Na mijn honda projectje, die afgezien van de kuip bijna af is, ben ik een 2de project gestart met de bedoeling eens niet 5jaar bezig te zijn maar in een maand of max 2 het af te ronden.
Het is, geheel onverwachts, een xs400 geworden. De basis kocht ik voor 250euro bij hornix... vooral voor de mooie lange stalen tank van een moto morini 500 als ik mij niet vergis, gaf de doorslag.
Alu koplamporen, achterveren, een mooie voorvork en frame met achterbrug en de tank uiteraard en ik was vertrokken.
Ik dacht op het gemak naar wat onderdelen te zoeken maar dan zag ik op speurders een goedkope xs 400 special, met het mooiere ronde motorblok, en ben ik die 300km verderop 5dagen later gaan halen. En dat was gisreren.
De motor heeft 3 jaar stilgestaan maar is buiten wat roestig in heel goede onversleutelde staat.
De carburateurs zijn er af, en daar heb ik een vraagje over...
De stationairsproeiers zijn afgedekt met rubberen dopjes, is dit de bedoeling? En zo ja, waarom?
In de volgende posts wat fotos
Het is, geheel onverwachts, een xs400 geworden. De basis kocht ik voor 250euro bij hornix... vooral voor de mooie lange stalen tank van een moto morini 500 als ik mij niet vergis, gaf de doorslag.
Alu koplamporen, achterveren, een mooie voorvork en frame met achterbrug en de tank uiteraard en ik was vertrokken.
Ik dacht op het gemak naar wat onderdelen te zoeken maar dan zag ik op speurders een goedkope xs 400 special, met het mooiere ronde motorblok, en ben ik die 300km verderop 5dagen later gaan halen. En dat was gisreren.
De motor heeft 3 jaar stilgestaan maar is buiten wat roestig in heel goede onversleutelde staat.
De carburateurs zijn er af, en daar heb ik een vraagje over...
De stationairsproeiers zijn afgedekt met rubberen dopjes, is dit de bedoeling? En zo ja, waarom?
In de volgende posts wat fotos