yamaha tenere xtz750 uit 96 probleem

fzr1000 Rene

MF'er
22 okt 2013
104
0
loosdrecht
Hallo ik heb net een super tenere xtz750 uit 1996 gekocht met een probleem ,motor loopt goed stationair ,carbs zijn ultrasoon gereinigd ,het probleem is dat hij tot 80 km goed loopt en daarna niet meer door trekt ,iemand een idee ? grt Rene
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met een 600 Tenere:

- Carb ultrasoon gereinigd
- Vacuummembraam is heel
- gasklep- en schuif gesynchroniseerd
- vlotterhogte afgesteld

En still no joy...

Lijkt wel echt aan de carb te liggen: als ik vol gas geeft dan begint hij te hikken en te stotteren en als ik dan langzaam gas terugneem dan pakt hij weer op.
Na alles te hebben geprobeerd heb ik de vlotternaald verwijderd en dan loopt hij meteen zoals het hoort totdat hij zichzelf verzuipt.

Ik heb maar een extra carburateur gekocht om e.e.a. uit te kunnen sluiten.

In jouw geval zou het ook de pomp kunnen zijn die defect is?
 
Vlotterhoogte afstellen (brandstofnivo) heeft vrijwel alleen effect op stationair loop.
Ik denk dat je het in je naald-/hoofdsproeiers moet zoeken
Zie plaatje:
4h72c1.jpg
 
En de vlotterhoogte is wel degelijk van belang (althans, in mijn verhaal): de linkercarb heeft een vlotterbak, de rechter niet.
Als het vlotterniveau links te laag is dan krijgt de rechtercarb geen brandstof.
 
Als hij te weinig peut krijgt ligt de oplossing misschien in een verstopt filtertje.
Daar waar een T-stuk tussen de carbs zit zit ook een klein zeefje. (nr 48 op de tekening)
Ik heb weleens gehoord dat die voor problemen kan zorgen.


10.jpg
 
denk wat ik in het voorgaande bericht heb gezegd niet de cdi is ,zit deze bij een tenere bij de koplampen ?het kastje waar ik het over had is waarschijnlijk een alarm kastje die tussen de bedrading geknutseld is ,ga die maar eens verwijderen en onderbroken draden maar eens goed aan elkaar maken ,
 
kastje verwijderd ,morgen maar eens synchroniseren ,motor heeft geen electriche brandstof pomp ,benzine loopt goed door naar carburateurs ,er zit ook een slangetje van de pomp naar de tweede carburateur deze zit onder het aansluit rubber bevestigd is dit correct? de linkse carburateur zit een dopje op ,waar je de synchroon slang op aansluit
 
mede forum leden bedankt topic kan op slot ,motor loopt als een zonnetje ,heb het lucht slangetje vervangen en gemonteerd op de linkse carb ipv de rechtse ,gesynchroniseerd, carb was aardig ontregeld ,en de geknutselde alarm verwijderd motor loopt weer helemaal oke
 
alleen nog een vraagje ,er zit een pro enduro uitlaat onder ,die het geluid maakt van een koffiemolen ,zijn er dempers te koop die meer herrie maken ?of is de pro enduro aan te passen ?
Die ProDuro is niet aan te passen, hij werd geleverd in 2 versies, Sport en Legaal. Je hebt dan waarschijnlijk de legale.

Een iets beter hoorbare roffel, maar toch met e-keur, dan zit je al gauw bij Arrow of GPR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan