Zo... ik was er even uit, moest een hoop teruglezen.
...als ik gvd maar een klein beetje rijk was zou ik meegaan op reis in Canada... helaas.
Mijn contactslot was er ook uitgewipt. Met een schroevendraaier kon ik onderin het overgebleven cilinderhuis de contactschakelaar gewoon bedienen.
Inmiddels zit er weer een nieuw contactslot in het stuur gemonteerd. Wel een middag sleutelen. Echt niet grappig zo'n diefstal.
Mijn achterwiel is nog niet fris. Ik weet niet precies wat ermee is, ben ik nog aan het uitzoeken.
Ook mijn voorremmen voelen aan alsof er lucht in de leidingen zit, maar dat is niet het geval.
En er is sowieso een remmenrevisie in aantocht. Dat moet toch minstens een keer per jaar of na ca. 15.000 km.
Verder nog een puntje van discussie: ketting NIET smeren geeft een langere levensduur van ketting en tandwielen dan WEL smeren.
@Nomiss... je krijgt nog geld van me... ;-)
Kijk voor je achterwiel zeker even naar je lagers, ik had een tijd terug een beetje een ongedefineerd gewiebel aan de achterkant, toen ik het wiel er uit pakte rolden de kogels over de vloer. Mijn ketting smeer ik maar gewoon, ik vind het verhaal dat de keerringen op de pennen vet moeten blijven om het vet in de schakels te houden wel vrij plausibel?
Over je remmen, hoe weet je dat er geen lucht in zit? Ontluchten kan een bitch zijn, en als ze voelen alsof er lucht in zit is de kans vrij groot dat dat zo is
Just my 2 ct...