Yamaha R5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de tweede foto heeft ie al 6000 km gelopen! })


En gelukkig zonder problemen. :Y
 
Welke ga je trouwens als pekelfiets gebruiken?
:+ :P }) 8-)

Ha,ha, Heb mn halve leven woon/werkverkeer gedaan op de moter all year round.

Nu rijd ik uitsluitend alleen nog maar voor mn plezier. :] En pekelrijden hoort daar niet bij. :N

:W
 
Pekel is idd ook mijn criterium.
Bloemkool hoort op je bord (en niet op de motor)
Wel met een papje :P
full
 
Ik heb met veel bewondering deze topic van Gijs door geworsteld, en het is een plaatje geworden. Helaas heb ik niet zoveel tijd, daar moet ik nog een jaar of 15 opwachten ;(

Ik ben nu ook in het bezit van een RD250 uit 74. Hij is bijna compleet, mis nog een claxon, zadel sluiting, knipperlichtverklikkerlampjes houder tussen de tellers en het luchtfilterhuis. Er zit nu een open luchtfilter op. Het blok heeft ongeveer 15000 km gelopen en loopt perfect en is nog nooit open geweest.

392694944.jpg

392694898.jpg


Het zadel wil ik opnieuw (laten) bekleden. Ik kan het zelf ook maar dan lijkt het niet orgineel meer. zie mijn laatste project een CZ250/485

392694955.jpg


Daarvoor ook nog een XT600 uit 92 een beetje opgefrist.

392697879.jpg

392697926.jpg

392697929.jpg


Sorry nu weer topic modus on ;)

Het zadel, nu zag ik een heleboel pagina's terug een schitterende beklede zadel enne Gijs :) je voelt hem zeker aankomen, waar heb je dit laten doen??????????

Ik weet nog niet wat ik wil met de RD. Zo laten en rijden er mee, of bling bling maken en dan er weinig mee rijden pffffff keuzes maken is toch moeilijk he :?

Eerst de RD compleet maken en het zadel laten bekleden dan zien we wel verder.
Gijs blijf ik voorlopig volgen met zijn projecten, als Gijs het niet erg vindt :)

grt Myo

Effe een filmpje
I love this smell of burned oil
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding. :Y
Ben net terug van Deputy Duc. (Topic: De jongensdroom van Dep Duc)
Z'n RD-tje 250 uit 1975 zit sinds vandaag helemaal in elkaar en rijdt ook goed. *O*

De buddybekleder-meneer moet ik ff opzoeken. Verder heb ik een vers gepoedercoat luchtfilterhuis met nieuw rubber voor een RD liggen.
Kun je overnemen, indien interesse. Maak er morgen wel ff een foto van en doe de rest dan wel via de mail.

En Dep Duc heeft nog een overtollige tellerunit liggen. Moet je zelf ff benaderen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gijs,
Daar heb ik zeker belangstelling voor en als die past en voor een mf prijsje weg kan :) Dan ben ik erg gelukkig. En als Dep Duc dit ook leest, heb ik ook belangstelling in de tellerunit.

grt Myo
 
Oke, oke Dep! Omdat je zo aandringt. :(

In zowel dit topic als in die v/d caferacert is te lezen, dat ik veel bezig ben geweest met het pielen met de sproerbezetting.
Het R5-je start en loopt nu goed, maar echt lekker doorlopen in de hoge toerentallen wil maar niet lukken. :N

In beide machines heb ik het originele papieren luchtfliter vervangen door eentje van KN.
Volgens de bijsluitert hoef je niks te veranderen, behalve misschien de naald een tandje hoger......
Van de week was Gijs ff een rondje Twente aan het vijzen samen met KawaGerard.
Die naam is overigens ernstig misleidend, want hij rijdt op een ........Harley!
De koffiestop deden we bij Oude Monnik in Vroomshoop. Dat was vroeger een algemene motorzaak, tegenwoordig heeft ie alleen nog Harley. Mooie zaak, trouwens. :Y
Dat mn Yammie, geparkeerd tussen allemaal dikke Harleys, veel kijkers trok laat zich raden. We kwamen in gesprek met wat later bleek de "oude" Oude Monnik, die zich nog kon herinneren, dat hij vele Soesen en Yammie-tt verkocht in de 70-er jaren..
Na mijn verhaal over de perikelen met de afstelling, zei hij: laat hem eens lopen.
Gezegd, gedaan.
Ik hoor het al! Ding smoort. Buddietje omhoog en toen kwam de gouden tip:
Haal dat dekseltje maar van de luchtfilterkast....
Gijs: :?
Lang verhaal kort: ging ie eerst tegen de 5000 t/m zwaar lopen, nu moet ik uitkijken, dat ik hem niet in het rood draai.
Kortom de hele weg naar huis heb ik met een grijns op mn postzegel gereden, waar een breedbek-kikker jaloers op zou worden. :+

Eigenlijk wel grappig, de gouden tip komt van een dikke V-twin delert. ;)
Daar reken je als tweetaktman helemaal niet op. Ook best wel een beetje genant. :$
Ik reken er dan ook op, dat jullie dit niet verder vertellen. O-)
Tot slot nog even een piccie van het gemodificeerde bakkie:
full

Ga zo dat dekseltje even op mn caferacer plakken en kijken wat er dan gebeurt.......


Latuuuuurrrr.....


:W
 
Laatst bewerkt:
Haha mooi verhaal en een simpele oplossing *O* en die Oude Monnik zat vroeger ook dik in de 2takten dus de kennis is er nog steeds, ik denk dat ie dit veel leuker vindt dan die HD's.
 
Laatst bewerkt:
Sow!! Net terug.
Caferacertje heeft nu ook een aangepast kastje en...Gijs moet maar een grotere helm kopen. :+
Krijg zelfs die jethelm niet meer van mn knar af. *O*

:W
 
Laatst bewerkt:
Haha geweldig, laat ik dat zelfde probleem hebben, de drang naar origineel had bij mij ook gewonnen.

In mijn gedachten liep dat ding ook veel harder in 1972 dan nu, maja dat samen met de wat veranderde gewicht verdeling anno 2013 had ik er wel vrede mee.

Dus gaan we toch maar weer eens aan de slag, wat voor sproeiers heb jij er in Gijs?
 
He jaccovogeltje..... })

Ik heb er de standaard 110 sproeiers in met de naalden in de middelste stand.
Ik ga nog wel ff experimenteren met tandje hoger/lager om te kijken of dat nog merkbaar verschil maakt. :Y

Hou ons maar op de hoogte met af en toe een fotootje. Kan het best in het Yamaha tweetakt topic, want deze gaat binnenkort weer dicht. :/

Gr. :W

Gijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan