XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ belgske, ik heb je bij de startpost aan het lijstje toegevoegd.
Ik had bij het samenstellen van de lijst maar een aantal pagina's teruggebladerd in deel 1 voor het verzamelen van de namen. Vandaar dat je er nog niet bijstond Ik neem aan dat we je vaker gaan zien in dit topic.
@boedhabulldog, mag je ook aan het rijtje toegevoegd worden? of gaat de Super alweer de deur uit?

De XTZ ridders in dit topic:
* MultiFlex
* mcvdmvs
* Diesmer
* Dutchdude (aka: ténérérené)
* 3LDré (aka: Drees30)
* Henzepenz
* Polderpinda
* docproc
* Baffo (ere-lid, inmiddels XTZloos)
* belgske
*

Alweer de 1e *O* , ff een ploatje opzoeken dus...
Isditwat?
Th_rechts_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jullie mogen mij bij de lijst en zetten en inderdaad staat mijn motor op markplaats. Ben door jullie topics en waarschuwingen flink geschrokken. Ben bang dat ie me in steek laat daar ik hem echt nodig heb. Hopelijk kan ik het mogeijke euvel verhelpen want zit er wel op met een glimlach en natte broek en zo snel zal het niet lopen. En Tenere liefhebber uit Geleen of Belgie bedankt voor het prima aanbod maar je zit een beetje ver bij me vandaan (Almere).

Dutdude ben altijd bereid om naar jouw of jij naar mij te komen als je tenminste tijd heb.

Hoor het wel

Een ieder bedankt

Marcello
 
Jullie mogen mij bij de lijst en zetten en inderdaad staat mijn motor op markplaats. Ben door jullie topics en waarschuwingen flink geschrokken. Ben bang dat ie me in steek laat daar ik hem echt nodig heb. Hopelijk kan ik het mogeijke euvel verhelpen want zit er wel op met een glimlach en natte broek en zo snel zal het niet lopen. En Tenere liefhebber uit Geleen of Belgie bedankt voor het prima aanbod maar je zit een beetje ver bij me vandaan (Almere).

Dutdude ben altijd bereid om naar jouw of jij naar mij te komen als je tenminste tijd heb.

Hoor het wel

Een ieder bedankt

Marcello
Als je kijkt hoeveel blokken er daadwerkelijk gesneuveld zijn door kapotte veren dan valt dit reuze mee. Het is niet zo dat de veren van elke korf het begeven. Het openen is geen ingewikkelde klus, je moet het een keer gedaan hebben. Laat je nou niet alteveel afschrikken, 1 x per jaar open trekken en je weet hoe het er voor staat. Kost je een pakking en een borgring en áls de ve(e)r(en) dan kapot zijn dan zijn er alrtijd nog de veren van Dutchdude en het revisiebedrijf.
Stroomregelaar is ook een zwak punt, maar ook met simpele middelen al op te lossen (stuk aluminium en koelpasta van een processor en hij koelt prima, of een regelaar van een TDM.)Als deze euvels zo dramatisch waren geweest, dan had dit lang niet zo'n druk topic geweest, zeg nou zelf?

En stel, als je nou een andere motor koopt, dan heeft die ook weer zijn nukken, maar om hem daarvoor weer gelijk van de hand te doen... Op die manier blijf je natuurlijk aan de gang.
 
Jullie mogen mij bij de lijst en zetten en inderdaad staat mijn motor op markplaats. Ben door jullie topics en waarschuwingen flink geschrokken. Ben bang dat ie me in steek laat daar ik hem echt nodig heb. Hopelijk kan ik het mogeijke euvel verhelpen want zit er wel op met een glimlach en natte broek en zo snel zal het niet lopen. En Tenere liefhebber uit Geleen of Belgie bedankt voor het prima aanbod maar je zit een beetje ver bij me vandaan (Almere).

Dutdude 3LDré ben altijd bereid om naar jouw of jij naar mij te komen als je tenminste tijd heb.

Hoor het wel

Een ieder bedankt

Marcello

Natte broek van de regen zeker :+
Maareh ik denk dat je mij bedoeld ipv Dutchdude, ik heb je die mail gestuurd. Heb jij een mogelijkheid om droog te sleutelen, iets van een schuur/garage? Bij mij kan ook, is wel droog maar wel koud en daarbij is het natuurlijk handiger als je 'm bij huis houdt. Als ik eenmaal verhuisd ben heb ik wel een verwarmde schuur maar dt duurt nog wel even.
Als je vast een pakking en een borgring besteld (zal iets van 9 euro zijn) moeten we maar iets plannen. Het bestelnummer weet ik zo niet (ben nu op m'n werk) maar dat is wel ergens in deel 1 genoemd.

En zoals Diesmer ook al schreef, no worries. Ik heb ook al jaren rondgereden op een super zonder ook maar van het koppelingsprobleem af te weten en er dus ook nooit last mee gehad.
 
Sorry Dre heb me vergist bedankt voor je reactie maar heb al de mogelijkheden.Droge garage met verwarming en kist met gereedschap.En hier 't bestelnummer van de koppelingsdekselpakking: 3VD-15462 en van het borgplaatje: 90215-20231 ga ik die meteen bestellen. Mocht je kans zien mij te helpen nogmaals bedankt en eventueel is ophalen en terugbrengen geen probleem.
 
Sorry Dre heb me vergist bedankt voor je reactie maar heb al de mogelijkheden.Droge garage met verwarming en kist met gereedschap.En hier 't bestelnummer van de koppelingsdekselpakking: 3VD-15462 en van het borgplaatje: 90215-20231 ga ik die meteen bestellen. Mocht je kans zien mij te helpen nogmaals bedankt en eventueel is ophalen en terugbrengen geen probleem.

Mail me maar als je de spullen in huis hebt.
Je zou ff kunnen informeren bij de adverteerder voor de TDM koppeling die op marktplaats staat wat z'n prijs is. Ik had er 1 via ebay voor 50 euro. Volgens mij is 100 euro ook niet te veel maar dan zou je Dutchdude z'n veren kunnen overwegen.
Het kan ook zijn dat je korf ooit al eens vervangen is, dit was bij mij het geval. Ik bleek er al een TDM korf in te hebben. Als dat zo is heb je dus geen andere nodig.
Dus, aan jou de keus: of al een andere klaar hebben liggen zodat je het gelijk op kunt lossen (met de kans dat je 'm niet nodig hebt) of het zaakje 2 keer open maken, 1 keer ter controle, 1 keer om te vervangen.
 
hey dutchdude

Ik weet nu niet hoe dat bollampke op het hollands glas zijn uitwerking heeft belgie is het gewoon een platglas.gewoon uitproberen zou ik zeggen lukt het heb je het klaar voor een paar eurokes. :)

groete belgske


hee belgske, nou ik denk dat dat bolleke zeker ook op mijn super zal passen, ik heb deze geïmporteerd vanuit het belgskelandeke :P ik blijf voorlopig zo rijden, wil eerst wat andere klussen klaren aan de super 8-)
 
Ga liever voor de 2de optie kost me twee pakkingen en borgplaatjes. Hopelijk kan ik het de 2de x zelf als je hebt laten zien aan me. Laat het je weten als de pakkingen en borgplaatjes binnen zijn.
 
... Het bestelnummer weet ik zo niet (ben nu op m'n werk) maar dat is wel ergens in deel 1 genoemd.

En zoals Diesmer ook al schreef, no worries. Ik heb ook al jaren rondgereden op een super zonder ook maar van het koppelingsprobleem af te weten en er dus ook nooit last mee gehad.

En hier 't bestelnummer van de koppelingsdekselpakking: 3VD-15462 en van het borgplaatje: 90215-20231, idd rond de negen euro.

En het koppelingsverhaal: het is wel van belang om het in perspectief te blijven zien: elke 10-15dznd km wissel je van banden en koekeloer je ook even achter je buitenkorf voor de staat vd veren: alles wetende is het zoizo van belang te kijken wat voor korf er bij jou inzit (3LD of 3VD) en voor de 3LD korf heb ik straks een revisiesetje voor je, dat stuur ik naar jou toe of naar Missot in amsterdam en jij stuurt je 3LD-buitenkorf ook naar Missot en een week later is het zakie gereviseerd en kan jij het weer monteren. Betekent niet dat je voor een 3VD-korf gegarandeerd goed zit, alleen daar heb ik dus geen federn voor (die zijn ietsje langer).
Overigens is het ook zo dat ik voor het eerst heb gekeken rond de 30dznd en toen bleek van 2 veren dat ze een iets gebutst waren en ik heb meteen 370 euro ofzo er tegenaan geknald om de korf te vervangen. Dat vond ik een beetje te gortige prijs en dus heb ik deze mogelijkheid uitgezocht.
Wat die prijzen betreft kan monopolie-yamaha er wat van: voor het weekeinde een tweedehands olietankje gekocht: €25. Uit het yammie-magazijn: over de driehonderd euro's, echt over-the-topprijzen, maar ja, je moet wel, want zonder heb je niks en dat weten ze in japan ook!
Dus gooi nou niet meteen je fiets in de verkoop, want met elke tweedehands heb je wel wat!
 
aah, zoals gewoonlijk lees en reageer ik op volgorde van het forum en dus niet eerst alles lezen en dan reageren :)
aaaach, een mens kan slechtere eigenschappen hebben hoor :X

ik heb in mijn vrienden/kennisen-kring (voor zover ik die heb) ook ff een balletje opgegooid voor banden. Worden dan wel verschillende type banden, maar we gaan er vanuit dat de spanjaard goed leest en dan ook de juiste banden op gaat sturen
 
Jongens allen bedankt voor het meedenken en alvast voor alle hulp. Was inderdaad misschien voorbarig met marktplaats.Veel Tenere rijders in Dronten zo te zien. Volgend jaar ga ik vlak bij jullie wonen aan de Dronterweg, landerijen project. Huis is volgend jaar november klaar.
 
Hé hoe zit dat, je uitlaat al gemonteerd?


Jazeker *O* , met een beetje buigen en stukje van het eind van de uitlaatbocht af te zagen paste hij wel op de demper. Ziet er Super uit, zal vandaag cq morgen wel een een fotootje maken.
Hoe is het met die van jouw loopt hij nu helemaal Super die Super
 
hallo,ik ben nieuw op dit forum en ben al een tijdje in het bezit van een xtz 750. de blauw/wit gele uit 1989.

leuke/fijne machine..

ik heb in ieder geval jullie raad opgevolgd over het koppelings verhaal.
die van mij was nog goed,geen veren beschadigd. heb hem toch voor de zekerheid vervangen door een korf compleet met platen en alles van een trx 850 uit 1999!
oftewel de advertentie van marktplaats kosten 125 euro.
er zitten 6 langere veren in, 4 zitten er heel los in (blauw) en 2 wat strakker (rood)en er zit 1 koppelingsplaat meer in (9).

laatst begon mijn verlichting heel erg fel te branden(knipperen) ook dit probleem opgelost via dit forum!, hiervoor mijn dank.
gelijkrichter doorgebrand. nu 1 van yamaha thundercat r6 met koelribben.
 
aaaach, een mens kan slechtere eigenschappen hebben hoor :X

ik heb in mijn vrienden/kennisen-kring (voor zover ik die heb) ook ff een balletje opgegooid voor banden. Worden dan wel verschillende type banden, maar we gaan er vanuit dat de spanjaard goed leest en dan ook de juiste banden op gaat sturen

okee! goed nieuws! ik heb nog geen terugkoppeling voor de metzeler tourance banden. Voor andere banden dan de anakee zullen die mensen zelf even moeten informeren vooraf.
 
okee! goed nieuws! ik heb nog geen terugkoppeling voor de metzeler tourance banden. Voor andere banden dan de anakee zullen die mensen zelf even moeten informeren vooraf.
but of course.

Multiflex, doe je nou ook nog mee? Die banden krijgen we wel weer bij jou (of jou bij de banden)
 
hallo,ik ben nieuw op dit forum en ben al een tijdje in het bezit van een xtz 750. de blauw/wit gele uit 1989.

leuke/fijne machine..

ik heb in ieder geval jullie raad opgevolgd over het koppelings verhaal.
die van mij was nog goed,geen veren beschadigd. heb hem toch voor de zekerheid vervangen door een korf compleet met platen en alles van een trx 850 uit 1999!
oftewel de advertentie van marktplaats kosten 125 euro.
er zitten 6 langere veren in, 4 zitten er heel los in (blauw) en 2 wat strakker (rood)en er zit 1 koppelingsplaat meer in (9).

laatst begon mijn verlichting heel erg fel te branden(knipperen) ook dit probleem opgelost via dit forum!, hiervoor mijn dank.
gelijkrichter doorgebrand. nu 1 van yamaha thundercat r6 met koelribben.
Het wordt lekker druk zo. Welkom!
Belooft wat voor de volgende rit, straks hebben we een panorama fototoestel nodig om ze allemaal tegelijk op de kiek te krijgen :Y

Verder geen schade aan over gehouden na het doorfikken? CDI, accu?

edit: Oeps, bovenaan, plaatjuh :+
Ken je deze kleurstelling al 3LDré? Lijkt wel een btje op mijn oude..
photo_1386193.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jongens allen bedankt voor het meedenken en alvast voor alle hulp. Was inderdaad misschien voorbarig met marktplaats.Veel Tenere rijders in Dronten zo te zien. Volgend jaar ga ik vlak bij jullie wonen aan de Dronterweg, landerijen project. Huis is volgend jaar november klaar.

En nou snel die adv. van marktplaats halen he, kom nou. :W
Landerijen, das Lelystad toch?

Jazeker *O* , met een beetje buigen en stukje van het eind van de uitlaatbocht af te zagen paste hij wel op de demper. Ziet er Super uit, zal vandaag cq morgen wel een een fotootje maken.
Hoe is het met die van jouw loopt hij nu helemaal Super die Super

Wat vreemd dat je er een stukkie vanaf moest zagen? Die van mij gaat weer als een speer. De rubbers bleken toch de grootste boosdoeners (valse lucht). Als ik er weer een keer tijd voor heb gaat ie nog eens op de bank bij Danny.

hallo,ik ben nieuw op dit forum en ben al een tijdje in het bezit van een xtz 750. de blauw/wit gele uit 1989.

leuke/fijne machine..

ik heb in ieder geval jullie raad opgevolgd over het koppelings verhaal.
die van mij was nog goed,geen veren beschadigd. heb hem toch voor de zekerheid vervangen door een korf compleet met platen en alles van een trx 850 uit 1999!
oftewel de advertentie van marktplaats kosten 125 euro.
er zitten 6 langere veren in, 4 zitten er heel los in (blauw) en 2 wat strakker (rood)en er zit 1 koppelingsplaat meer in (9).

laatst begon mijn verlichting heel erg fel te branden(knipperen) ook dit probleem opgelost via dit forum!, hiervoor mijn dank.
gelijkrichter doorgebrand. nu 1 van yamaha thundercat r6 met koelribben.

Ook welkom hier, weer een XTZ ridder erbij. *O*
Merk je nog verschil met de bediening van de koppeling? Lichter/zwaarder? Dat van die gelijkrichter, das wel handig om te weten dat die van de Thundercat/r6 ook te gebruiken is, is die nog een beetje betaalbaar?


edit: Oeps, bovenaan, plaatjuh :+
Ken je deze kleurstelling al 3LDré? Lijkt wel een btje op mijn oude..
(Afbeelding)

Dat plaatje was ik ook al eens tegengekomen ja, kvond 'm te afstotend om 'm te plaatsen. :+
 
De TDM koppeling en huis kost via marktplaats 125 euri en daarbij rekent hij 30 euri voor het inbouwen als men dat wil. Is wel in Zevenhuizen (Groningen)dus even een stukkie sturen. Eerst maar even met Dre de boel open maken want miscchien heb ik mazzel!
 
Voor €80 euro ex inbouwen kun je ook klaar zijn zonder sturen met een revisie! :]

Ik heb van Adolfo van rodamoto een prijsopgave gehad, VAT included:

Metzeler Tourance 90/90-21 54H : 65 EURO
Metzeler Tourance 140/80-17 69H : 90 EURO

En ter herinnering:

Michelin Anakee 90/90-21 54H : 56,12 EURO
Michelin Anakee 140/80-17 69H : 86,24 EURO

Wie doet er mee met de bestelling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan