XJ/XS topic deel IV

zojuist na 6 uren werk eindelijk de kop van het blok gekregen
deze word binnenkort gelast vanwege een afgebroken bevestigingspunt voor het spruitstuk
verder moeten er een paar bouten uitgeboord worden. deze braken af toen ik de carburateurs los wou halen.
ik heb eerst nog wat deksels van het blok te polijsten dus daar stort ik me nu eerst op
 
Inderdaad eerst maar eens naar de klepspeling kijken, als die goed is kun je eens proberen je olie te verversen. Eventueel alles doorspoelen met dunnere olie dan standaard (dus dunne olie er in, 10km rijden en weer verversen). Kan zijn dat je dan wat aanslag op de klepsteel kwijt raakt en hij niet meer blijft hangen. Maar de kans is groot dat je die kop er af moet halen om die klep er uit te halen. Kun je gelijk de hele kop reviseren....
Die lage kmstand kan wel kloppen, komt wel vaker voor. Zo'n tikkende klep trouwens ook.

Bedankt voor je reactie! De kleppen zijn 4000 km geleden gesteld dus ik ga er vanuit (ik weet het , to assume...) dat die nog goed is. De tik was zowel voor als na stellen in even grote mate aanwezig.

Ik neem aan dat je bedoelt dat er wel meer XJ's rond rijden die het klokje rond zijn geweest en niet dat er veel XJ's zijn die in 23 jaar iets meer dan 1000 km per jaar hebben gedraaid...:-)
 
Een lekke uitlaatpakking kan ook een tikkend geluid veroorzaken (heb ik zelf een keer mogen ervaren).
 
Ik zoek voor een Yamaha XJ650 (4K0) een (Gimbel) rem-schakelset.

Ik ga van mijn XJ650 een caféracer met een classic look maken en wil de voetsteunen wat sportiever hebben.

foto07vu.jpg


Wie heeft er nog wat liggen? (of wil zijn XJ650 weer terugbouwen naar normale voetsteunen?)

Graag PM als je iets heb liggen of weet te liggen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! De kleppen zijn 4000 km geleden gesteld dus ik ga er vanuit (ik weet het , to assume...) dat die nog goed is. De tik was zowel voor als na stellen in even grote mate aanwezig.

Ik neem aan dat je bedoelt dat er wel meer XJ's rond rijden die het klokje rond zijn geweest en niet dat er veel XJ's zijn die in 23 jaar iets meer dan 1000 km per jaar hebben gedraaid...:-)


Ik bedoel dat een lage kmstand wel eens echt kan zijn, zeker in combinatie met een tikkende klep. Kijk anders even naar je linker voetsteun, als die nog redelijk gaaf is klopt die kmstand wel, als ie zwaar versleten is of zelfs vervangen kun je er wel een ton bijtellen. Maar als ie zoveel gelopen heeft heeft de klep geen kans gehad om vast te gaan zitten.
 
Er zijn tijden van komen, en tijden van gaan.
Nu ik viavia weer een H-D Liberator kan kopen begint het te kriebelen.
Daar komt bij dat we (toch nog) gezinsuitbreiding krijgen, totaal niet meer op gerekend, dus er moeten wat zaken veranderen en van eigenaar wisselen:


Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen


Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen


Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen


Uiteraard ben ik bereid te zwichten voor een goed bod, maar vijf lopende projecten wordt ècht te gek...
Ik neem niet helemaal afscheid van de triples: 'Kamikaze' blijft gewoon op stal..
 
Keuzes maken he. En een liberator heeft toch wel iets meer dan een XS. Wat voor een is het? Een 750 of een 1200? Een vriend van me kon begin dit jaar ook voor een hele leuke prijs een WLA750 uit 1939 (originele nederlandse burger uitvoering) overnemen. 15jaar in een schuur gestaan en na de kleppen weer gangbaar maken en de carburateur reinigen lopen als zonnetje, geluk is met de domme.

Nou je spullen weg gaar doen, heb je nog onderdelen (en ook tips) om een 2d sneller en leuker te maken voor op het circuit? Ik ken iemand die mee wil gaan doen aan classic races met een 2D
 
Laatst bewerkt:
Een 'Liberator' is altijd een 45cu/747cc zijklepper gebouwd tussen 1941 en 1944 punt.

tuurlijk heeft H-D eerder en vooral langer de militaire versie geleverd, maar de eerste (1939/40) waren vooral testversies en de ná-oorlogse versies (tot '52) mogen eigenlijk geen 'Liberator' meer heten (maar 'Victory'...).

De 1200 zijklepper (U/UL) is veel zeldzamer, zéker in oorlogstenue (UA), en daardoor erg kostbaar.

Een 2D sneller maken? Biker.net
 
Laatst bewerkt:
Dat is een forse keuze, ik hoop dat je het nodige gaat vangen voor je XS-en. Want je zal wel wat Euro's kunnen gebruiken bij een HD

Onderdelen overnemen :?

A.s. zondag moet ik op vakantie (zware opgave :+ ). Dus sowieso geen tijd om iets op te halen.
Er zijn natuurlijk wensen qua onderdelen, maar jij bent liever alles in één keer kwijt. En dat is natuurlijk goed te begrijpen :Y

Hopelijk blijf je gevraagd en ongevraagd nog wel adviezen of tips geven over XS-en :}


Overigens wat is de staat van de HD ?
 
In ieder geval gefeliciteerd met de komende gezinsuitbreiding. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt 4 jaar geleden.
Wie weet heb ik nog onderdelen nodig voor de komende projecten.
 
Dat de liberator pas vanaf 41 gebouwd is weet ik, het is ook een wl en geen wla, harleys zijn niet echt mijn ding daarom heb ik ook een norton meer jaren project, ik ben meer van het engelse oud ijzer.

En natuurlijk ook vanuit hier gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding
 
Gefeliciteerd :)

Weet iemand een plek waar ik de membraampjes van de brandstofkraan van een XS400 voor een beetje schappelijke prijs kan vinden. Of een plek waar ik dat spul in een velletje kan kopen of iets ander materiaal dat ik er voor kan gebruiken?


Als ik de snelweg op ga dan moet ik niet lange tijd het gas open houden want dan komt 'ie peut te kort :)


Pri stand kan natuurlijk ook, vandaar dat ik niet te veel geld kwijt wil zijn.

Weet iemand trouwens of de PRI stand op het reserve niveau zit of het normale niveau?


BVD

db
 
Ik heb de richtprijs voor beide fietsen iets verlaagd, zie wel wat er op af komt.
€500,- lijkt me een schappelijke richtprijs, en ik had niet gedacht de hoofdprijs ervoor te vangen.
Nogmaals: ze hóeven niet weg, maar qua ruimte houdt mijn garage nu niet over, zeker met nóg een project...
Dit nieuwe project is een niet-afgemaakte restauratie, dus het ding is grotendeels nog gedemonteerd.
 
pri zit in de regel op reserve nivo.. op=op dan als ie ermee stopt...
 
Wel een beetje aparte combinatie van oude elementen met modernere. Een "anaal" uitlaat boven een blauwe plaat is toch wel het meest in het oog springend.
 
Hallo mensen,
Mijn buurman heeft een woon werk fiets gekocht een yamaha xj750 maxim.
Als hij hem in de 2e versnelling zet schiet hij eruit.
Heb lopen zoeken op het internet en hier op het forum maar kan er niet iets over vinden dat het vaker voorkomt of is voorgekomen bij een xj.
Dus mijn vraag aan jullie kenners wat kan dat zijn?
Is de bak kapot en zo ja kun je die redelijk makkelijk vervangen of moet je het blok splitsen?
 
Ik weet dat het probleem bij de XS750 vaak voorkomt. Dan is het makkelijk te maken. Misschien dat het bij een XJ net zo simpel te maken is.
 
tandwieltanden zijn dan wat afgerond. Komt vaker voor bij jongens die hard optrekken en dan niet goed in de 2e versnelling terecht komen. Vervanging van die 2(!) tandwielen is dan vaak de remedie. Of gewoon direct naar de 3e schakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan