XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo... ik was er even uit, moest een hoop teruglezen.

...als ik gvd maar een klein beetje rijk was zou ik meegaan op reis in Canada... helaas.

Mijn contactslot was er ook uitgewipt. Met een schroevendraaier kon ik onderin het overgebleven cilinderhuis de contactschakelaar gewoon bedienen.
Inmiddels zit er weer een nieuw contactslot in het stuur gemonteerd. Wel een middag sleutelen. Echt niet grappig zo'n diefstal.

Mijn achterwiel is nog niet fris. Ik weet niet precies wat ermee is, ben ik nog aan het uitzoeken.
Ook mijn voorremmen voelen aan alsof er lucht in de leidingen zit, maar dat is niet het geval.

En er is sowieso een remmenrevisie in aantocht. Dat moet toch minstens een keer per jaar of na ca. 15.000 km.

Verder nog een puntje van discussie: ketting NIET smeren geeft een langere levensduur van ketting en tandwielen dan WEL smeren.

@Nomiss... je krijgt nog geld van me... ;-)

Kijk voor je achterwiel zeker even naar je lagers, ik had een tijd terug een beetje een ongedefineerd gewiebel aan de achterkant, toen ik het wiel er uit pakte rolden de kogels over de vloer. Mijn ketting smeer ik maar gewoon, ik vind het verhaal dat de keerringen op de pennen vet moeten blijven om het vet in de schakels te houden wel vrij plausibel?
Over je remmen, hoe weet je dat er geen lucht in zit? Ontluchten kan een bitch zijn, en als ze voelen alsof er lucht in zit is de kans vrij groot dat dat zo is ;)
Just my 2 ct...
 
Zo... ik was er even uit, moest een hoop teruglezen.

...als ik gvd maar een klein beetje rijk was zou ik meegaan op reis in Canada... helaas.

Mijn contactslot was er ook uitgewipt. Met een schroevendraaier kon ik onderin het overgebleven cilinderhuis de contactschakelaar gewoon bedienen.
Inmiddels zit er weer een nieuw contactslot in het stuur gemonteerd. Wel een middag sleutelen. Echt niet grappig zo'n diefstal.

Mijn achterwiel is nog niet fris. Ik weet niet precies wat ermee is, ben ik nog aan het uitzoeken.
Ook mijn voorremmen voelen aan alsof er lucht in de leidingen zit, maar dat is niet het geval.

Ik vind dat Yamaha ons gewoon moet sponsoren *O*

En er is sowieso een remmenrevisie in aantocht. Dat moet toch minstens een keer per jaar of na ca. 15.000 km.

Verder nog een puntje van discussie: ketting NIET smeren geeft een langere levensduur van ketting en tandwielen dan WEL smeren.

@Nomiss... je krijgt nog geld van me... ;-)
 
Goed bezig! In hoeverre is dat nou legaal, met de brommer het strand op? Hier zijn er wel plannen geweest om een licentie te kopen om op Terschelling het strand op te mogen, maar dat is nooit echt van de grond gekomen. Lijkt me wel super tof om een keer te doen!
 
Tja, ik doe dit sinds m'n 8e jaar en ben niet anders gewend dan dat het mag na 1 oktober, ook paarden mogen dan weer het strand op, sommige strandopgangen zijn vandaag de dag voetgangerspaden en dan neem je gewoon de motor aan de hand,ik kom weleens politie,douane of rijkswaterstaat tegen, en die groeten gewoon vriendelijk, doordeweeks en buiten de strandopgangen is het strand totaal verlaten, vroeger reden we ook gewoon in de zomer naar ons strandhuisje totdat het zomer's niet meer mocht, tenzij je een vergunning hebt, jutters vergunning, of op het strand werkt.
Rij meestal alleen en doe geen spectaculaire dingen
 
Goed bezig, wat vond hij van de afstelling? Heeft hij maar 1 run gedaan? Ik zit er wel over te denken om de volgende ronde de Zwitserse set er uit te knallen en weer originele naalden er in te gooien. Verbruik maakt me niet zoveel uit, alleen jammer dat het bereik ook afneemt...
 
Ik ga er, als deze onder de 1:15 gaan draaien, originele inzetten icm een K&N filter. Ben daar ook wel erg benieuwd naar. Zal eerst nog 10 k erbij moeten zetten denk ik. Dus dat wordt 2013.
 
Goed bezig, wat vond hij van de afstelling? Heeft hij maar 1 run gedaan? Ik zit er wel over te denken om de volgende ronde de Zwitserse set er uit te knallen en weer originele naalden er in te gooien. Verbruik maakt me niet zoveel uit, alleen jammer dat het bereik ook afneemt...
hij heeft 3run's gemaakt 25% 75% en100% en rond de7000 toeren stond het iets te arm afgesteld
full
 
Km teller staat nu op 396 en nog niet op reserve (zwitserse bezetting)


Ik moet na 320 km op reserve. Dan heb ik ongeveer 1:16 gereden.
Als jij 396 rijdt, dan rij je dus 1:19.8. Dat zal 1:20 worden :o
Ergens hebbie verrekes weinig weerstand :Y

Ik vermoed dat de mijne iets te rijk staat gezien mijn zwarte knipperlicht, dus bij de volgende beurt iest armer zetten. Beter mengsel = zuiniger als het goed is. eerst maar eens mijn bougies eruit halen over 1000 km.

Dan staat er nog op de lijst, nog voor de meeting:
-Beurt + koelvloeistof wisselen;
- Naald carberateur wat dieper zetten (shim naar achteren);
- imbussen in m'n carberateurs;
- Nieuwe rubbers onder de carb;
- Remmetjes voor en achter reviseren, ik vind dat de zuigers niet leker genoeg gaan (Nog nooit gedaan, dus één groot avontuur, tips zijn welkom);
- Balhoofdlager :X Hier ben ik het meest bezorgd over. Is dit moeilijk?
- Nieuwe sluitschakel in mijn ketting. Ben bang dat deze te strak erin staat en dat de ketting daarom zo klappert.

Ik neem aan: Wiel eraf, poten eruit, stuur eraf, kroonplaten losmaken, bezemstel erin en voorzichtig losmeppen, nieuwe erin, veul vet (het liefst zou ikeen nippel maken, maar ik heb geen schroefdraaddraaiding), en de lagers erin draaien met het aandraaien van het balhoofd? Wederom, tips zijn welkom.

Hoe het zo'n tang met van die naar binnen gerichte punten op die balhoofdbout me aan te draaien? Die moet ik daarvoor hebben volgens mij.

Tis weer bijna lente..... *O*
 
Laatst bewerkt:
remmen reviseren is een howto topic van .
voor balhoofdlager heb je niet echt spec-gereedschap nodig ,alleen onderste lager
zit vast op de stuurpen ,dat kan een probleem zijn.
is ook een howto topic van.
succes met alles gr hippie
 
Laatst bewerkt:
remmen reviseren is een howto topic van .
voor balhoofdlager heb je niet echt spec-gereedschap nodig ,alleen onderste lager
zit vast op de stuurpen ,dat kan een probleem zijn.
is ook een howto topic van.
succes met alles gr hippie

Toch lijkt me de haaksleutel (ben nog even verder gaan zoeken) een super oplossing!
haaksleutel-19-51-mm-voor-vering-en-balhoofd-bikeservice.jpg
 
Het plaatje laat er 2 in elkaar geschoven zien, maar 1 moet ook lukken volgens mij. Dat ding hoeft toch niet heel strak te staan..
 
Eentje zou moeten gaan tenzei je er 2 moeren op hebt zitten die met elkaar mee draaien dan kan je de ene gebruiken om 1 moer vast te houden en de ander dan los draaien.
En een voordeel is dat je niets beschadigd met goed passend gereedschap.
 
Eentje zou moeten gaan tenzei je er 2 moeren op hebt zitten die met elkaar mee draaien dan kan je de ene gebruiken om 1 moer vast te houden en de ander dan los draaien.
En een voordeel is dat je niets beschadigd met goed passend gereedschap.

Klopt. Ik ben al bezig geweest om hem aan te draaien mbt een waterpomptang en een drevel. De conditie van die bout gaat dan verekkes snel achteruit. Dat gaat niet meer gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan