WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
12.139
11.233
Tavullia
Voor alles over het seizoen 2022 van het Superbikes, Supersport kampioenschappen.

_AP31674.jpg
 
Ze moeten wel iets doen, anders sterft de SSP gewoon uit, of het wordt een 1 merk klasse.
Afgelopen jaren was het hoofdzakelijk R6 wat er reed, met hier en daar een verdwaalde Kawa en MV.

Vind dit wel een mooie opzet
 
Ze moeten wel iets doen, anders sterft de SSP gewoon uit, of het wordt een 1 merk klasse.
Afgelopen jaren was het hoofdzakelijk R6 wat er reed, met hier en daar een verdwaalde Kawa en MV.

Vind dit wel een mooie opzet
Ik ben voorstander van het behouden van dergelijke klassen maar niet als het dood gereguleerd word.
Wss300 had je dat in het begin ook, was niet leuk
 
Ik ben voorstander van het behouden van dergelijke klassen maar niet als het dood gereguleerd word.
Wss300 had je dat in het begin ook, was niet leuk
andere kant is nu alles soort van gelijk is, heb je wel weer spannende races.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Beetje,heel erg,dood hier.
Nu de MotoGP verkast is naar ziggo,ben ik benieuwd of eurosport het WSBK eens echt weer leven inblaast.

Het "WSS"vind ik een lachertje met een in elkaar gekunsteld regelement.
De ducati ,bijvoorbeeld,heeft oude superbike specs.
Mijns inziens habben ze beter de 1000 cc naked bikes in kunnen zetten.
Is ook een veel grotere markt, die eer doet aan het concept productie machines....
 
Leuk idee, maar krijg je hetzelfde als nu bij WSS. Ducati V4Streetfighter vs Yamaha MT10 waar standaard al 40pk verschil tussen zit en de Triumph Speed Triple valt buiten de boot enz.
 
Leuk idee, maar krijg je hetzelfde als nu bij WSS. Ducati V4Streetfighter vs Yamaha MT10 waar standaard al 40pk verschil tussen zit en de Triumph Speed Triple valt buiten de boot enz.
Daar heb je wel een punt,maar dit WSS veld vind ik volstrekt ongeloofwaardig.
Daarbij is naked DE huidige markt en supersports passee....
Het ene geknepen het andere vrij.
Ik zal het in ieder geval niet veel kijken..
 
Ze moesten iets doen, want de ss600 motoren zijn uitstervende.

Vind dit wel een mooi concept, ervan uitgaande dat de motoren redelijk gelijk zijn wat pk per kg betreft.

Mooi toch dat op de ene baan de 600 sneller is en op een andere baan een ander concept?

In de wsbk hebben we in het 1000cc tijdperk toch ook jaren lang een voordeel gehad met cilinderinhoud voor 2 cilinders.
En die wonnen en verloren ook niet alles
 
Las net dat Tito Rabat komend seizoen in de Spaanse superbike gaat rijden.

Die is dan in 2 jaar tijd van motogp, via wsbk, naar esbk afgezakt....

Geen slechte coureur, maar kon in de motogp en wsbk geen potten breken (ja, wel botten, maak hem zelf maar ;))
 
Rabat was een heel goede coureur maar na de crash (volgens mij op Silverstone) is het niet meer goed gekomen, neergaande spiraal, slechte prestatie's, daardoor minder gemotiveerd denk ik....jammer want ik vind het een sympathieke goser.

Met de WSS600...we gaan het zien. Vind het wel leuk dat er eindelijk weer andere fabrikanten aan deelnemen, was nu toch een R6 cup geworden aangezien Yamaha de enige was die nog een moderne 600 in het gamma had.
De WSS300 is ook zo'n allergaartje aan machines.
 
Rabat was een heel goede coureur maar na de crash (volgens mij op Silverstone) is het niet meer goed gekomen, neergaande spiraal, slechte prestatie's, daardoor minder gemotiveerd denk ik....jammer want ik vind het een sympathieke goser.

Met de WSS600...we gaan het zien. Vind het wel leuk dat er eindelijk weer andere fabrikanten aan deelnemen, was nu toch een R6 cup geworden aangezien Yamaha de enige was die nog een moderne 600 in het gamma had.
De WSS300 is ook zo'n allergaartje aan machines.
Nou allergaartje? Yamaha, Kawasaki en één KTM.
 
Klopt en de nieuwe supersport is ook niet heel veel verbeterd. Alleen Ducati en Triumph en volgens mij zijn het nu 4 Ducati's en 2 Triumphs. Maar goed beter iets dan niets.
En hoeveel merken waren er pakweg 15 jaar geleden actief in de WSS? Alsof er vroeger zo veel meer merken meededen.
 
Ach, het is gewoon het tijdbeeld, langer geleden reden er in de GP's alleen Yamaha's in de 250 en 350.....
Maakt mij geen bal uit als er maar een paar merken meedoen zolang de races maar spannend zijn.
Geniet er maar van want we leven in de nadagen van de racerij zoals we die al zolang kennen.
Straks rijden ze allemaal op een zoemende stofzuiger....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan