hakinnen
MF veteraan
Valt wel mee als je bedenkt dat ook de vering is aangepast. Als je bij de huidige de vering wilt aanpassen met Yamaha/Ohlins dan ben je daarvoor al 2k kwijt. De koffers kosten standaard ook al bijna € 800, en de qs €500.
staat in geen verhouding..enigzins "appels met peren"
De vering is aangepast..op de GT versie..enigzins.
Maar dan wilt niet meer zeggen dan dat de voorheen "lege" linkse vorkpoot (er zit links uiteraard wel een veer...en een "loze / lege" cartridgehuls) nu wel gevuld is met een cartridge mbt de compressie instelling.
In feite wilt het niet veel meer zeggen dan dat Yamaha..of beter gezegd..Kayaba, waar al die vorken vandaan komen de linkse poot nu gevuld heeft met hetzelfde als wat er al in de rechtse poot aanwezig was...een cartridgehuls met daarin een spindle met daaraan vast een zuiger met shims erop.
Het blijft hoe dan ook, massa productie 'mag bij inkoop niks kosten" spul.
Waar op zich niks mis mee is want de fiets is voor hetgeen wat ie biedt en wat ie kost..nog steeds zeer scherp qua prijs. zeker ook getuige de verkoopaantallen heeft Yamaha bepaald geen ongelijk gekregen in het hele concept "MT09"
De shock is dezelfde gebleven..intern minimaal aangepast..met als extra dat de GT een hydraulische preload versteller heeft ..wat een dikke + is!
Dat is niet te vergelijken met een Ohlins upgrade en die ohlins upgrade kost je geen 2000 euro (ja..als je de duurste "voor een MT09 Tracer over the top" Nix 30 cartridge neemt wel)
Goede Ohlins upgrade + shock inclusief SKF sealkits en de vork écht fatsoendelijk gedaan zit net onder de 1000 inclusief de inbouw van alles.
PS..Het grote voordeel van aftermarket vering / shocks..als de fiets ooit verkocht wordt pak je de shock er weer onder uit , verkoopt m en hebt een deel van je centjes terug.
Er zijn heel veel MT09(Tracer|)s verkocht...en dat worden er alleen maar meer..er zal altijd markt zijn voor gebruikte kwaliteitsvering. Naar een standaard shock vraagt niemand
Laatst bewerkt: