Winterhandschoenen

Koen1962

MF veteraan
1 jan 2012
2.190
0
Hoorn
Wie heeft er een tip wat betreft goeie winterhandschoenen?
Er is in mijn maat niet veel keus heb maat 5xx :]
 
Qua maat niet.
Ik ben wel erg tevreden over de tweevingerwanten (ook wel "pathans" genoemd) van Dane. Lekker warm en toch nog redelijk wat gevoel omdat ze niet heel dik zijn.

Overigens: onverwarmde winterhandschoenen werken iets van een half uurtje in temperaturen beneden 0. Maak je langere ritten dan kun je beter gaan voor verwarmde handschoenen.
 
Handschoenen van de Lidl, ongeloofelijk warm.
Ik heb ze februari/maart aangeschaft voor mijn motorrijlessen. In mei andere gekocht voor de zomer, maar ik houd deze van de lidl zeker voor de wat koudere dagen.
 
Handschoenen van de Lidl, ongeloofelijk warm.
Ik heb ze februari/maart aangeschaft voor mijn motorrijlessen. In mei andere gekocht voor de zomer, maar ik houd deze van de lidl zeker voor de wat koudere dagen.

Oke bedankt, ik hou de Lidl en de Aldi krantjes in de gaten :]
 
Is heel persoonlijk denk ik. Bij de handschoenen van de lidl zat bij mij nog een 'plastic binnenlaagje' die ik elke keer naar buiten meetrok als ik ze uitdeed. Ik heb later andere gekocht. Deze. Gewoon links en rechts wat aanpassen wat jij lekker voelt zitten in combinatie met reviews ;)
 
Gaat prima langer dan een half uur, mits je een goeie jas en broek hebt.
Bij mij zijn het altijd mijn voeten die het koudst worden. Dus daar maar eens thermosokken voor halen...

Ik heb al bijna 10 jaar Spidi MX2 handschoenen. Waren toen echt lompduur, je kan ze nog steeds nieuw krijgen. Ik vind ze prima, ze zijn nog mooi waterdicht nu.

mvg Rick
 
Wie heeft er een tip wat betreft goeie winterhandschoenen?
Er is in mijn maat niet veel keus heb maat 5xx :]


zag ze in ijsland op een r1200gs

installed-moto-hand-warmers-in-black.jpg
 
Ben altijd erg tevreden over de spulletjes van Macna. Oa mijn winterhandschoenen zijn van macna, lekker warm en bijna 100% waterdicht. Bijna omdat het na een uurtje stortregen toch vochtig wordt aan de binnenkant maar dat gebeurd eigenlijk nooit. Als het echt koud wordt heb ik van die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar zitten, rijdt wat minder fijn maar wel lekker warm. Ik had altijd handschoenen met een korte schacht, van de zomer een paar macna handschoenen met lange schacht gekocht en ik wil nooit meer andere. Nooit meer een koude tocht langs je pols en ik heb het idee dat zo'n handschoen veiliger is in een crash (als de mouw van je jas omhoog gaat tijdens het glijden oid).
Dus ik zeg Macna handschoenen en dan met lange schacht.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ook Macna. Ik heb hetzelfde probleem als TS, maar dan andersom (een XS handschoen is nog aan de ruime kant).
Ik heb handschoenen met een lange schacht, en als het echt koud wordt heb ik zijden binnenhandschoentjes. Mijn ervaring is dat natuurlijke materialen (wol, zijde) het prettigst dragen en veel warmte geven.
Maar ik heb nog geen lange ritten gemaakt, dus daar kan ik niet over meepraten.
 
Hangt er vanaf tot wat voor temperatuur je door wilt rijden en wat voor afstand. Ik heb zelf winterhandschoenen met een extra binnenhandschoen, dat gecombineerd met handvat vewarming heb ik geen last tot ongeveer 60 km qua afstand. Misschien een combinatie van handschoenen, eventueel handvatverwarming en van die handschermpjes op je handvaten.
 
Ben zelf ook op zoek naar extra warme winterhandschoenen, zit er aan te denken om verwarmde binnenhandschoenen met goretex 'bovenhandschoenen' te nemen.
Verbaasd met trouwens dat jullie zo positief zijn over Macna, ik vond het ook best een prima merk alleen is alles wat ik er van gekocht heb toch vrij snel 'stuk' gegaan
- M'n jas die ik had werkte na een half jaar alle klitteband sluitingen niet meer goed van
- van m'n handschoenen liet de bovenkant van het klitteband los (door moeder weer vastgenaaid)
- van m'n broek lieten de naden van de stelbanden los...

Was dus eigenlijk op zoek naar iets anders dan Macna dus ;)
 
Ik wil het "w" woord nog even niet horen, het maakt me depressief :(

Maar verder, beurzen vindt ik het makkelijkste voor dit soort werk. Veel verkopers bij elkaar dus meestal is er dan wel wat keus voor een ieder.
 
Ik wil het "w" woord nog even niet horen, het maakt me depressief :(

Maar verder, beurzen vindt ik het makkelijkste voor dit soort werk. Veel verkopers bij elkaar dus meestal is er dan wel wat keus voor een ieder.

Als je gewoon doorrijdt hoef je echt niet depressief te worden van het "w" woord. Ik rijd mijn mooiste ritten soms in herfst en winter. 's ochtends, koud, mooie mist boven de weilanden en dan op je motor rijden. Fantastisch!!!
(ok, ik regen en kou in de spits is geen pretje maar je kunt best heel lang doorrijden in nederland)
 
Haha het wordt helemaal geen winter het is al het hele jaar herfst dus dat zal nog wel even duren !

Dat hoop ik tenminste. Herfst in de zomer is klote, herfst in de winter is een zegen.

Afgelopen winter heb ik met stuurmoffen gereden maar dat beviel niet. Ze zitten de bediening in de weg maar daar zou je aan kunnen wennen. Maar mijn motor staat altijd buiten dus als ik s'morgens opstapte stak ik mijn handen in 2 ijskastjes. Na 2 ijskoude sloten te hebben losgemaakt. :/

Ik ben er nog niet over uit om verwarmde handschoenen te gaan kopen of een auto voor de erg koude of gladde dagen. Hopelijk blijft het herfst. *O*
 
Handschoenen van de Lidl, ongeloofelijk warm.
Ik heb ze februari/maart aangeschaft voor mijn motorrijlessen. In mei andere gekocht voor de zomer, maar ik houd deze van de lidl zeker voor de wat koudere dagen.

Ik heb ze ook van de Lidl, maar vind ze ongelofelijk stug (weinig gevoel)! Voor de echt koude dagen, heb ik er nog een paar onderhandschoenen van REV'IT! onder.
 
voor de koude wintermaanden : Richa Artic
kleine tip: nylon kousen nemen, gaten inknippen voor je vingers werkt ook goed voor onderaan te doen... blijft lekker warm..
 
Heb vandaag voor het eerst mn Alpinestars Tech Road GTX aan. Voelde wel heel lomp aan.

Dat vind ik het grootste voordeel van de verwarmde Gerbing. Ze zijn wel duur maar de handschoen zelf is relatief dun en soepel.
En het geklooi met de plugjes en draden went wel.
 
Als je gewoon doorrijdt hoef je echt niet depressief te worden van het "w" woord. Ik rijd mijn mooiste ritten soms in herfst en winter. 's ochtends, koud, mooie mist boven de weilanden en dan op je motor rijden. Fantastisch!!!
(ok, ik regen en kou in de spits is geen pretje maar je kunt best heel lang doorrijden in nederland)
:^ Prachtig, na een heldere, droge, ijskoude nacht.. alles glinstert en kraakt.. pikdonker, sterren aan de hemel... heerlijk!
(En al die buren die hun ruiten staan te krabben _O- )
 
Dat vind ik het grootste voordeel van de verwarmde Gerbing. Ze zijn wel duur maar de handschoen zelf is relatief dun en soepel.
En het geklooi met de plugjes en draden went wel.
Probleem was niet dat ik koude handen had maar natte(wat uiteindelijk leidde naar koude handen). Als het een keer ging regenen dan had ik de komende 3 dagen natte handen op de motor. Daardoor kreeg ik wel koude handen en ook nog eens die stank waar je mee zit.
De handschoenen die ik nu heb zijn wel gore tex. Even kijken hoe ver dat waterdicht blijft :Y
 
Laatst bewerkt:
Daar zat ik ook al aan te denken om stuurmoffen te monteren, dit ivm omdat ik al om 4:30 op de motor zit naar het werk.


Voordeel met stuurmoffen is dat je het "gevoel" in je vingers beter blijft hebben terwijl je met hele dikke handschoenen niet hetzelfde gevoel hebt als je je motor bedient.
 
Terug
Bovenaan Onderaan