Welke headset? Cardo, Sena, Interphone

Om even op de foto's terug te komen.
Hieronder heb ik de Interphone F5MC net bevestigd.
Het glimmende bij de aansluiting is de siliconen gel (beetje teveel gebruikt maar is alweer schoon..) tbv nog beter afstoten van vocht.
In de verpakking zit alles geseald voor 2 headsets. Simpele handleiding. (Geen Nederlands.)
Je kunt ervoor kiezen om de headset aan de helm te plakken of via de clip.
Dit laatste heb ik gedaan.
Ook heb je 2 soorten microfoons. Voor een integraal of systeemhelm.
Geluid is zeer goed! Kan hard en is duidelijk.
Ik heb alleen de navigatie en muziek geprobeerd op de motor.
Dit is al super! De bediening is simpel en het stem gestuurde menu is voor mij ook prettig.
Mits het weer toelaat gaan we hem pairen en testen. Dit volgt dus later.













 
De Interphone kan ook met alle merken communiceren. De F5MC iig wel.
NEW FEATURES:
ANYCOM - Thanks to this innovative function, INTERPHONEF5MC can communicate with all intercom devices of different brands in full duplex mode (in order to use the Anycom feature, the pairing on the other unit must be done as a phone).
 
Op de beurs de Sena 10R aangeschaft. Bevalt me super. Goed te betalen en als enigste op de markt een minimalistisch design. Bereik tot 500mtr met gemak, daarna gaat die vlot kraaken. Windruis heb ik tot 170 km/u geen last van. Zelfs kunnen bellen met 150km/u zonder dat de ander merkte dat ik op de motor zat.. Ofwel, dik tevereden!
 
Ook wij hebben de Sena 20S, helaas nog niet op de motor getest en dus alleen binnen.
Bevalt tot nu toe uitstekend, kraakhelder geluid en het is ook een leuk speeltje, je zegt "helle Sena, radio on" en de radio gaat aan. Uiteraard daar niet voor gekocht, maar meer om de kwaliteit en de goede verhalen die je leest. Daarnaast is het denk ik belangrijk wat je wilt, complete inbouw of opbouw. Wij hebben een jethelm en dan is inbouw niet echt goed mogelijk.
 
Ik heb de scala rider G9. Heel erg tevreden over.
Plus:
4 personen tegelijk kletsen (regelmatig gebruikt) Als je op volgorde van koppelen rijdt dan krijg je iedere keer 1km bereik van persoon naar persoon. dus bij 4, kan je in theorie 4 km uit elkaar rijden.
Zeer goede accuduur. ik kan meerdere dagen rijden op een volle accu
Zeer goed, kraakloos geluid
Microfoon filtert geluiden zeer goed weg die niet gewenst zijn.

Nadelen:
Lastig te koppelen, erg onduidelijk
Soms is het onduidelijk hoe een connectie tot stand komt.
"Bump to connect" werkt niet.
Radio heeft soms lastig bereik
Iphone tomtom navigatie krijgt geen prioriteit boven spraak connectie, hierdoor geen geluid met navigeren. Indien je een echt tomtom hebt schijnt dit wel te werken.

Mocht je over de g9 specifieke vragen hebben kan je ook een PB sturen.
 
Ik heb deze besteld( uit China)
BT 1000m Remote Control Bluetooth Motorcycle Helmet Interphone intercom Headset | eBay

Cool ook die remote aan het stuur!

Ergens in April zou die moeten komen..

Waar ik erg van schrok, was wat de verkoper bij de motozoom tegen mij zei: De batterijduur van de sets doen het een uurtje of 2 maximaal als je via bluetooth muziek en navigatie etc door laat komen. Dus constant een bluetooth verbinding open.
Wat is wel hetgeen ik wil doen als ik lange toers maak.
Dus een USB aansluiting die constant het ding blijft opladen is wat mij betreft een must.
En dan heb ik het over de Cardo, sena etc he!!!
Niet dat die Chinees het beter zal doen..
Ik ben alleen bang dat dit een ding is dat de komende jaren nog heel erg zal groeien qua ontwikkelingen.. dus wil er nog niet teveel geld aan uitgeven.

Vraag hierover: Gat in de markt: Een helm met zonnepanelen? Is dat al uitgevonden?? Met een USB stekkertje.

Discuss.....
 
Laatst bewerkt:
Hallo MFers,

Aankomend zomer willen wij mooie tochten gaan maken met de motor.
Daarbij ontbreekt echter een headset.
Door bepaalde aanbiedingen op dit moment i.v.m. de motorbeurs,
is onze keuze gevallen op 3 types. Van deze types kan ik nergens vergelijkingen vinden.
Voor welke van de 3 sets zouden jullie gaan en waarom?

Prijzen zijn voor een duoset.
1. Cardo Scala Rider G9x €396,95
2. Interphone F5MC €322,95
3. Sena SMH10 €339

Alvast bedankt.

Wij hebben een scala rider. En ik ben er zo positief over. wel de Q variant. De Q3 om precies te zijn. En hij doet alles wat die moet doen!!
 
@Branheus: 2 uur en dan al weer op? Natuurlijk niet! Dan zou niemand zo'n ding kopen. Ik doe met mijn 20s zo'n 6 tot 8 uur muziek luisteren.
 
@saabert:
Die had ik ook bijna gekocht en toch daardoor juist iets duurders( beter?) gekocht...
Groot vraagteken uiteraard.., maar ik laat het weten hier....
 
ik kan natuurlijk wel zo'n ding van Schuberth kopen, maar dan ben je meteen 300 euro verder. en (ga ik nu vanuit) dan is het nog maar de vraag of die te pairen is met foon en tablet...om nog maar te zwijgen van pairen met andere headset.
 
Ik heb de Sena smh10r. Was verrast van het zeer goede geluid zowel van de muziek als telefoon. Als minpunt zou je kunnen aanvoeren dat de bediening lastig/wennen is met dikke handschoenen. Maar na een tijdje gaat dat eigenlijk ook perfect.
 
Ik zoek een goede BT headset, de Sena SMH5FM vind ik wat groot, de SMH10R daarengtegen lijkt een stuk beter. Alleen zit daar geen FM functie op als ik het goed heb. :?

Zijn er alternatieven die ik mis, die wel een FM functie hebben en toch niet zo huge zijn?
 
ik heb de Sena 20S gekocht, scheelde net niks met de kraag voor de C3. (260 tegen 250 euro, omdat de C3 eruit ging, en dus ook de kraag) FM, goede verbinding met foon of tablet.
hoe de pairing is met andere headsets weet ik niet, heb nog geen verbinding hoeven maken. maar dat zal met behulp van de Sena-app een eitje zijn, net als het instellen van radiostations etc.
 
ik heb de Sena 20S gekocht, scheelde net niks met de kraag voor de C3. (260 tegen 250 euro, omdat de C3 eruit ging, en dus ook de kraag) FM, goede verbinding met foon of tablet.
hoe de pairing is met andere headsets weet ik niet, heb nog geen verbinding hoeven maken. maar dat zal met behulp van de Sena-app een eitje zijn, net als het instellen van radiostations etc.

Ik heb vorige maand een Schuberth C3 en een Sena 20S gekocht bij Louis.
Ik moet eerlijk zeggen, het geluid van m'n Cardo G9x was beter (diepere tonen klonken duidelijker).
Wat me bevalt aan de 20S is het wisselen van muziek en navigatie-aanwijzingen. Dat duurde bij de G9x meestal zo'n 10 sec.
Heb voor de 20S gekozen en niet voor de SRC kraag ivm verbinden met andere headsets.

Maar als iemand weet hoe ik een SRC met mijn 20S kan laten koppelen, dan hoor ik dat graag.
Heb het vorig weekend geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar. Oké het was zondagmiddag en we hadden beiden weinig tijd...
 
ik had een paar weken geleden deze besteld:

FDC-02 1000m Motorcycle Helmet Intercom With Bluetooth Function

vanmiddag afgeleverd door TNT. vanavond om 22:10u in de kliko geflikkerd omdat het kutding niet te pairen is met mijn telefoon (LG) en mijn tablet (Asus).

Inmiddels ben ik in het bezit van deze set. Werkt bij mij prima, maar het is natuurlijk een lager segment. Ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe helm (waarschijnlijk de Neotec). Dit wil ik aanschaffen icm met de Sena 10u. Iemand hier ervaring mee?
 
wat zijn je plus- en minpunten van je huidige setje dan? Omdat je toch wat anders wilt...
 
Nou het valt me qua prijs reuze mee hoor. Maar bij lange ritten krijg je toch bepaalde drukplekken. Het geluid is overigens prima, maar ik verwacht dat dit ook beter kan. Het schakelen tussen navigatie en praten gaat automatisch wat ook goed is. Alleen een lelijke piep is dan wat stoort. Het is ook meer een luxe om over te stappen dan dat het persé nodig is.
 
Ik heb een UCLEAR 100 PLUS aangeschaft. De duo pack.
Kost €269,-.
Grote voordeel, geen microfoon voor je gezicht.
De microfoon zit verwerkt in de speakers.

Kunt hem koppelen met je telefoon, navigatie.
Muziek kun je delen met je bijrijder.

Kan connecten met andere merken.
En heeft multihop.

Echt een aanrader.
Alleen schijnt de 100 niet zo geweldig te zijn.
Dus vanaf de 100 PLUS zou het goed moeten zijn.

Ik ben in ieder geval onwijs tevreden.
 
Ik heb een maandje geleden de Scala Rider QZ van Cardo aangeschaft en in laten bouwen door de motorzaak waar ik ook een nieuwe Helm had gekocht (HJC rpha-10).

Had dit setje voornamelijk gekocht voor de snelwegritten om dan muziek te kunnen luisteren via het navigatie systeem (zumo 550).

Alleen boven de 100km per uur "verwaait" het geluid en hoor ik niks meer qua muziek.
of het is net of ik naar een lp uit de jaren vijftig aan het luisteren ben.
Volgens de winkel moet ik ruim boven de toegestane snelheden alles nog goed kunnen verstaan, maar dat is dus niet het geval.
Der is zelf al onder garantie een tweede nieuwe set ingebouwd maar dit geeft niet veel verschil.

Heb ik nu gewoon een slechte serie getroffen of heeft dit met het type motor te maken? (supersport)

Alvast bedankt!!
 
Ik heb een UCLEAR 100 PLUS aangeschaft. De duo pack.
Kost €269,-.
Grote voordeel, geen microfoon voor je gezicht.
De microfoon zit verwerkt in de speakers.

Kunt hem koppelen met je telefoon, navigatie.
Muziek kun je delen met je bijrijder.

Kan connecten met andere merken.
En heeft multihop.

Echt een aanrader.
Alleen schijnt de 100 niet zo geweldig te zijn.
Dus vanaf de 100 PLUS zou het goed moeten zijn.

Ik ben in ieder geval onwijs tevreden.

vandaag nog wat getest.
Gebeld terwijl op de snelweg.
Kwaliteit was volgens de andere partij uitstekend.
Hadden tot aan 130 km/u niet door dak op de motor zat.
 
Ik heb vorige maand een Schuberth C3 en een Sena 20S gekocht bij Louis.
Ik moet eerlijk zeggen, het geluid van m'n Cardo G9x was beter (diepere tonen klonken duidelijker).
Wat me bevalt aan de 20S is het wisselen van muziek en navigatie-aanwijzingen. Dat duurde bij de G9x meestal zo'n 10 sec.
Heb voor de 20S gekozen en niet voor de SRC kraag ivm verbinden met andere headsets.

Maar als iemand weet hoe ik een SRC met mijn 20S kan laten koppelen, dan hoor ik dat graag.
Heb het vorig weekend geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar. Oké het was zondagmiddag en we hadden beiden weinig tijd...

Dacht optie 7 in je menu, ander merk com. Set. Heb de sena al geconnect met een scala G9 dus een src zal dan ook wel lukken gezien dat scala techniek is
 
Ik heb een maandje geleden de Scala Rider QZ van Cardo aangeschaft en in laten bouwen door de motorzaak waar ik ook een nieuwe Helm had gekocht (HJC rpha-10).

Had dit setje voornamelijk gekocht voor de snelwegritten om dan muziek te kunnen luisteren via het navigatie systeem (zumo 550).

Alleen boven de 100km per uur "verwaait" het geluid en hoor ik niks meer qua muziek.
of het is net of ik naar een lp uit de jaren vijftig aan het luisteren ben.
Volgens de winkel moet ik ruim boven de toegestane snelheden alles nog goed kunnen verstaan, maar dat is dus niet het geval.
Der is zelf al onder garantie een tweede nieuwe set ingebouwd maar dit geeft niet veel verschil.

Heb ik nu gewoon een slechte serie getroffen of heeft dit met het type motor te maken? (supersport)

Alvast bedankt!!

Ik heb mijn Midland set (die als beste getest was qua geluid) zelf ingebouwd en mijn ervaring was net zo als jij. Mijn bevinding was dat indien de speakers niet goed ter hoogte van je oorschelpen gemonteerd/geplakt zijn, dat je dan snel, zo als je dat noemt, verwaaid geluid hebt.

Na opnieuw de speakers hebben geplaatst, heb ik tot voorbij de invorderingsgrens goed geluid. Ik rijd wel met oordoppen bij hoge snelheden, welke het geluid van de intercom behoorlijk onderdrukt, maar eigenijk beter beluisterbaar wordt omdat de windgeruis flink gedempt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan