XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog een belangrijke vraag voor mij: kan de XT enkele honderden snelweg km achter elkaar aan? Mijn KTM werd het namelijk fataal. :o Maar ik zou best naar de Eiffel willen op de XT X...

Ik rij regelmatig met de XT over de snelweg naar de Eifel (circa 100km moet ik rijden voor de Eifel). Het gaat prima.
Meestal rij ik tussen de 100-120km/uur, hij kan makkelijk harder. Maar dat vind ik niet prettig, dan moet ik te veel windvangen.
 
En nog een belangrijke vraag voor mij: kan de XT enkele honderden snelweg km achter elkaar aan? Mijn KTM werd het namelijk fataal. :o Maar ik zou best naar de Eiffel willen op de XT X...

Geen enkel problem. In t voorjaar naar Schotland geweest en daar dagen gehad met 350km. En aangezien je toch elke 200km stopt om te tanken ist goed uit te houden. (bereik van mijn XT is ongeveer 300 op een volle tank. Lampje gaat branden bij 2/3 dus 200 km).
 
Gelet op de hier gekregen informatie, waarvoor dank, heb ik vanmiddag de XT X gekocht. Hij rijdt erg lekker en ploft met een fraai geluid. Helaas een buitenfiets geweest dus optisch niet echt in showroom staat. Moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren maar ik hoop hier veel lol van te hebben.

Ik wil o.a. dikkere voorvorkolie en stalen remleidingen hebben. De voorkant is een beetje wiebel wabbel nu :+

Bij deze meld ik mij dan ook definitief in dit topic :P
 
Gelet op de hier gekregen informatie, waarvoor dank, heb ik vanmiddag de XT X gekocht. Hij rijdt erg lekker en ploft met een fraai geluid. Helaas een buitenfiets geweest dus optisch niet echt in showroom staat. Moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren maar ik hoop hier veel lol van te hebben.

Ik wil o.a. dikkere voorvorkolie en stalen remleidingen hebben. De voorkant is een beetje wiebel wabbel nu :+

Bij deze meld ik mij dan ook definitief in dit topic :P


Snel een foto plaatsen hahah.

Je kunt je voorvork wat door laten steken in je kroonplaat.
Ik heb zelf dikkere olie in laten doem maar merk zelf weinig verschil.

Als je wat beters wil koop een set andere binnen veren.kost je rond de 120 euro en dat werkt echt wel.

Je kunt ook nog een beunhaas manier toepassen en dat is een een bus van een 4 a 5 cm boven op je veer plaatsen.
Dan ben je net het eerst stukje slappe slag kwijt
 
Van de week maar eventjes gewassen na een mooi ritje van 130Km
full
 
Zo, dat is wel een erge meevaller zeg. Ik dacht dat alle mono's gedoemd waren om vroeg of laat de hele binnenboel te vervangen. Zijn er nog andere manieren om de XT wat rapper te krijgen, zonder de betrouwbaarheid aan te tasten? big bore kits en HC zuigers schijnen de betrouwbaarheid negatief te beïnvloeden. of heeft de XT daar ook poep aan? :P

En nog een belangrijke vraag voor mij: kan de XT enkele honderden snelweg km achter elkaar aan? Mijn KTM werd het namelijk fataal. :o Maar ik zou best naar de Eiffel willen op de XT X...

Nog even hierop terug komen.. Ik heb in mei vierdagen lang naar en door de eifel gereden, we hebben per dag zo 400-500km gereden. Het was goed te doen! Het is geen tourmachine maar het kan prima zolang je op de snelweg rustig aan doet (max 130kmh). Door de eifel zelf komt de xt niks te kort.
 
Gister bij Bakker motors in Zaandam een super mooie XT660 gezien, is uit 2008 maar ziet er uit als nieuw! Werd net gepoetst in de showroom gereden.

Staat nog niet op zn site omdat deze toch zo weg zijn, zei hij.

20160823_181035_HDR_zpspairps9a.jpg


20160823_181008_HDR_zpsgvkkaj4w.jpg
 
Op de trailer of op de XT X die kant op? ;)

Ben net wezen rijden op een XT X. Dat kreng stuurt echt vederlicht 0_o viel me 213,4% mee.

Power was wel minder... Hij was helemaal standaard.

Mag ik verwachten dat ie met K&N filter, pwr commander een een Leovincie systeem een stuk rapper wordt?


Net 2 daagjes terug, Prachtige reis gehad! Een fantastisch land! :}
we hebben de motoren in de bestelwagen gestoken.

Met de motor oprijden voor een verdere reis, zou ik persoonlijk nooit doen.
Je weet nooit wat er gebeurd, ik had een reservesetje banden mee,niet nodiggehad gelukkig.As je 1200 km over de snelweg moet heenrijden is je band al behoorlijk vierkant gereden, en je wil natuurlijk van het bochtenwerk genieten met een ronde band :)

2500km gereden op de xt, samen met 2 ktm 690's , hij heeft me echt niet teleurgesteld! *O*
Ik kon goed mee met de ktm's, eens boven de 100 zijn ze wat sneller, maar in het betere bochtenwerk kan ik perfect mee!

Ikzelf heb een dna stage 2 filter, otr voorbochten, mivv dempers en een irridium bougie.
Loopt als een zonnetje, zonder maar 1 enkele dip.

Ik post een van de komende dagen wel fototjes :] :]
 
Vraagje: Ik heb een K&N luchtfilter in de XT zitten. De airbox is helemaal standaard, inclusief snorkel.

Kan ik zomaar de snorkel er van af trekken? Ik hoor dat het blok daar behoorlijk van opleeft. En zijn er nog andere simpele mods om meer lucht in de motor te krijgen? Ik lees overal dat de XT te weinig lucht krijgt om lekker te lopen met de standaard airbox.
 
Vraagje: Ik heb een K&N luchtfilter in de XT zitten. De airbox is helemaal standaard, inclusief snorkel.

Kan ik zomaar de snorkel er van af trekken? Ik hoor dat het blok daar behoorlijk van opleeft. En zijn er nog andere simpele mods om meer lucht in de motor te krijgen? Ik lees overal dat de XT te weinig lucht krijgt om lekker te lopen met de standaard airbox.

Ja die kun je er gewoon uithalen. En je zou een dna stage 2 luhtfiter kunnen kopen. Dan krijg je een andere lucht filter deksel.
 
Ja die kun je er gewoon uithalen. En je zou een dna stage 2 luhtfiter kunnen kopen. Dan krijg je een andere lucht filter deksel.

Levert dat veel meer op dan een gewone K&N met snorkel verwijdering? Ik heb gelezen van wel namelijk. Maar of dat nou gewoon promo praat is...

En die DNA stage 2 moet dan in Amerika of Engeland worden besteld en kost tien miljoen miljard?
 
Levert dat veel meer op dan een gewone K&N met snorkel verwijdering? Ik heb gelezen van wel namelijk. Maar of dat nou gewoon promo praat is...

En die DNA stage 2 moet dan in Amerika of Engeland worden besteld en kost tien miljoen miljard?


Hoog uit 1 tot 2 pk maar je krijgt alleen meer aanzuig geluid. Pks zal.je echt niet merken.

Off-the-road.de
Daar kun je veel bestellen voor de xtx
En hun levering is erg goed.
Heb er ook al verschillende dingen besteld.
 
Heb vanmiddag na aanleiding van hier de snorkel eraf gehaald om eens te proberen of het merkbaar is...
En het blijkt nog te werken ook,rijd veel minder bokkerig...
80 in zn 5 kan nu gewoon zonder dat die bokt.
En heb het idee dat ie over zn hele toeren gebied ff soepeler rijd.
 
Heb vanmiddag na aanleiding van hier de snorkel eraf gehaald om eens te proberen of het merkbaar is...
En het blijkt nog te werken ook,rijd veel minder bokkerig...
80 in zn 5 kan nu gewoon zonder dat die bokt.
En heb het idee dat ie over zn hele toeren gebied ff soepeler rijd.

Kijk aan, dat geeft de burger moed. ;)
 
Hallo heren, mijn naam is Bart, uit Arnhem!
Sinds kort een xt660x in bezit. Leuke bike voor mijn A2 rijbewijs. Nou vroeg ik mij af waar jullie de uitlaatbescherming ringen vandaan halen, en stickersets (niet orginele)?
22bf3e07202a0950ab0062d144cef8cd.jpg

Overigens heeft de xt lichte kapschade aan de linker kant, wat schuifschade krasjes. Wat is jullie ervaring om dit (en roest spaken, motorblok verf wat eraf bladert) weer mooi te krijgen?


Hoor graag van jullie! :]

Bart
 
Hallo heren, mijn naam is Bart, uit Arnhem!
Sinds kort een xt660x in bezit. Leuke bike voor mijn A2 rijbewijs. Nou vroeg ik mij af waar jullie de uitlaatbescherming ringen vandaan halen, en stickersets (niet orginele)?
[afbeelding]
Overigens heeft de xt lichte kapschade aan de linker kant, wat schuifschade krasjes. Wat is jullie ervaring om dit (en roest spaken, motorblok verf wat eraf bladert) weer mooi te krijgen?


Hoor graag van jullie! :]

Bart


Mooie motor bart.
Die uitlaat beschermers zijn vaak zelf gemaakt van een brandstofslang en een grote slangen klem die je er in schuift.
Je kunt ze ook kopen maar dat is nattuurlijk een stuk duurder maar het effect is het zelfde.

De stickers of stickersets zijn vaak zelf verzonnen of laten maken bij een sticker bedrijf.

De schade op je is lastiger op te lossen. Je kan er evt eejln sticker overheen plakken of een nieuwe kap bestellen bij een dealer.

Je spaken kun je poetsen maar dat is een k*t klusje. De spaken van een xtx zijn gewoon slecht. Daar hebben ze echt op bespaard.

De verf op je blok kun bij werken met hitte bestendige verf in de zelfde kleur
Als je even wat googled kom je wel wat tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan