Welke (gratis) android navigatie (S2)+mobielhouder kuipruit?

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Normaal gesproken gebruik ik de motor standaard voor naar mijn stage te gaan 3 dagen in de week, maar omdat ik de motor even moest missen en nu ook even een HELE week lang met het OV moest, waarbij ik standaard maandag en dinsdag het OV pakte voor naar school te gaan, ben ik knettergek geworden... IE-DE-RE dag was er wel wat met die treinen, en vaak was ik een halfuur of 1 uur later thuis dan wanneer ik met de motor zou gaan...

Nu wil ik maandag en dinsdag ook met de motor naar school gaan, alleen nu weet ik niet precies de route. Nu heb ik al wat gratis android navigaties gedownload. Eén daarvan heet tomtom 'places'. Nu heb daarmee de route naar school gevonden, alleen ik vraag mij af of die navigatie je ook daadwerkelijk begeleidt tijdens het rijden, en niet dat je iedere keer zelf met je vinger over het scherm moet vegen om de kaart weer iets op te schuiven...
Misschien heb ik het mis, en begeleidt die navigatie wél, maar heb ik niet kunnen testen omdat ik geen mobielhouder heb, zodat ik mijn mobiel ergens kwijt kan tijdens het rijden.

Dacht zelf aan een houder met zuignap die je aan de binnenkant van je kuipruit kan plakken, of misschien iets voor op het stuur?

Ik hoop dat jullie wat suggesties en antwoorden hebben, want navigatie tijdens het rijden kan toch wel érg handig zijn, zeker wanneer je wat verder wilt toeren zoals ik, maar de vraag is of je de weg terug kan vinden :P

Hoor graag van jullie!
Groetjess
 
Er zijn verschillende opties, maar je moet het in kunnen passen in je motor-praktijk. Altijd wel iets investeren. Bijvoorbeeld:

Tanktas met doorzichtig voorvakje, waar de mobiel in past.
Mobielhoesje met doorzichtig deel voor het scherm dat je met wat knutselwerk aan een spiegelsteun of stuur vast maakt.
Kant-en-klare speciaal voor de motor ontwikkelde houder voor de mobiel
De bekende tomtom zuignap werkt prima op het scherm, maar hoe plak je de mobiel er aan?

En nog meer mogelijkheden. Op dit forum in de reis en navigatietopics zijn echt juwelen van creativiteit te vinden en ook kant en klare oplossingen die je kopen kan. Succes! Want het is wel handig om navigatie bij je te hebben.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat je met een print van een of andere routeplanner in je zak en gememoriseerde aanwijzingen onderweg was. Af en toe stoppen om te kijken of het nog klopt.
 
Ja ik had idd al wel zo iets dat ik met wat creativiteit toch ook wel aan een mobielhouder moet komen... desnoods met doorzichtige tape je mobiel om het stuur tapen, maar dat is me dan nét iets té beun :P

Ik kan misschien goede navigatie software krijgen van een mede-MFer, dus dat heb ik dan alvast!

Tanktas zat ik idd ook aan te denken, opzich wil ik dat wel, maar dan moet ik eens informeren of die redelijk universeel zijn, want wil hem wel voor mij volgende motor kunnen gebruiken. En de volgende motor zal een heel ander formaat hebben dan mijn cbr125r :P

En dan mobiel idd gewoon onder de hoes voor de landkaart
 
De s2 heeft standaard al een navigatie (Google maps navigatie) houders kun je overal kopen. Erg fijne webshop is http://www.pcnautic.nl/ daar kun je eventueel ook laad opties vinden.
 
De s2 heeft standaard al een navigatie (Google maps navigatie) houders kun je overal kopen. Erg fijne webshop is http://www.pcnautic.nl/ daar kun je eventueel ook laad opties vinden.

Klopt! Dat HAD ie!
Ik had eerst idd navigatie, maar had het toen nooit nodig (had toen ook nog geen motor), maar het is toen een keer zomaar van mijn mobiel verdwenen. Het was met zo'n blauw navigatiepijltje als logo van de app...

Maar toen ik hem een keer wou gebruiken kon ik hem niet meer vinden..?!
 
Klopt! Dat HAD ie!
Ik had eerst idd navigatie, maar had het toen nooit nodig (had toen ook nog geen motor), maar het is toen een keer zomaar van mijn mobiel verdwenen. Het was met zo'n blauw navigatiepijltje als logo van de app...

Maar toen ik hem een keer wou gebruiken kon ik hem niet meer vinden..?!
Zit nu in Google Maps geïntegreerd. Bovenin de zoekbalk staat een extra icoontje voor navigatie. :)
 
Zit nu in Google Maps geïntegreerd. Bovenin de zoekbalk staat een extra icoontje voor navigatie. :)

:^

TS: een simpele google actie had je dit direct kunnen vertellen. De google navigatie is nog altijd prima navigatie.

Ik heb m'n navigatie zelden nodig (omdat ik m'n woon-school verkeer route inmiddels uit m'n hoofd ken), maar als je een tanktas met zo'n doorzichtig bovenkant vak hebt, kun je hem ook daar in doen terwijl je rustig zoekt naar een goede houder. Werkt voor mij best prima :)
 
Ik ben ooit verdwaald omdat er op de snelweg naar huis twee afritten waren afgesloten en de eerstvolgende oprit de andere kant op ook oid. Ik heb meestal wel een auto-tomtom in mijn tas zitten maar een houder neemt teveel ruimte in :P
Gelukkig had ik wel ducttape onder mijn zadel zitten (protip, neem een stukje karton en wikkel er een meter of wat aan ducttape omheen zodat het geen ruimte inneemt) en een usb kabeltje bij me (usb aansluiting in tellerhuis).
Ik heb vervolgens de tomtom op mijn tank geducttaped met een van mijn sokken eronder tegen de trillingen.

Als ik geen houder had en morgen persé navigatie nodig zou hebben, dan zou ik gewoon de tomtom in een plastic zakje doen (die appie heijn hersluitbare diepvrieszakjes zijn perfect) met een doekje eronder en die op mijn tank plakken. Is niet mooi maar werkt perfect.
 
Ik gebruik het pakketje NavFree.
Heb je ook geen internet nodig, kaarten download je thuis via wifi.

Ik heb nu alleen de BeNeLux erop staan.
 
waarom heeft Navfree app toegang nodig tot "telefoonnummers rechtstreeks bellen"?
Meestal is het dan niet zo gratis als je denkt en voor je het weet krijg je een rekening waar je niets van snapt.
 
Ik heb nooit problemen gehad met Google Maps op de telefoon. Kan je directions instellen en dan krijg je dus zonder stem de weg via GPS (en internet).

Weet iemand of er ook bevestigingen zijn voor een formaatje Galaxy Note? :D
 
NavFree misschien maar eens poberen. Navigatie is gratis en de off-line kaarten komen vanuit OSM (Open Street Map).

Als je de reclame beu bent (welke alleen tijdens het route menu zichtbaar is, niet tijdens navigatie) dan betaal je een paar euro (€1,74) maar da's niet persé noodzakelijk.

Werkt dus ook gewoon in 't buitenland zónder data als je de kaarten eerst thuis download ;)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navfree.android.OSM.ALL

Spul is overigens gewoon "Turn By Turn", ook in de gratis variant.
 
Laatst bewerkt:
Serieus in google maps?? Die heb ik idd wel gewoon op mijn toestel staan! Maar kost dat geen geld dan? Ik had vernomen dat navigatie via google wel geld kost??
Ik heb prepaid, maar als ik gps aanzet, is het dan niet zo dat ik straks evengoed 0 euro beltegoed heb??
 
Dat NavFree spul is gewoon écht gratis Turn By Turn.... En anders probeer 't maar eens door je data uit te zetten in NL (wel even de kaart van NL/Benelux op je systeempje zetten).
 
Navigeren met googleMaps gaat via je internetverbinding. Kost data, dus geld, zeker in buitenland.
Een stand-alone versie heeft sowieso mijn voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Navigeren met googleMaps gaat via je internetverbinding. Kost data, dus geld!

NavFree is gratis. Gebruikt je GPS voor locatiebepaling (Dôh).... En de kaarten kun je in de gratis App gewoon GRATIS downloaden. Kaarten komen van OSM en mogen dus ook geen geld kosten.

Heeft niks met Google Street Maps te maken...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb prepaid, en heb net even mijn beltegoed gecheckt, en er is terwijl ik hem ff aan heb laten staan niks vanaf gegaan..

Ik heb idd de navigatie gevonden bij google maps!
 
Ik heb prepaid, en heb net even mijn beltegoed gecheckt, en er is terwijl ik hem ff aan heb laten staan niks vanaf gegaan..

Ik heb idd de navigatie gevonden bij google maps!

Je kunt de kaarten in die app ook offline beschikbaar maken zodat je door heel Europa kunt navigeren zonder internet.... óf door de US/India/Zuid Amerika, al naar gelang de kaarten welke je offline beschikbaar maakt. Kaarten off-line beschikbaar maken doe je 't beste via WiFi ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan