XJ/XS topic deel IV

Heeft gewoon met de volgorde van aansluiten op de juiste cylinder te maken, net als bij een auto kán er verschil in bougiekabellengte zitten en zo weet je zeker dat de juiste cylinder op het juiste moment een vonkje krijgt..
 
Vraagje,

Weet iemand of de maten van de kroonplaat van een Yamaha XJ600 diversion overeenkomen met die van een pre-diversion? Ik wil graag een diversion kroonplaat op mijn XJ600F monteren vanwege de looks, zou een stuk goedkoper zijn dan frezen..
 
Ik had dit weekend ineens een sterke benzinegeur in mijn garage en bleek dat de benzinekranen doorlieten en ook de carbs overliepen in de luchtfilters.
Dus ik dacht dat dat het typische probleem van die vacuumkranen was.
Maar nu merkte ik dat ze op PRI stonden allebei en zodra ik ze op ON zetten dat ze dan stopten met lopen, klopt dit ?
Daarna heb ik de benzinekranen van links en rechts verwisseld, en nu op PRI en RES komt er niks, en op ON loopt het er gewoon uit, is dit normaal ? Als ik bv aan die slangetjes zuig terwijl ze op PRI of RES staan komt er ook niks.
Moet ik verder met de carbs nog iets doen want ik heb die vorig jaar helemaal laten reviseren bij Ruud Fredriks in Goes dus dacht dat ze wel helemaal ok waren (heeft me nochtans meer dan genoeg gekost)
 
Ik had dit weekend ineens een sterke benzinegeur in mijn garage en bleek dat de benzinekranen doorlieten en ook de carbs overliepen in de luchtfilters.
Dus ik dacht dat dat het typische probleem van die vacuumkranen was.
Maar nu merkte ik dat ze op PRI stonden allebei en zodra ik ze op ON zetten dat ze dan stopten met lopen, klopt dit ?
Daarna heb ik de benzinekranen van links en rechts verwisseld, en nu op PRI en RES komt er niks, en op ON loopt het er gewoon uit, is dit normaal ? Als ik bv aan die slangetjes zuig terwijl ze op PRI of RES staan komt er ook niks.
Moet ik verder met de carbs nog iets doen want ik heb die vorig jaar helemaal laten reviseren bij Ruud Fredriks in Goes dus dacht dat ze wel helemaal ok waren (heeft me nochtans meer dan genoeg gekost)
Hoe dat met de benzinekraantjes zit weet ik niet precies,maar ik zou iig goed controleren of er nu geen benzine bij je motorolie zit,als dat zo is en je start hem kan de motor vastlopen omdat je geen smering meer hebt.
 
kraantjes weer omwisselen. Op pri laten ze benzine door, op on en res alleen maar als de motor draait. Waarschijnlijk blijft je vlotternaald hangen waardoor er benzine blijft komen.
 
kraantjes weer omwisselen. Op pri laten ze benzine door, op on en res alleen maar als de motor draait. Waarschijnlijk blijft je vlotternaald hangen waardoor er benzine blijft komen.

is nu gebeurd en blijkbaar gebruik ik ze al jaren gewoon verkeerd, zoveel ken ik er dan van ;)

Nu wil ik andere schokdempers aanschaffen want er zitten nog de originele op en die werken eigenlijk gewoon niet meer.
Ik wilde een setje bestellen dat wat hoger is, want zoveel plaats is er niet tussen spatbord en wiel als ik er met 2 opzit, maar nu zeggen ze dat door de cardan ik max 3 cm hoger mag, ivm hoek van de cardankoppeling. Klopt dit en wat is dan de max hoogte dat ik de standaard schokdempers mag verhogen ? Wilde 5 cm maar ze zeggen best max 3 cm
 
Ik had deze: 36 cm lang,
cmRODhO.jpg

46jgeCT.jpg
 
Laatst bewerkt:
een vraag waar ik graag een antwoord op zou willen.

welke kortere vork zou je 1 op 1 in een xj 750 seca kunnen zetten?
ik heb er nu een anti dive vork inzitten die eigenlijk te lang is en zou deze graag uitwisselen voor een kortere met behoud van voorwiel+schijven en remklauwen.

ik vermoed dat de 36mm xs en xj vorken passen maar wil dan graag uitwisselen voor de kortste die er is

de anti dive gaat weg ,dus als er interesse is dan hoor ik dat graag(nog liever..ruilen voor een kortere vork)

zo iets als hieronder
[afbeelding]

Die Brommer ken ik ;) Ziet er nu wat anders uit:
QT9R9gTyd2JJpRqOUjIOn7Xx9eM6TUbIzO19J578QHxa2m8IuefNGULYYSjXJQ1n8JEO-bF7NPzsFjhhv8TM8200YJ7V5BnK_apVTRMDGF30-Qkys_8dAU9aeQz2dkKCq5CZmxegLfiS7EuvHalMj8Xsd81K2EW5h-use6syc3Plj9z4U-xqWE-VMGoKNVR3nV5tKvxqm3Z5cz3ka3I4Ga4Fsg30F19XCU9SRYFVkhnoBaYbhkepk0vz4GbZKURQDHi3VB6GSvYlxucJAMUHBpRsusm1XXa4s0_Pd7OEyPTZFV89p3xI5Rhxx7N3YyQWoLv1JYYSB5p8cXKPQ_Ax93VFseZgPVu3LiKvkwoYbL-CXzOYsJdCtva6Xst4UZ_8bnqLmDESd5uqGWVjw-GtbJ089nC7AltV6zTuamLJBN2ihXrvBIwO2nHKIMqdtAuU65gvDosKhRkdiwnShBCAwdLgdCqoSEWyarc5vbdvZproGxwo5HIxazu_goltbGJkrYkmBQ=w1735-h981-no


Voorvork is echter hetzelfde gebleven. Ik heb er alleen een bus in gezet (+/- 2cm) en dikkere olie. Er zijn volgens mij voor xs en xj verschillende maten van 34 t/m 38 beschikbaar. De mijne is 36mm met een lengte van 76cm.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wat last van benzine lekkage,het blijkt dat de kraan wat lekt uit de aansluiting met de tank. Andere kraan gemonteerd, die lektminder maar ook wel wat.
De o-ring is redelijk goed. Kan ik daar het best wat vloeibare pakking tussen doen ? Of zou dat ook kunnen met een benzine bestendige kit ?
 
Laatst bewerkt:
:Y

en kijk even of het vlak van de tank waarop de kraan komt nog netjes vlak is.
Sommige boutjes worden te strak aangehaald waardoor dit aanligvlak krom getrokken wordt, reden voor lekkage.
 
:Y

en kijk even of het vlak van de tank waarop de kraan komt nog netjes vlak is.
Sommige boutjes worden te strak aangehaald waardoor dit aanligvlak krom getrokken wordt, reden voor lekkage.

Heb ik gedaan, heel goed schoongemaakt, ander rubber er in en extra afgekit met Polyurethaan kit, dat i benzine bestendig. Tank ligt nu nog lo op 2 balken en lijkt droog te blijven.Morgen even kijken of dat nog zo is dan kan ie weer op de motor ;)

EDIT maandag:
tank ligt al sinds gisteravond plat en is nog steeds kurkdroog *O*
 
Laatst bewerkt:
mmmmm...er zijn bijna geen kitten/ lijmen etc te vinden die bestendig zijn voor continu onderdompeling in benzine...

Ik hoop voor je dat dit goed blijft gaan.
Wat wèl werkt is een tweecomponenten lijm/ epoxy zoals kneedbaar staal.
Je zou, als niets helpt, de kraan met een dun laagje epoxyhars kunnen bevestigen.
Gegarandeerd succes, alleen wat vervelend wil je ooit de kraan weer eens los hebben...
 
mmmmm...er zijn bijna geen kitten/ lijmen etc te vinden die bestendig zijn voor continu onderdompeling in benzine...

Ik hoop voor je dat dit goed blijft gaan.
Wat wèl werkt is een tweecomponenten lijm/ epoxy zoals kneedbaar staal.
Je zou, als niets helpt, de kraan met een dun laagje epoxyhars kunnen bevestigen.
Gegarandeerd succes, alleen wat vervelend wil je ooit de kraan weer eens los hebben...

Siliconenkit zeker niet, Polyurethaan kit echter wel.
 
heb in de vele afgelopen jaren nooit problemen met kit ondervonden, niet als oliepakking en niet als benzinepakking.
 

Ik heb er maandag een gemaakt voor de XJ550 met M5 en zes wellnuts. De eerste keer had ik het draadeind op jouw lengte afgezaagd en toen kreeg ik hem er niet meer uit. Dus er weer voorzichtig uit getikt en een langer draadeind gepakt, maar toen waren 4 van de 6 wellnuts al beschadigd. :( Hebben jullie dat ook? Ik weet alleen niet of ze beschadigen bij het naar binnen gaan, of bij het naar buiten komen. Als ze bij naar binnen gaan al beschadigen, dan kun je dus ook niet afstellen, want dan heb je een vacuum lek.

En heeft iemand de precieze afstanden voor de tool? Zodat ik weet dat ik die voor de XJ550 ook goed heb? Het lijkt er nu op dat hij niet alle gaten afdicht, of klopt dat ook? Staat er ergens een schema met maten online?
 
waar je op dient te letten is dat het echte siliconenkit is en geen acrylaat of iets wat er voor door moet gaan. Tot dusver heb ik met lidl-kit alles kunnen doen wat ik moest doen. Al koop je een tube van bijv. bison die duurder zijn maar evengoed nog geen 10-tje kosten. Zolang het maar echte siliconenkit is!
Google is overigens je beste vriend in deze..;-)
 
Ik heb er maandag een gemaakt voor de XJ550 met M5 en zes wellnuts. De eerste keer had ik het draadeind op jouw lengte afgezaagd en toen kreeg ik hem er niet meer uit. Dus er weer voorzichtig uit getikt en een langer draadeind gepakt, maar toen waren 4 van de 6 wellnuts al beschadigd. :( Hebben jullie dat ook? Ik weet alleen niet of ze beschadigen bij het naar binnen gaan, of bij het naar buiten komen. Als ze bij naar binnen gaan al beschadigen, dan kun je dus ook niet afstellen, want dan heb je een vacuum lek.

En heeft iemand de precieze afstanden voor de tool? Zodat ik weet dat ik die voor de XJ550 ook goed heb? Het lijkt er nu op dat hij niet alle gaten afdicht, of klopt dat ook? Staat er ergens een schema met maten online?

http://www.xj900club.nl/index.php/techniek/36-yics-synchronisatie-gereedschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan