Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dacht ik gebouwd door iemand die bij de NASA werkt of werkte.Die had je van mij zo bij de cafe racers mogen zetten! ik vind 'm gaaf..
Die beker ?
Mooi verslag, ik lees en volg jou project met veel plezier.
Is het niet mogelijk om het zelfde link-systeem als waar de honda veer voor bedoeld is in te bouwen?
En het lijkt me dat de Honda en de GSXR dezelfde veerweg hebben?
Ik weet niet of je een chassisprogramma hebt maar ik denk dat het programma van Tony Foale duidelijk zou kunnen maken hoe je dit probleem op zou kunnen lossen.
Thanks voor de update
Het is alweer een week geleden, maar toch...
Na rijden is er vaak een foto momentje
Qua vering ben ik het met Koen eens, hij stuurt echt geweldig!
U-turns zijn er nagenoeg niet maar simpelweg een stoep afrijden is niet heel soepel aan de achterkant.
Op de weg merk je er heel weinig van, heerlijk blok, goed rijwielgedeelte, ontzettend relaxte zithouding, je kunt er zo mee op vakantie[afbeelding]
PS Loki, er is dus ook nog helemaal niets afgebroken
Gelukkig Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat jullie (onbewust) risico's nemen. Maar het lijkt erop dat ik de enige ben hier.
Voor wat betreft schokbrekers proberen. Waarom zou je? Zo te zien zouden jullie makkelijk 'dogbones' en die 'banaan' kunnen prototypen om te experimenteren. Zeker als je de veer van de schokbreker pakt, kun je op je gemak bestuderen wat beweging aan de as doet aan slag op de schokbreker..
Bedankt guus!
De tony foale software heb ik ook en daar kan veel mee. Helaas zit mijn STL voorwielophanging daar niet in, maar ik heb met een paar trucjes toch wel wat kunnen berekenen met die software.
Wat het lastig maakt achter is het progressieve link systeem. Voor heb ik dat ook niet en ik ken ook veel fietsen die dat achter ook niet hebben en toch goed rijden.
Het verschil tussen de suzuki en de honda veer is niet alleen stugheid, maar ook slag.
Dus de veerweg van het wiel is bijna gelijk, maar de honda demper heeft dan een kleinere slag en een stuggere veer. Op racetech.com kun je de veerconstante vinden van alle standaard motoren, slag en lengte van de demper heb ik weer ergens anders vandaan.
Ik heb ook niet een hele reeks veren liggen om uit te proberen...
Nu ben ik daarom bijna zover om een hele eigen achterbrug met cantilever te gaan bouwen...
Voor nu laat ik het nog even zo, misschien van de winter.
Ik kan in ieder geval rijden en dat is het belangrijkste deel van de ontwikkeling. Hoe meer ervaring ik opdoe, hoe beter ik weet wat er nog aan verbeterd kan worden.
En de zon schijnt
Ik heb het linksysteem van mijn Gsxr srad nog eens zitten bekijken, ik weet niet of dit het zelfde principe heeft als het systeem van Suzuki dat jij gebruikt.
Maar het enige wat ik verander met dogbones is de rijhoogte, en niet de progressiviteit van het systeem.
..Zo te zien zouden jullie makkelijk 'dogbones' en die 'banaan' kunnen prototypen..