrij duidelijk voor wat betreft de mogelijkheden van de Garmin Nuvi 510. Ik denk dat dat het goedkoopste serieuze motornavigatiesysteem is.

In dit topic staat zo'n beetje alles wat er over de nuvi 510 te zeggen valt. De meesten hebben hem trouwens gewoon met de bijgeleverde steun geinstalleerd, als die niet in de volle wind zit, werkt dat prima.

Als je geen geluid in je helm wilt, kan een nuvi 550 ook een optie zijn. Die heeft namelijk heel europa erop staan, terwijl de 510 alleen de Benelux, Frankrijk en een stukje Duitsland erop heeft staan. Dat is trouwens op te lossen door een lifetime update Europa te kopen van ongeveer 90 euro.

Ik zit zelf te wachten op de nuvi 510 en de motorsteun en -lader die ik eerder deze week bij Pixmania besteld heb.
 
Dank voor jullie reacties en ik zal binnenkort eerst ook wat topics gaan doorlezen zodat ik er ook iets meer van af weet.

gr driver
 
Wat dacht je van zoiets !!!

BelgischeTomTom.jpg
 
Ik heb een Garmin 60Cx op de motor. Een routeerbare GPS die werkt op 12V of 2 penlites.

Dit type s een beetje gedateerd maar doet het perfect. De opvolger is er inmiddels ook al, de 60C(S)x zijn daarom gunstig geprijsd. Je kunt er alle software van de Garmin range opzetten, incl. topo kaarten zodat je um ook nog de bergen in kunt nemen (penlites is 30 uur gaan). In de auto gaat het ook nog maar er zit geen spraak op, wel routeplanning ed.
 
Tomtom Urban Rider: monteren en wegwezen!
Inmiddels deze besteld :

TomTom :: TT Rider EU - 45 countries

Merk: TomTom
Model: 1GC0.002.00


*De bewezen vormfactor van de RIDER 2, uitgevoerd in zwart;
*Tele Atlas kaarten van Europa (45 landen);
*Het makkelijke twee-knops menu dat u kent van de TomTom Start voor optimaal gebruikersgemak op de motor;
*Geoptimaliseerde knoppen in de menu's voor handschoenvriendelijk gebruik;
*Geavanceerd Rijstrookadvies *Een verlengde batterijduur van 6-8 uur;
*Een RAM mount met een niet-actieve houder;
*Een USB thuisoplader;
 
Ik zit ook heel voorzichtig mee te lezen in diverse Nav. topics , heb er zelfs 1 geopend over een Becker Krokodil waar niemand op reageert .
Blijkbaar is het of Tom Tom of Garmin waar het in Nederland om draait maar als ik alle voors en tegens iedere keer lees van de diverse uitvoeringen en alle verhalen eromheen waar men niet tevreden over is zie ik de bekende bomen door het bos ffe niet meer qua keuze maken.

Wat ik zoek is gewoon een simpele en duidelijke ietswat waterbestendige Nav. die me van A naar B brengt liefst duidelijk leesbaar onder het rijden en geen microfoontjes e.d in m,n helm, geen telefoontjes en geen muziek
Oftewel: geen poespas, geen moeilijk gedoe maar gewoon intikken en wegwezen.

Kortom : Wat is vlgs de kenners hier dan voor mij en eventueel anderen die er net zo over denken een goed Navigatie systeem ?

gr driver

gebruik deze:

Marcooo in "Wie? Wat? Wereldberoemd (in) Waterland!!..."

Garmin Nuvi 550 motor

zie net dat ie wel erg duur is. Kijk of je iemand kent met een makropas of een officentre pas. Daar kost ie € 300.
 
gebruik deze:

Marcooo in "Wie? Wat? Wereldberoemd (in) Waterland!!..."

Garmin Nuvi 550 motor

zie net dat ie wel erg duur is. Kijk of je iemand kent met een makropas of een officentre pas. Daar kost ie € 300.
Macropas heb ik zelluf ook maar inmiddels de nieuwe TT rider EU besteld leek me wel een makkelijk ding zonder veel poespas na wat nadenk werk etc ( Zelfs geen ik laad onderweg bij mogelijkheid :+ ).Althans....in de geleverde uitvoering.

Ennnn.... helemaal Black uitgevoerd dat past goed bij 2 van m,n motoren .

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Macropas heb ik zelluf ook maar inmiddels de nieuwe TT rider EU besteld leek me wel een makkelijk ding zonder veel poespas na wat nadenk werk etc ( Zelfs geen ik laad onderweg bij mogelijkheid :+ ).Althans....in de geleverde uitvoering.

Ennnn.... helemaal Black uitgevoerd dat past goed bij 2 van m,n motoren .

gr driver

En bevalt tie?
 
En bevalt tie?
Heeejjjj Myth :W

K,wee nie...vandaag besteld dus nog niet in huis.

Hoest verders met jouw ?
K,zie dat je in de grote stad woont tegenwoordig :+

Mail me us ffe prive as je wilt via een pm.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Heeejjjj Myth :W

K,wee nie...vandaag besteld dus nog niet in huis.

Hoest verders met jouw ?
K,zie dat je in de grote stad woont tegenwoordig :+

Mail me us ffe prive as je wilt via een pm.

gr driver

Hee Arie :W

Alles goed hier, en ja ik raak steeds verder van huis af zoals je al zag.
Ik heb zelf pas de zumo 660 gekocht, dus ik hou een beetje de posts over navigatiesystemen in de gaten, zodoende kwam ik toevallig bij jou terecht *O*

Lees je ook nog steeds mee in het Ede topic of kom je daar helemaal niet meer?

gr. Roel
 
Hee Arie :W

Alles goed hier, en ja ik raak steeds verder van huis af zoals je al zag.
Ik heb zelf pas de zumo 660 gekocht, dus ik hou een beetje de posts over navigatiesystemen in de gaten, zodoende kwam ik toevallig bij jou terecht *O*

Lees je ook nog steeds mee in het Ede topic of kom je daar helemaal niet meer?

gr. Roel
Verder van huis zag ik vandaar de Zumo natuurlijk ha,ha.

Ede topic zit ik niet meer , ooit door mij opgestart en mensen erbij die wilden en vooral konden rijden maar de laatste jaren zitten er alleen maar veel praters bij die denken dat ze kunnen rijden ( Dat hebben we zelf een keer live meegemaakt )

Verder veel jong spul toendertijd die vooral denken alles te weten en met name die gasten met hun eeuwige gelul over knietje aan de grond enzow maar als het echt op rijden aankomt niet thuis geven.
Snelle rit Duitsland kwam een partij kommentaar op ooit dus ik dacht wegwezennnn......en er kwam natuurlijk een scheiding tussendoor met het nodige geouwehoer waardoor ik er geen zin meer in had .
Er zaten ook wel een aantal aardige gasten bij maar er is meer in het leven dan just het Ede topic :+
Maar verder....heb ik wel meer info voor je maar liever prive dus als je me mailt kunnen we ffe verder lullen .

gr Arie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan