XLV 750 op één cilinder

hondaxl

Die hard MF'er
13 okt 2004
901
0
Beveren-Waas
Ik kan een XLV 750 kopen (Voorloper van de Africa Twin met cardan). Volgens de verkoper loopt deze soms op één cilinder en ligt het aan de ontsteking.
Wat denken jullie hiervan ? Kan dit ? Zou het enkel de CDI zijn ? Passen andere CDI's ? (Vergelijkbaar blok als een oude Honda Shadow - zou deze hetzelfde zijn). Ik vraag me ook af of een CDI voor een tweecilinder een andere schakeling heeft intern als voor een ééncilinder of is het gewoon signaal in en uit ? Bedankt jongens
 
is eerder gewoon corrosie op contactjes als een kapot cdi oid.
Alleen kopen om op te knappen en in de vensterbank zetten is het al waard.
prachtig die dingen!
Ik denk overigens niet dat die blokken gelijk zijn maar het zou best kunnen.
 
Hoy in welke staat is de XLV? Ik heb er zelf 3, waarvan momenteel 1 rijdend in nette staat. Ik heb er ook 1 totaal gedemonteerd tot op de laatste bout(ook het motorblok). Zodoende weet ik ongeveer hoe het blok in elkaar zit. De cdi is geheel anders dan de VT750. Was ontwikkeld om de motor ook met geringe spanning ook aan te kunnen duwen. De basis was inderdaad een VT750(waterkoeling/wet-sump) De XLV750R(luchtkoeling/dry-sump)heeft enkel de krukas,drijfstangen.kleppendexel+klepbediening en cardan overgehouden. Op een paar kleine delen na is er verder niks gelijk. Onderdelen is een zeer groot probleem. Honda maakt zelfs geen pakkingsets meer. en als een onderdeel er nog is ,dan is het peperduur. Heb je nog vragen barst maar los

Bijlage: XLV-2 mail.JPG
 
Het was een verkoop op ebay maar de verkoper heeft de verkoop vroegtijdig beëindigd. Ik bied altijd de laatste minuut.... Ik snap dus ook niet op eBay hoe ze dat verantwoorden voor al die mensen die geldig geboden hebben en heb zelf nooit de mogelijkheid gevonden bij mijn verkopen om iets in te trekken.
Ik had een beetje rondgesurfd en had gezien dat er nog XLV rijders met electrische problemen waren en dat het in de spoel zit, begreep dan ook niet goed dat hij dan nog op één cilinder kan lopen...
Alles in aanmerking genomen dus naar alle waarschijnlijkheid een opknapper, en was toch al boven de 500 euro geboden. Wel ideaal als om van 2 één te maken.
Wel jammer toch, ik heb altijd gehoord dat ze stukken lekkerder rijden als een Africa Twin.
Ik kijk momenteel ook rond voor een CR500, heeft ook genoeg pk's maar vlotter te repareren. Africa Twin is mij te afgeborsteld, dus zodoende dit alternatief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan