wheelie?

maaa17

Die hard MF'er
10 sep 2011
521
0
den haag
Kan je met 25 kw geknepen motor op het achterwiel, bij mij lukt het gewoon niet :(.

Een stoppie lukt wel :) alleen dat deed ik perongeluk en was er niet op berekend. Dat doet pijn aan je b#lle.

De bike zx-6r 1999

1101438.jpg

1101436.jpg


gr.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn er genoeg die het voorwiel wel los van het asfalt krijgen.
Gewoon koppeling gebruiken en een ruk aan het stuur lijkt me.

Heb zelf nooit 25kw gereden dus nooit geprobeerd...

Maar uiteraard is de ene 25kw motor de ander niet..
 
gewoon bij 4 K toeren even koppeling in knijpen :Y en dan gas erop, en loslaten :+ wel voorzichtig beginnen hé!
 
haha ja tuurlijk, begin wel gelijk met mijn vriendin achterop. Dan heb ik meer gewicht achter en dan gaat ze mij slaan O-) :P
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik haar maar niet vertellen, vrouwen horen alleen dat dan :+

Wou ook net die tip geven. Mocht je het toch per ongeluk zeggen, probeer het onderwerp dan direct af te kappen en maak het niet erger door te zeggen dat je ook een zak zand had kunnen gebruiken maar dat dat de lak zou kunnen beschadigen .. |(
 
Met koppeling heb ik nog niet geprobeerd, ben ik niet zo'n fan van. Zal wel tussen m'n oren zitten maar ja.

Als ik met mijn SV zo'n 20km/h in z'n 1 rol, dan mn achterrem er zachtjes bij pak en 3/4 gas geef met een ruk aan het stuur dan krijg ik wel een moop hupsje van een meter of 8 geloof ik.

Zelfde trucje volgend jaar op vol vermogen doen in de 2e versnelling.

Da's wheelie genoeg voor mij :Y
 
Laatst bewerkt:
Toevallig ben ik vandaag nog even op de motor gestapt. Na echt goed warm gereden heb ik met mijn 'geknepen' kawasaki zx6r (95') een aantal beginner wheelies kunnen maken. Ik reed rustig weg in zn 1. Vervolgens hield ik de koppeling in ga een spuit gas (ongeveer 8-9000 toeren) en dan gewoon die koppeling loslaten.
Houd wel je voet op de achterrem, voor het geval dat je te ver gaat en gewoon rustig opbouwen de grote van de wheelie.
 
Mooiste zijn gewoon powerwheelies door simpelweg het gas open te draaien, maar met 25kW? Nee... dan moet je denk ik echt idd de koppeling gebruiken. Is ook niet zonder risico. :+
 
met mijn 25kw zx6r uit 1995 lukt het wel.... maar die is ook alleen 25kw op papier :P
 
Zelfs een 25kw komt nog los als je in z'n 1 maar bruut genoeg gas open rukt volgens mij; en een beetje naar achter gaan zitten.. _O- Dan wel écht 25 kw-ers, heb geen ervaring met gas begrensde die maar 5mm gas hebben..
Maar eerlijk gezegd vind ik een wheelie in z'n 1 het 'net-niet' .Beetje het idee van knee-downen op een parkeerplaats..Geen gezicht.. Bovendien heb je felle gasreactie in zn 1.
Ik hou me daar dan ook niet mee bezig, met wheelies..Is bovendien art 5 dus zie er het nut niet van in.
Maar dat was de vraag niet. Vraag was of het kón. En ja, het kán. :Y
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon een flink achtertandwiel op je motor monteren, dan komt ie wel omhoog zonder extra hulp van de koppeling. ;)
 
Kan je met 25 kw geknepen motor op het achterwiel, bij mij lukt het gewoon niet :(.

Een stoppie lukt wel :) alleen dat deed ik perongeluk en was er niet op berekend. Dat doet pijn aan je b#lle.

De bike zx-6r 1999

[afbeelding]
[afbeelding]

gr.


Kheb ook een 25kw maar die wilt wel op zijn achterwiel hoor.

Dacht het eerst ook, zo van: dat kan de mijne echt niet.

Maar wel, geef een keer goed gas en laat de koppeling in een keer los. De meeste voorkomende manier is om hem rond de 8000 toeren te houden. En dan de koppeling met 1 vinger laten losschieten!


bh0uxk.png


o9pc7k.png


30dgmf9.png



;)
 
Laatst bewerkt:
vol gas, gas los, vol gas = wheelie
als je het gecontroleerd wilt doen, vol gas, koppeling ff in, koppeling weer uit = wheelie
 
vol gas, gas los, vol gas = wheelie
als je het gecontroleerd wilt doen, vol gas, koppeling ff in, koppeling weer uit = wheelie

We hebben het hier over 25kW, was je misschien even vergeten, maar daar gaat het niet zo makkelijk mee. Op gas is sowieso niet te doen, en met koppeling komt hij bij mij net los van de grond.
Een ruk aan me stuur daar ga ik niet aan doen, dan verlies je veel sneller de controle in mijn geval dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan