welke lekkage's kent jouw brik

_gijs_

MF veteraan
7 jan 2004
4.128
5
noord limburg
naar aanleiding van de opmerking die ik las van triple XS: Olielekkages kunnen nog een probleem worden,welk brik lekt nu niet?Lieg niet!

was ik mij af aan t vragen, lekt mij brik???

nee niet eigenlijk,. . . . . . . of ja,. eigenlijk toch wel, een vorkkeering lekt, en de uitlaat lekt ietsjes,
maar verder verlaat d eolie mijn blokje alleen via de blauwe rooksignalen.

maar waar lekt jouw brik????
 
de 400f oliepomp, druppeltje na een lange rit en de 250k4 druppeltje uit schakelpook, ook na lange rit.
 
uitgaande as, Het kettingtandwiel zit geborgd met een bout in deze holle as en daar lekt wat olie tussendoor, liters loctite ten spijt.
Heeft wel het voordeel dat ik een zelfsmerende ketting heb :+ :+
 
Uitgaande as, links bij de koppakking en rechts bij een kleine barst in het carter.

De uitlaat is lek bij de linkerflens, daarnaast in de linkerbocht en daarnaast bij collector, trouwens ook bij de aansluiting van de demper.

Stroomlekkages heb ik de laatste tijd trouwens ook zat.
 
Ho, ik vergat mijn vliegwielkap en de bouten daarvan.

Ik hoef nooit mijn olie te verversen, moet het wel vaak bijvullen.
 
Ik heb m'n CB1100RR brik vanavond weer ff warm laten draaien, en natuurlijk goed gekeken, helaas moet ik jullie teleurstellen ze lekt nergens. Ik vind het zelf helemaaaaaaaaaaaaaaal niet erg. :+ :+
 
Hercules legermotor niet 8-)
BMW eerst wel, maar repareert zichzelf ofso *D of het is tijd om olie te peilen :+
Bijna verkochte Jawa bij keerring langs koppelingsasje en beide uitlaten (hoe cliche)
Suzuki GT ook al niet


hmm valt mee :]
 
Ehmm...lekken??
Waar niet?! :P afdichting nokkenastunnel een bietsjie,en zijdeksel ontsteking -> dolgedraaide bout

Maakt me geen ene ruk uit,ze draait haar kilometertjes met veel plezier
Komt van de zomer wel,als de temperatuur iets beterderter is.. ;)
 
XJ van mijn vader alleen een demper lek, voorderest gebruikt ze geen (niet noemenswaardig) olie. De mijn voordat die uit elkaar ging lekte ook niet, maar slurpte wel mijn carter leeg in 20km })
 
Bij me pekel:

Oliefilterdeksel (ondanks nieuwe o-ringen)
Schakelpookje
Kleppendeksel
En overal waar ik nog niet gekeken heb


Zondagse pekelschuwende niet glimmende Bol:

Nergens
 
1 vorkkeerring
koppakking zweet
voetpakking zweet
keerring uitgaande as
1 voorbocht (of zijn het er al 2?)
benzinetank? (heb nog nix gevonden, box MEURT wel verschrikkelijk..)
..eehm, heb de compressie nog niet gemeten.. :+
 
m'n cb: koppakking (ik begin sterk te twijfelen of het nu zweten of lekken is)
carburateurs, alle 4 aan de O ringen maar de nieuwe zijn onderweg.
verdere lekkages zullen wel nog tevoorschijn komen eenmaal hij eens goed
gekuist is ;)
 
Gelukkig alleen maar het deksel van de generator, nieuwe pakking ligt aan het einde van week klaar bij de motor-dealer.

Op de motorbeurs in Utrecht kwam ik erachter dat mijn linkerlaars wel heel erg glimde itt de rechter.
 
VF nergens geloof ik, alleen de rechter voorvorkkeerring.
GSX rechter voorvorkkeerring en als het goed is helemaal niets meer als ik er mee klaar ben (uitlaat was een zeef).
 
mijn honda cb 350 four lekt NIET! nergens een druppel olie of naft of derlijke, ja tenzij ik hem scheef houdt,dan zou gij wel eens plassen... maar anders nergens een lektje, hij is vorig jaar gereviseerd geweest :]
 
lekken doe mijn bakkie niet... het is allemaal werkzweet..
bij de eind overbrenging van de cardan en de carterpan en de rechter cilinder
en zelfs bij de dynamo komt het zweet eruit.
en door astmatische aanvallen lekt de linker carb eb de uitlaat een beetje O-)
 
Voorvork-keerring & dat blijft terugkomen, ook na verversen vd keerring. En de keerring vd kickstarter laat af&toe een druppeltje door. Verders volgens mij niet noemenswaardig. Dus 2 keerringetjes vervangen en hij lekt (voorlopig) nergens. 8-)
 
Bij een of ander dekseltje aan de achterkant, maar dat is m'n eigen schuld, moet er nog steeds een boutje in draaien dat ik vergeten was |( , maar ik kan daar niet zo makkelijk bij, moet de hele uitlaat er weer af enzo... Maar lekt niet veel, is eerder zweten. En bij de benzinekraan een beetje, maar zolang de motor loopt merk je daar niks van.
 
mijn honda cb 350 four lekt NIET! nergens een druppel olie of naft of derlijke, ja tenzij ik hem scheef houdt,dan zou gij wel eens plassen... maar anders nergens een lektje, hij is vorig jaar gereviseerd geweest :]
Er bestaan geen honda's die niet lekken!! :+
 
Ietsje bij de oliepomp, dus links onder het blok hangt wel eens een druppeltje,voor de rest is ie "droog" *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan