Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@Basman180,
Thanx voor de wphb. My bad maar heb je deze ook voor de XJ 750???
Ciao!
@Basman180,
Thanx voor de wphb. My bad maar heb je deze ook voor de XJ 750???
Ciao!
Probleempje en mischien weten jullie wat het is.
Ik heb de koppeling van mijn XJ 750 helemaal los gehad en nu alles weer in elkaar zit heb ik als ik de koppelingshendel in trek een geluid als of er ergens iets l;angs op schuurt.
Iemand een idee wat dit kan wezen.
Heb hat blok al weer los gehad maar kan geen schuurplekken vinden.
Goedenavond,
Zo vanavond de koppeling gecontroleerd en alles klopt alleen ben ik nu wel een stapje verder.
De koppeling ontkoppelt niet.
Dus als die in de 1 staat en ik trek de koppeling in dan kan ik het achterwiel niet rond draaien.
Hij komt dus niet vrij.
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen.
Al vast bedankt
.........deel 4 ..........
nou alleen nog wat minder regen...een jaartje of wat meer geleden liepen we hier allemaal te gillen dat we dat zo hard nodig hadden......te hard gegild denk...........
Ben er ook weer bij, ga binnenkort maar weer verder met m'n laatste aanwinst. Staat alweer een tijdje stil.
...en weer terug thuisgekomen...op een aanhanger....
Ongeloveloos,
Ding gestart na het vervangen van de NAK, pakkingen, olie+filter en noem maar op.
10km rijden was geen probleem.
Daarna merkte ik dat de xs stationair wilde uitvallen...dus iets hoger afgesteld.[achteraf was dit een voorteken natuurlijk]
Zo n paar honderd meter verderop ...rammel de rammel...koppeling in en uitgezet/laten rollen.
Hield me hart al vast...gebroken kleppen/ beschadigde cilinders/zuigers, lagers v blok of wat dan ook.
Maar, bij demontage is gebleken dat de timing versprongen is, alsmede de uitlaatkleppen hebben de zuigers geraakt.
Wel minimaal ...maar toch.
Cilinder en zuigers hebben niets geleden op het oog.
De kleppen zijn afgeschreven, en zijn dus lek/krom.
De NAK-spanner is bij montage goed aangedrukt , en de voorste geleider[uitlaatkant] zat onder goed in zijn houder. Ketting stond goed strak en bij montage heb ik de krukas een paar x rondgedraaid alvorens de kleppendeksel te monteren. Kleppen had ik van te voren ook gesteld natuurlijk
De automatische spanner heb ik goed naar binnengedrukt, en de merktekens van de nokkenassen en op het vliegwiel stonden allemaal gelijk. Ik heb dus alles handmatig een aantal x rondgedraaid, en er was geen enkel probleem/verloop.
Maar ik snap nog steeds niet waardoor de timing versprongen is.
Na 10/15 kilometer is de boel zover versprongen dat het over was.
Heb een nieuwe koppakking moeten bestellen, die is hoop ik van de week binnen..anders volgende week maar.
Iemand een idee waar ik het moet gaan zoeken?