XS 650 chopper (bobberstyl of wat dan ook!)

Nog een paar

full
 
Een aantal van modelletjes hierboven spreekt mij best wel aan.
Op de XS pagina gaan ze al vanaf 750 euro.
Ik ben niet zo thuis in het xs gebeuren, maar is het iets ?
Ervaringen enzo...
 
Een aantal van modelletjes hierboven spreekt mij best wel aan.
Op de XS pagina gaan ze al vanaf 750 euro.
Ik ben niet zo thuis in het xs gebeuren, maar is het iets ?
Ervaringen enzo...
trillen, trillen, trillen............

en jij en ik zijn er te groot voor, jij zelfs veel te groot... 8-)
 
Maar afgezien van het trillen ? en laten we het over de maat niet hebben, wat ik nu bouw past in principe ook al niet
het zijn prima dingen, oerdegelijk, makkelijk aan te sleutelen, bijna alles is er nog makkelijk voor te krijgen en kost ook niet veel...

eigenlijk gewoon helemaal goed, en een goeie hoeft ook nog niet veel te kosten.......


(waarom rijden we eigenlijk nog op HD´s, vraag ik mij af als ik dit zo lees...)
 
Ja...enneuh..die XS'jes op de voorbije fotos vinden julie:
"zo mooi", "werkelijk mooi", "erug mooi", enzovoort...
Plus je hebt de voorbeelden hoe het moet voor je liggen...
ik zie hierop originele frames, vorken, wielnaven,enzomeer, dus ik vraag me af waar jullie nog op wachten?? Of is het verzamelen van en kwijlen op die fotos de klimax ? Whassup ? *O*
Bouwen die dingen !!!
 
Ja...enneuh..die XS'jes op de voorbije fotos vinden julie:
"zo mooi", "werkelijk mooi", "erug mooi", enzovoort...
Plus je hebt de voorbeelden hoe het moet voor je liggen...
ik zie hierop originele frames, vorken, wielnaven,enzomeer, dus ik vraag me af waar jullie nog op wachten?? Of is het verzamelen van en kwijlen op die fotos de klimax ? Whassup ? *O*
Bouwen die dingen !!!
Ja, voor weinig een "in-between" projectje, leuk als pekelfiets of zo.
nu mijn bonus nog halen |(
 
Ja...enneuh..die XS'jes op de voorbije fotos vinden julie:
"zo mooi", "werkelijk mooi", "erug mooi", enzovoort...
Plus je hebt de voorbeelden hoe het moet voor je liggen...
ik zie hierop originele frames, vorken, wielnaven,enzomeer, dus ik vraag me af waar jullie nog op wachten?? Of is het verzamelen van en kwijlen op die fotos de klimax ? Whassup ? *O*
Bouwen die dingen !!!
Ik heb een goed werkende motor.

Daarnaast heb ik serieuze plannen om eens wat met zo'n ding te knutselen. Maar ik ben niet van plan daar onwijs veel muntjes op stuk te slaan. Bovendien kreeg ik vanmorgen nog een mooie Ducati 750 aangeboden voor een "vriendenprijsje". En dat rijdt natuurlijk wel wat beter dan zo'n antiek jammerhout....

P.s. Het originele frame, vork en vering zijn een garantie dat het weggedrag vergelijkbaar is met een originele fiets. Ik vind het zo onvoorstelbaar jammer van het werk en het geld als je na maanden bouwen een gedrocht hebt wat er leuk uit ziet maar niet rijdbaar is. Niet dat een Savage uitblinkt in weggedrag, maar het is een van de zaken waarin een andere fiets beter moet zijn.
 
Vanaf vanavond/morgenvroeg staat op de WPH server het Ned talige WPH handboek ter download van de XS 650 oftwel alle 650 Twins van Yama. Het zal ca 120 Mb groot zijn, ik ga um nu PDF 'en
 
Ik heb een goed werkende motor.

Daarnaast heb ik serieuze plannen om eens wat met zo'n ding te knutselen. Maar ik ben niet van plan daar onwijs veel muntjes op stuk te slaan. Bovendien kreeg ik vanmorgen nog een mooie Ducati 750 aangeboden voor een "vriendenprijsje". En dat rijdt natuurlijk wel wat beter dan zo'n antiek jammerhout....

P.s. Het originele frame, vork en vering zijn een garantie dat het weggedrag vergelijkbaar is met een originele fiets. Ik vind het zo onvoorstelbaar jammer van het werk en het geld als je na maanden bouwen een gedrocht hebt wat er leuk uit ziet maar niet rijdbaar is. Niet dat een Savage uitblinkt in weggedrag, maar het is een van de zaken waarin een andere fiets beter moet zijn.

hmmm... op de lage voetsteunen na, vind ik de Savage wel lekker de bocht door gaan, het is een lekkere gooi-en-smijt fiets *D
 
Waanzinnige XSen hier *O* . Heb weer een hoop inspiratie voor mijn eigen XS400. Die is eigenlijk gewoon het kleine broertje van de 650. Ik heb voor mijn vriendin een Savage gekocht en vind die wegligging nou niet echt geweldig. Vooral dat omvalgevoel in de bocht :X . Weggedrag van mijn XS vind ik veeeel beter. Komt waarschijnlijk omdat ie in elk geval lager is (voorpoten doorgestoken). Sturen gaat ook makkelijker door brede stuur.En heb ook al kortere schokbrekers liggen dus zal alleen maar beter aanvoelen. Maar denk dat er wel ooit een 650 komt :] ,mmzzzls,Rob.
 
Ik heb voor mijn vriendin een Savage gekocht en vind die wegligging nou niet echt geweldig. Vooral dat omvalgevoel in de bocht :X . Weggedrag van mijn XS vind ik veeeel beter. Komt waarschijnlijk omdat ie in elk geval lager is (voorpoten doorgestoken). Sturen gaat ook makkelijker door brede stuur.En heb ook al kortere schokbrekers liggen dus zal alleen maar beter aanvoelen.

Ik heb er lang geleden een forkbrace opgezet. Dat helpt een beetje het "ik-stuur-met-elastiek" gevoel terug te dringen. Bovendien komen de stepjes niet als eerste aan de grond maar de uitlaat.
En omdat de uitlaat als eerste de grond raakt, tilt de Savage zichzelf op in de bocht. Dat is geen prettig gevoel......

Maar het omvalgevoel in de bocht blijft. Het verlengen van de voorvork zal (waarschijnlijk, ik heb het niet geprobeerd) dit in de bocht vallen nog verergeren.
Als je bij de Savage het voorspatbord verwijderd, moet je eigenlijk iets ter ondersteuning aanbrengen. Er zit namelijk een dun plaatje staal in het voorspatbord wat een begin van een forkbrace moet voorstellen. En ja, de ontwerper zal wel flink wat sake in zijn kraag gehad hebben toen hij dat friemeldingetje op de tekentafel neerpende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan