Yamaha RS125 '75

RenaatXS

Die hard MF'er
Hi!

Als zijprojectje wil ik voor m'n vriendin een mooie 125cc kopen zodat we samen kunnen toeren. En deze moet natuurlijk passen bij mn XS400/650/850 :Y Ik heb m'n zinnen gezet op een Yamaha RS125 vanwege de simpele bouw en oldskool looks. Enige minpunt bij de motor die ik weet staan: geen papieren, niks nada noppes. ook nooit ingeschreven door de huidige verkoper. Ik heb al redelijk wat opgezocht, maar vind niet veel info over deze situatie. Ik las o.a. dat ik hem bij de douane moet melden? Iemand ervaring voor ik een miskoop doe? Best afblijven of ervoor gaan? PS, ik ben Bellug, sorry :S

Alvast bedankt

125_rs_rafael.jpg
 
Is er uberhaupt wel een typegoedkeuring voor dit soort motortjes in Belgie?
Zo niet dan wordt het heel erg lastig.

*edit* zo is het in Nederland in elk geval.

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij simpeler om naar wat anders uit te kijken ,gewoon met een geldig kenteken.
 
Douane ga je niet aan ontkomen. Er is waarschijnlijk nooit belasting over het ding betaald. Daarna moet je van de Yamaha importeur iets van een gelijkvormigheids attest zien te krijgen. Kan je de Div niet gewoon bellen om te vragen?
Als de motor ooit een typekeur gehad heeft in België zou het moeten lukken. Maar zonder documentatie mag hij niet meer kosten als sloper voor de onderdelen.
 
In Nederland geen probleem om er een kenteken op te krijgen zonder documentatie.
Maatje van mij heeft 2 jaar terug nog een RS125 op kenteken gezet uit zwitserland zonder papieren.
Enkel een koopovereenkomst aanwezig. Overigens in mooiere staat als de linkje hierboven en voor minder als de helft van het geld.

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, dus eigenlijk heb je niets aan deze post :')
 
In Nederland geen probleem om er een kenteken op te krijgen zonder documentatie.
Maatje van mij heeft 2 jaar terug nog een RS125 op kenteken gezet uit zwitserland zonder papieren.
Enkel een koopovereenkomst aanwezig. Overigens in mooiere staat als de linkje hierboven en voor minder als de helft van het geld.

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, dus eigenlijk heb je niets aan deze post :')
In Nederland is dat afhankelijk van het bouwjaar,ik geloof dat de motor dan van voor 1975 moet zijn,alles wat nieuwer is krijg je zonder een origineel kenteken uit het land van herkomst geen kenteken voor.
Ook leuk,
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=23
 
Laatst bewerkt:
Weet je of de fiets origineel Belgisch is? Zoja, kun je eventueel langs de "flikken" om een verliesattest aan te vragen. Dan daarmee bij Yamaha papieren opvragen, de rest is standaard.

Als het geen Belgische fiets is, dan moet je normaal langs de douane. Aldaar vragen ze om de boorddocumenten uit het land van herkomst en dan zit je dus daar weer met de problemen. Misschien kun je daar nog een duplicaat voor opvragen, dan kun je hem in principe importeren. Dan een procedure starten voor validatieattest, als dat in orde is kun je hem verzekeren en kenteken opvragen.

Als geen van bovenstaande mogelijk zijn, dan moet je inderdaad de BFOV procedure volgen, die blijkbaar nogal lang wil duren.. Als ik jou was zou ik dus ook even verder zoeken, desnoods in het buitenland.

Ik ben nu bezig met de import van mijn XJ750 (wel met alle Nederlandse papieren er bij), douane was een eitje, validatieattest kreeg ik na 1 week een betalingsverzoek en ik hoop nu binnen een week daarna het attest zelf te krijgen. Dus dat valt best mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan