X11-lijst op het MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 weken geleden een schuivertje met de X gemaakt. Woon aan een zandweg. Komt nauwelijks verkeer over, dus ook na een paar dagen flinke regen veranderd het niet in een modderpoel. Er blijven wel forse plassen staan waar, nadat ze zijn opgedroogd een dun laagje uiterst gladde modder achter blijft. `s Morgens vroeg, donker, onderweg naar mijn werk zag ik zo`n plek over het hoofd. Dit in combinatie met afgevallen bladeren, zorgde ervoor dat ik hem niet overeind wist te houden. Reed denk ik 20 km per uur. Gelukkig geen letsel al bracht mijn X het er minder goed van af. Koplamp kapot, cockpit behoorlijk beschadigd, kunststof kap aan de linker kant gebarsten, krassen op het frame en motorblok.
Inmiddels de X weer aardig opgelapt. Had nog een originele koplamp liggen, cockpit gelijmd, alles functioneert weer, maar ze is er niet mooier op geworden. :(

Inmiddels over de schrik heen en rijd ik gewoon weer door :]

Als het komend weekend droog is hoop ik nog een koude poten tocht met familie in Zeeland te rijden! :]
 
Laatst bewerkt:
Vraag me wel af of het met abs op de fiets ook was gebeurd. Gebeurde namelijk aan het einde van die zandweg, vlak voordat ik het bos uitkwam en een geasfalteerde weg op wilde rijden. Even iets de rem in knijpen om te kijken of er verkeer aan komt, en ik ging tegen de vlakte. Wat als, als, als. Daar koop je niets voor, maar het bleef nog wel een tijdje door mijn hoofd spoken.
 
Normaal gesproken grijpt abs in als het wiel blokkeert. Ik heb het eens uit geprobeerd met een cb600 abs lage snelheid grind ingereden en eerst rustig de rem ingeknepen gebeurde weinig snelheid was ook laag. Toen nog eens geprobeerd met een hogere snelheid en het werkte. Maar moet zeggen ik verwachte dat iets ging gebeure was een gecontroleerde situatie. Maar het werkte( ohja de cb600 was net afgeleverd Door de dealer).

Maar ik ben nu nieuwsgierig na esp hou dat zich doet is.
 
Ook abs geeft in dit soort dingen geen garantie, zeker bij zo kort remmen op lage snelheid.
Maar het had je misschien kunnen redden.
De X11 staat er om bekend dat hij bij echt lage snelheden vrij agresief is ok de voorrem.
 
Ook abs geeft in dit soort dingen geen garantie, zeker bij zo kort remmen op lage snelheid.
Maar het had je misschien kunnen redden.
De X11 staat er om bekend dat hij bij echt lage snelheden vrij agresief is ok de voorrem.

Abs werkt wel maar inderdaad de factor ondergrond is toch bepalend, en als het gewoon asfalt was geweest had je geen schade gehad (met Abs dan) maar achteraf natuurlijk
 
Abs kan helpen maar is zeker niet heilig.Oefenen en trainen met je fiets is een belangrijk deel van het recept.
Er is echter niets wat 100 % zekerheid geeft.
 
Abs kan helpen maar is zeker niet heilig.Oefenen en trainen met je fiets is een belangrijk deel van het recept.
Er is echter niets wat 100 % zekerheid geeft.

Niet mee eens, als je zelf geen motor heb kun je deze ook niet plat leggen. ;)

Klopt het zijn allemaal hulp middelen maar deze kunnen je wel goed helpen in situaties.
Als je weet hoe ze werken natuurlijk.
 
Temperatuur was Nog acceptabel?

ik had vandaag toch niet mogen rijden iets met alcohol in het bloed. ;)

Bij mij idem dito!
Toen ik vanmiddag wakker werd nog steeds meer alcohol dan bloed in mn lichaam, althans zo voelde het!

Vond het ook nog jammer van de X om hem nu de straat op te sturen. Temperaturen gaan richting het vriespunt en onmiddelijk word er een leger aan zoutstrooiers de straat opgestuurd. :(
 
Zo de winter is bijna begonnen verlang lijstje is klaar.
Beurt pakket aanwezig.
V.vorkveren vervangen nog niks aanwezig wat heb ik nodig.
Veren hyperpro/wilbers/technoflex (nog geen keuze gemaakt)
Olie (welke of gewoon wat voor geschreven is Door honda)
Stofring
Klemveer
Keerring
Ben ik nog iets vergeten?
Advies tips zijn welkom
 
Zo de winter is bijna begonnen verlang lijstje is klaar.
Beurt pakket aanwezig.
V.vorkveren vervangen nog niks aanwezig wat heb ik nodig.
Veren hyperpro/wilbers/technoflex (nog geen keuze gemaakt)
Olie (welke of gewoon wat voor geschreven is Door honda)
Stofring
Klemveer
Keerring
Ben ik nog iets vergeten?
Advies tips zijn welkom

Budget voor brandstof wat ruimer aanhouden.
Lees net dat de accijns op brandstof weer omhoog gaat in 2015. :(
 
Zo de winter is bijna begonnen verlang lijstje is klaar.
Beurt pakket aanwezig.
V.vorkveren vervangen nog niks aanwezig wat heb ik nodig.
Veren hyperpro/wilbers/technoflex (nog geen keuze gemaakt)
Olie (welke of gewoon wat voor geschreven is Door honda)
Stofring
Klemveer
Keerring
Ben ik nog iets vergeten?
Advies tips zijn welkom
Hyperpro (gewoon het prettigst voor op straat en niet duur)
Motorex Top Speed 10W40 maakt een enorm verschil met schakelen en vooral met koud in de versnelling zetten...... 4 liter voor ca. 56 Euro.
 
Bij ons komen de beurtje ook langzaam aan de orde.
Maarre ff reactie op wat je schreef:


V.vorkveren vervangen nog niks aanwezig wat heb ik nodig.
Veren hyperpro/wilbers/technoflex (nog geen keuze gemaakt)
Olie (welke of gewoon wat voor geschreven is Door honda)
Stofring
Klemveer
Keerring
Ben ik nog iets vergeten?


Voorvorkveren eens overwegen om veren van Michael uit Wenen te nemen. Die past de v.v.veren aan op jouw lichaamsgewicht en rijstijl. Bij de Xclub in Duitsland gaan zelfs mensen van Wilbers/Hyperpro over naar de veren van Michael, omdat dit beter stuurt/remt. Kosten: 75 euro voor een SET ex verzendkosten (15 euro) incl uitgebreide handleiding en fles olie (2W10 oid).
Wij rijden al enkele jaren met deze veren en het rijdt echt fantastisch. V.v.olie hangt af van welke veren je gebruikt.
Olie voor het blok: 10W40. Wij gebruiken Bel-Ray. We hebben een vat van 60 liter, dat is voor ons goedkoper, omdat wij meerdere motoren hebben en we hebben nogal wat vrienden die ook olie nodig hebben. Maar je zit rond de 10-15 euro per liter (afhankelijk van de korting bij de motorzaak)
Stofring, klemveer, kerringen etc alles wat je kunt vervangen, meteen doen. Scheelt je naderhand een hoop werkt, mocht je het niet vervangen en na een half jaar mis gaan. Maak de stofkappen goed schoon!

Als je toch het wiel er uit hebt, check de naaf en de lagers. Wellicht vervangen indien nodig?
- Remblokken/cilinders/keerringen/olie checken en indien nodig vervangen.
- Je bent nu toch bijna bij het balhoofd. Moet het lager vervangen worden? Check eens bij EmilSchwarz. Emil Schwarz.
Zijn iets duurder dan origineel/vervangingsmarkt, maar je krijgt er vet, inbouwpasta en een boel info erbij. EmilSchwarz is crème de la crème op dit gebied. Wordt ook veel in racerij gebruikt. Ik heb het bij mij erin zitten en het is echt een wereld van verschil! Het stuurt zoveel soepeler. Dat kun je niet vergelijken. Ook niet met een fiets die nog een goed balhoofdlager heeft. Wij hebben voor het zooitje destijds 140 euro betaald (incl verzendkosten).

Dusssss..... alleen voorvorkveren zou zonde zijn, als je toch het één en ander reeds in je handen hebt.

Succes!
 
Bij ons komen de beurtje ook langzaam aan de orde.
Maarre ff reactie op wat je schreef:


V.vorkveren vervangen nog niks aanwezig wat heb ik nodig.
Veren hyperpro/wilbers/technoflex (nog geen keuze gemaakt)
Olie (welke of gewoon wat voor geschreven is Door honda)
Stofring
Klemveer
Keerring
Ben ik nog iets vergeten?


Voorvorkveren eens overwegen om veren van Michael uit Wenen te nemen. Die past de v.v.veren aan op jouw lichaamsgewicht en rijstijl. Bij de Xclub in Duitsland gaan zelfs mensen van Wilbers/Hyperpro over naar de veren van Michael, omdat dit beter stuurt/remt. Kosten: 75 euro voor een SET ex verzendkosten (15 euro) incl uitgebreide handleiding en fles olie (2W10 oid).
Wij rijden al enkele jaren met deze veren en het rijdt echt fantastisch. V.v.olie hangt af van welke veren je gebruikt.
Olie voor het blok: 10W40. Wij gebruiken Bel-Ray. We hebben een vat van 60 liter, dat is voor ons goedkoper, omdat wij meerdere motoren hebben en we hebben nogal wat vrienden die ook olie nodig hebben. Maar je zit rond de 10-15 euro per liter (afhankelijk van de korting bij de motorzaak)
Stofring, klemveer, kerringen etc alles wat je kunt vervangen, meteen doen. Scheelt je naderhand een hoop werkt, mocht je het niet vervangen en na een half jaar mis gaan. Maak de stofkappen goed schoon!

Als je toch het wiel er uit hebt, check de naaf en de lagers. Wellicht vervangen indien nodig?
- Remblokken/cilinders/keerringen/olie checken en indien nodig vervangen.
- Je bent nu toch bijna bij het balhoofd. Moet het lager vervangen worden? Check eens bij EmilSchwarz. Emil Schwarz.
Zijn iets duurder dan origineel/vervangingsmarkt, maar je krijgt er vet, inbouwpasta en een boel info erbij. EmilSchwarz is crème de la crème op dit gebied. Wordt ook veel in racerij gebruikt. Ik heb het bij mij erin zitten en het is echt een wereld van verschil! Het stuurt zoveel soepeler. Dat kun je niet vergelijken. Ook niet met een fiets die nog een goed balhoofdlager heeft. Wij hebben voor het zooitje destijds 140 euro betaald (incl verzendkosten).

Dusssss..... alleen voorvorkveren zou zonde zijn, als je toch het één en ander reeds in je handen hebt.

Succes!
Zou jij mij in contact willen brengen met Michael uit wenen eventueel.
(Ja , stuur mij even een prive bericht aub)
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan