yamaha majesty 400

Die van mij is ook een keer of drie teruggeweest voor de één of andere terugroepactie tijdens de garantieperiode. Het schijnt, dat de importeur alleen de uren vergoedt, die er volgens hem voor staan en dat haalt de doorsnee monteur niet, die maar zo af en toe zo'n ding volledig uit elkaar haalt. Met andere woorden, de gewone monteur is er veel langer mee bezig en die extra uren worden niet vergoed.
 
Laatst bewerkt:
hoi hybride kl... voor je wat een flut dealer.
hybride nog bedankt dat je me wilde helpen maar de xenon zit er toch al op.
ik moest mijn achterband en remblokken laten vervangen en het was geen probleem om de xenon even mee te nemen.

vanaf volgende week zaterdag ben ik een weekje naar terschelling.
ik weet niet waar je de majesty gekocht hebt maar als ik terug ben van vakantie wil ik best met je mee naar de dealer dan kan je op de terug weg gewoon bij me achterop.
als hij dan weer klaar is kun je me een seintje geven halen we hem samen weer op.
heb ik ook weer lekker een tochje gemaakt.
 
Jammer dat het zo tegen zit Hybride. Snap wat je bedoelt met vertrouwen is weg. Het moet gewoon ook helemaal goed voelen.

En dan dubbel jammer dat zo een dealer niet weet wat een klant is......
 
.... wil ik best met je mee naar de dealer dan kan je op de terug weg gewoon bij me achterop.
als hij dan weer klaar is kun je me een seintje geven halen we hem samen weer op....
Hoi Sossa; voor jou is echt niets teveel... Dank je voor het aanbod ! Ik vind het nogal wat, het is natuurlijk gewoon te gek. Wil eerst kijken of het echt wel nodig is.

Binnenkort zal ik een andere merkdealer benaderen, kijken wat die zegt; misschien denkt die er anders over.
Anders leg ik dit toch neer bij de zaak waar ik de motor gekocht heb, daar heb ik wel een goede indruk van. Wie weet krijg ik ook een keer een ruilscooter mee... Hoop eigenlijk dat ik er gewoon op kan wachten.

Hoe bevalt jouw nieuwe verlichting ?
Prettige dagen en alvast veel plezier op Terschelling !
 
Laatst bewerkt:
dat hoop ik ook voor je als het niet kan zoals je het hebben wilt
zo niet dan kun je van mijn aanbod gebruik maken.
ik vind persoonlijk juist dat dat het verschil moet zijn tussen de andere forums en onze forum.
het feit dat we niet alleen online sociaal zijn als stelletjes computer freaks maar dit ook mooi kunnen vertalen door elkaar ook in de practijk te helpen/steunen.
dan kunnen we ons daar mooi in onderscheiden en hopelijk zet dit dan ook door naar onze oosten buren.
hebben we straks vrienden over de hele wereld.
 
Inderdaad een mooi gebaar, Zal met veel plezier kennis maken met Sossa op één van de hopelijk nog vele toeren (Ook met veel andere mensen van het forum).
 
sorry hybride vergeet ik helemaal antwoord te geven op je vraag.
de xenon is echt top, betere verlichting en bovendien staat het blauwe licht helemaal in lijn met de blauwe scooter dat maakt hem heel dreigend en zeer opvalend.
ik weet niet of het wel erg positief is tegenover de auto rijders maar voor mij in iedergeval wel want ik zie nu al dat mensen mij eerder zien en op de snelweg hebben ze zoiets van, wat rijd daar nou achter mij lijkt wel een r1 met die gemeen kijkende xenon lampen.
ze gaan dan eerder op zij om er dan achter te komen dat het een motorvlageschip is die er voorbij komt haha.

trouwens de dealer kon niet zo gauw de bridgestone leveren dus heb ik er dunlop ervoor in de plaats gekregen.
ik moet zeggen dat ik er tot nu toe tevreden over ben, en alleen benieuwd hoelang hij ermee gaat dus zal ik dit bij houden.

voor de anderen bedankt voor julie reactie s we gaan elkaar vast op 11 april tegen komen. gr sossa
 
... ik vind persoonlijk juist dat dat het verschil moet zijn tussen de andere forums en onze forum...
Dat is mooi gesproken Sossa, het is een loffelijk streven en verdient navolging.
... ze gaan dan eerder op zij om er dan achter te komen dat het een motorvlageschip is die er voorbij komt haha...
Niet overmoedig worden hoor... Blijf voorzichtig; eentje die niet oplet is genoeg.
 
daar waren we weer..

ik was sinds een dag of wat op zoek naar een nieuw file/woon/werk machine en had de ogen laten vallen op een nieuwe yamaha x-max.
tis vanmiddag gelukt maar uiteindelijk toch wat anders geworden.
heb vanmiddag bij motoport uithoorn een blauwe yamaha majesty 400 gekocht.
geen splinternieuwe,maar een van 4,5 jaar oud.......maar nu het mooiste.

er staat pas 3300 km op de klok.
het ding is werkelijk in alle opzichten helemaal nieuw,geen krasje erop en nergens een plekkie roest te zien.
het enige wat ik tegenkwam is wat kleine pitjes in de voorvorkpootjes die voor een lekke oliekeerring zouden kunnen zorgen.......dus motoport zegt...u krijgt bij aflevering 2 nieuwe voorvorkpoten.

kijk das netjes

bassie dus eerdaags ook op de scoot.....heb er zin in:)
 
Afgelopen week had ie het weer; opnieuw binnen en kilometer na de koude start, nota bene op de zelfde plek als beide vorige keren bleef het toerental hangen op 3300 Rpm, ik heb hem direct met de sleutel stilgezet.
Een andere Yamaha dealer benaderd, die was minder afwijzend; ik zou er terecht kunnen al meende ik enige terughoudendheid te bespeuren want hij zag zich ook al zoeken naar een moeilijke klacht. Ik kreeg de tip om andere brandstof te proberen omdat het met bevriezing te maken zou kunnen hebben. Gisteren heb ik dus V-power getankt.... Zelf betwijfel ik deze lezing maar je weet het niet.

De tweede set handvatverwarming is inmiddels ook al stuk; prima spul hoor dat Oxford... Ik kan het niet aanraden.
De eerste set werd gewoon helemaal niet warm; de tweede regelaar is vanwege de micro toetsjes een drama in bediening en bovendien gaat hij om de haverklap uit, zogenaamd om de accu te beschermen maar hij schakelt ook steeds uit op de snelweg; vandaag ging ie telkens na een paar seconden al weer uit. Dat onding gaat er subiet weer af.

Zal eens kijken hoe ik dat regel want het valt natuurlijk onder garantie.
 
Afgelopen week had ie het weer; opnieuw binnen en kilometer na de koude start, nota bene op de zelfde plek als beide vorige keren bleef het toerental hangen op 3300 Rpm, ik heb hem direct met de sleutel stilgezet.
Een andere Yamaha dealer benaderd, die was minder afwijzend; ik zou er terecht kunnen al meende ik enige terughoudendheid te bespeuren want hij zag zich ook al zoeken naar een moeilijke klacht. Ik kreeg de tip om andere brandstof te proberen omdat het met bevriezing te maken zou kunnen hebben. Gisteren heb ik dus V-power getankt.... Zelf betwijfel ik deze lezing maar je weet het niet.

De tweede set handvatverwarming is inmiddels ook al stuk; prima spul hoor dat Oxford... Ik kan het niet aanraden.
De eerste set werd gewoon helemaal niet warm; de tweede regelaar is vanwege de micro toetsjes een drama in bediening en bovendien gaat hij om de haverklap uit, zogenaamd om de accu te beschermen maar hij schakelt ook steeds uit op de snelweg; vandaag ging ie telkens na een paar seconden al weer uit. Dat onding gaat er subiet weer af.

Zal eens kijken hoe ik dat regel want het valt natuurlijk onder garantie.


Hybride, Het zit je echt niet mee. Geloof ook niet in de andere benzine "V-power" (deze week nog in de Belgische kranten een onderzoek ivm benzine). Wel, prettig te horen dat deze dealer u in geval van echte nood wel wil helpen en niet in de kou zal laten staan.

Hopelijk ga je nu een goed exemplaar krijgen van de oxford handvatverwarming. Al zou ik opteren voor de originele van yamaha. Deze zijn natuurlijk duurder. maar heb er nog nooit problemen mee gehad (op twee motors).

In elk geval succes
Groeten
Jos
 
gefeliciteerd basman, dat is wel ff wat anders van een s4r naar een majesty!! gefeliciteerd met je mooie aankoop. die gaat zeker niet tegenvallen!
 
De tweede set handvatverwarming is inmiddels ook al stuk; prima spul hoor dat Oxford... Ik kan het niet aanraden.
De eerste set werd gewoon helemaal niet warm; de tweede regelaar is vanwege de micro toetsjes een drama in bediening en bovendien gaat hij om de haverklap uit, zogenaamd om de accu te beschermen maar hij schakelt ook steeds uit op de snelweg; vandaag ging ie telkens na een paar seconden al weer uit. Dat onding gaat er subiet weer af.

Zal eens kijken hoe ik dat regel want het valt natuurlijk onder garantie.

Ik heb de originele handvatverwarming van Yamaha, precies dezelfde trouwens die Honda ook origineel noemt, maar die werkt als een tierelier, nu al voor het vierde seizoen. Ik zou inderdaad ook voor die gaan. Het kost wat meer, maar het werkt goed.
 
basman gefeliciteert.
ik neem aan dat je al bezig bent met je mooie foto s van de scoot.

hybride wat een pech zeg met je verwarming en de injectie.
je zou de dealer moeten vragen of hij contact wilt zoeken met de importeur want waarschijnlijk is dit gewoon bekkend bij hun en ligt daar ok de oplossing.

met mijn majesty heb ik dit niet gehad had hem toch al 40.000km.
 
gefeliciteerd basman, dat is wel ff wat anders van een s4r naar een majesty!! gefeliciteerd met je mooie aankoop. die gaat zeker niet tegenvallen!

bedankt voor het warme welkom iedereen ;)

maaruuhhhh....


de monster s4r gaat echt niet weg hoor.....ding is net goed ingereden,een jaar oud en er staat 5000 km op de klok *O*


de majesty komt erbij als file speeltje en uiteraard als fun en relax apparaat.
weet bijna zeker dat mij dit ontzettend goed gaat bevallen en zal idd een wereld van verschil zijn met de ducati.

ik denk dat er in principe geen groter kloof denkbaar is tussen de belachelijk snelle kale monster.......166 pk en geen enkele bescherming,de herrie van 4 startbanen op schiphol.


versus.


34 pk,het zitgemak van een chesterfield in het amstel hotel en de bescherming + luxe van een touringcar. :+


ik zal de yamaha zeker weten op mooie rustige dagen pakken om er ook eens relaxed mee te gaan ploffen.........das op de ducati gewoonweg schier onmogelijk O-)
 
komt dit wel eens vaker voor bij de majesty wat dit "zoeken" in de toeren aangaat.(hybride zijn probleem)

ik heb precies hetzelfde een jaar of wat terug met mijn auto gehad.
ikzelf dacht toen dat het de ecu van het motormanagement was.........niet dus.

het ging om een heel lullig sensortje die betrokken was met de controle van de koelvloeistoftemperatuur.

met 4 tientjes reed mijn auto weer als vanouds.
 
Laatst bewerkt:
... ik heb precies hetzelfde een jaar of wat terug met mijn auto gehad.
ikzelf dacht toen dat het de ecu van het motormanagement was.........niet dus....
Zelfde hier.

De vorige auto ging ook voor zichzelf beginnen, het toerental fluctueerde behoorlijk net als de scooter onlangs; het lag een aan regelmotortje van het injectiesysteem.



Ach, zo dramatisch is het allemaal niet, het is maar techniek; ik meld het hier opdat anderen er wellicht wat aan hebben. Daarvoor is een forum als dit toch bedoeld ? Zie het niet als een klaagzang, zo bedoel ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
nog een vraagje voor de scootert experts hier....


mijn majesty is van het eerste type die in 2004 op de markt kwam rollen.
wat is er naast de dubbele remschjf,abs en wellicht een optische opfrisbeurt in de tussenliggende tijd er aan veranderd?

zijn er nog motorische wijzigingen of andere technische dingen aangepast zoals bv veerelementen?
al met al.....wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?

mijn dankt neigt wederom naar hondsdolheid :+
 
Laatst bewerkt:
Bas, in scooterland zijn er niet zo veel en snel wijzigingen als in autoland en motorland. Beetje behoudend denk ik. Een model veranderd maar heel weinig tussendoor. In de motor data bases kun je ze op de voet volgen. Echte verschillen zijn er pas bij een echt nieuw model.
 
nog een vraagje voor de scootert experts hier....


mijn majesty is van het eerste type die in 2004 op de markt kwam rollen.
wat is er naast de dubbele remschjf,abs en wellicht een optische opfrisbeurt in de tussenliggende tijd er aan veranderd?

zijn er nog motorische wijzigingen of andere technische dingen aangepast zoals bv veerelementen?
al met al.....wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?

mijn dankt neigt wederom naar hondsdolheid :+

Ik heb ook het model 2004. Buiten wat je zelf al opgemerkt hebt is er in de loop van de jaren volgens mij niet echt veel veranderd. Afgelopen zondag heb ik die van mij met die van Hybride vergeleken en konden nog een paar summiere verschillen ontdekken. Zo zijn de achterdempers van de nieuwere modellen instelbaar, het eindstukje van de uitlaat is wat anders gevormd, de buddyseat heeft een iets andere vorm en het passagiersgedeelte heeft een ruggesteuntje. Iets anders hebben we zo gauw niet kunnen ontdekken. Of er motorisch iets is gewijzigd weet ik niet. Ik weet alleen, dat die van mij een probleem met de CDI (afslaan van de motor) heeft gehad, maar dat is onder garantie vervangen en er zijn 2 terugroepacties geweest. Eén voor een doorvoerrubber in het frame voor de electriciteitkabels, die door konden schuren waardoor brand zou kunnen ontstaan en één voor het vervangen van een pakking van de benzinepomp, ook hier weer brandgevaar. In beide gevallen diende de scooter geheel ontdaan te worden van zijn Tupperware-verpakking om er bij te kunnen, heel wat werk dus. Maar ook hier weer garantie.
 
voor de nieuwe model is er dus abs en is de koppeling aangepast voor een betere snellere aangrijpen.
en natuurlijk een andere voor smoeltje.
 
vandaag dan voor het eerst even op de majesty gestapt voor de eerste proefrit.......ik weet het,had dit voor de koop moeten doen maar heb er nu helemaal geen spijt meer van!!

in een woord....................."geweldig"

het begon al met een hele leuke verassing toen het contact werd aangezet.
de km stand die al belachelijk laag was met 3305 km bleek uiteindelijk.......2493 te zijn :+....ook motoport uithoorn was verrast.

koud als de koelere dus dik motorjack,handschoenen en met frisse moed plof ik neer in de fauteuil van de majesty.
starten en lopen als een zonnetje en praktisch geen getril, en totaal geen gerammel of andere mechanische bijgeluiden......super.
helm op me ei en gassen maar.

superleuk vanaf de eerste meters.....had het vaker gelezen en gehoord van andere motorrijders,maar het is werkelijk waar.
scooterrijden is idd gein,superrelaxed en lekker vlot.
hij pakt prachtig op vanuit stilstand en bij elke gaswisseling is het net een elastiekkie,soepel,trillingsvrij en erg stil.......(das niet zo moeilijk met een ducati met 60 mm titanium volledig akrapovic systeem gewend :+ )

ook het rijwielgedeelte voelt mooi strak aan (binnen het redelijke uiteraard) en hobbels,kuilen en scheuren in de lengterichting vreet hij allemaal mooi op......was enorm verrast.
de acceleratie is ook helemaal niet verkeerd,idd,de meeste auto's leggen het allemaal af,maar een beetje sportfiets rijd,iets met 34 pk en 200kg aan ijzer aan zijn kont helemaal zoek......niets om je voor te schamen me dunkt.

een puntje vond ik iets minder...de remmen.
prima vertraging (uiteraard minimale motorrem) maar 2 kleine schijfen in totaal om bijna 300 kilo massa in totaal tot stilstand te brengen is wat aan de magere kant.
hij stopt keurig,doet verders geen malle dingen maar echt ankeren zoals ik op de ducati bv met 1 vinger al kan doen is schier onmogelijk met de yamaha.
tis uiteraard geen vergelijk......maar de remmen hadden van mij iets feller gemogen.

al met al ben ik helemaal verkocht.
geweldig lekker gereden op de scoot en kreeg alleen wat koude handen,de rest van mijn vleessie heeft nog nooit zo verwend op 2 wielen mogen rijden en had geen last van de kou..........en het was toch 0 graden vanmorgen.
de majesty is voor mij helemaal geweldig en ben blij dat dit hem is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan