Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is ook een geil ding
Maar een yamaha raider is dé shit, en die Rocket roadster van Triumph staat hier bovenaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
O ja. Voor komend seizoen gaat de Supermagna een nieuw laklaagje krijgen. De 3 euro spuitbussen van de action slaan we deze keer maar eens over. Ik heb ergens een adresje gevonden waar je lak met flakes in spuitbussen kan kopen, is wel een experimentje waard...
Airbrush en Pinstripe Storeik word daar heel nieuwsgierig van...
Goedemorgen Heren,
Mijn vaders Supermagna 750 uit 87 heeft een lekke koppakking, witte rook uit de uitlaten.
Is er iemand hier die dat kan/wil repareren of kennen jullie iemand die dat kan?
Uiteraard tegen betaling.
Het heeft geen haast, nu het toch winter is
Er kan contact met mij worden opgenomen via PM of e-mail
Ik hoor het graag, want mijn vader is nogal gek op de Magna.
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Het is een heel leuk forum en ik zie vele zelfbouw projecten.
Ook veel bruikbare tips.
Ik ben een jaar of 6 eigenaar van een Supermagna van 88.
Ik vind het een geweldige motor, en ondanks dat hij al 25 jaar oud is heeft hij een hele mooie stoere vormgeving, en de prestaties doen niet onder voor hedendaagse motoren.
Zelf ben ik mooi weer rijder en maak c.a 4 a 5000 Km in een jaar.
Ik heb nog nooit panne gehad, het is een erg betrouwbare motor.
Alleen moest ik in het begin wennen aan de stuureigenschappen.
Door de schuine balhoofdshoek geeft hij in de bochten het gevoel om door te vallen en moet je eigelijk tegensturen, maar daar wen je aan.
Ik heb zelf wel wat veranderingen aangebracht aan de motor.
Allereerst de duozit en de sissybar verwijdert, dan heeft hij een stoerdere kont.
Ik rijdt toch altijd alleen, dus dat kon er af.
Toen heb ik op internet een mooi bagagedragertje gezien, die heb ik nagemaakt van roestvrij staal.
Ook heb ik er een ander onderkuipje opgezet, deze kwam van een andere motor, maar na wat aanpassingen paste hij er prima op, daarna in de kleur van de motor laten spuiten en zie hoe mooi het staat.
Daarna de voetensteunen en pedalen naar voren verplaatst zodat ik er beter op de motor zit, ik ben n.l. 1.95 m. lang.
Ook heb ik in elke uitlaat 4 gaten van 6 mm. geboort, hij heeft nu een lekkere sound.
Ik heb de zijdeksels van het motorblok met afbijtmiddel schoongemaakt en daarna stevig gepoetst,
Die zien er nu weer mooi strak uit, en met af en toe een beetje siliconenspray blijven ze het hele jaar netjes.
Ook heb ik er een oliedruk en een temperatuurmeter op gemonteerd zodat ik kan zien wat er in het blok gebeurt.
Wel jammer vind ik dat er geen middenbok onder zit/kan.
Ik heb wel een motorlift gekocht, maar de supermagna kan er niet op, want anders staat hij op zijn uitlaatbochten en dat kan nooit goed voor hem zijn.
Maar hier op dit forum al diverse tips gezien om hem toch op te lichten.
Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar hier alvast 1 die ik vorig jaar gemaakt heb.[afbeelding]
What THE fuck.. Ik ga geen afbeeldingen plaatsen van Hondas nieuwe modellenlijn er zit wel een V4 1300cc cruizer bij en de nieuwe Valkyrie. Ik vind het fucking lelijk het doet me zelfs denken aan een Fiat Multipla
Hele mooie Super die rode! En een nog mooiere locatie!
Ik blijf nog steeds niet geheel tevreden over mijn Super. Geen idee wat ik nog voor opties heb die me geen vermogen kosten. Sinds dat de koppakking achter vervangen is hoor ik bij warme motor de motor wat duidelijker draaien. Enerzijds denk ik door t vlakken van de kop dat de ketting wat slapper is komen te hangen, anderzijds de nokkenas kettingspanner. Hoe dan ook, t irriteert me. Rij nu op 10w40 en twijfel over te stappen naar 20w40/50 ivm dikte. Iemand hier ervaring mee?
Het zijn niet de kleppen iig. Geluid komt echt achter het koppelingsdeksel vandaan. Had nog gekeken naar de spanner maar die staat gewoon strak voor zover ik zie en voel. Geeft verder geen problemen hoor maar ik ben een azijnpisser. T moet gewoon als een naaimachientje lopen.
Iemand anders nog een idee? Geen zin om de ketting te moeten vervangen. Kan t blok er alweer onderuit en daar ben ik een beetje heel erg klaar mee nu