YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Vrijdag ga ik een nieuwe 9 GT ophalen! Yeah! Door de dealer wordt vooraf het USB stekkertje ingebouwd. Maar ik wil ook graag m’n navigatie nog aansluiten. Ik las hier dat de accessoire stekker bij het linker voorpaneel zit. Weet iemand of deze dan nog vrij is als ook dat extra USB poortje is geplaatst?
 
Ja, er zitten twee accessoire stekkers aan de linkerkant. Eén achter de (grootlicht)koplamp en één ter hoogte van de radiateur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kcir
Healtech speedohealer net even bekeken, maar helaas hebben zij geen plug and play exemplaar voor de Tracer 9GT.
Op welke site kijk je waar je deze melding krijgt?
Ik heb op diverse site's gekeken naar de speedohealer, maar krijg nergens deze melding.
Nu gaat het in mijn geval om een 9gt uit 2023, maar ook als ik eerdere modellen selecteer lijkt het allemaal plug & play:?
 
Op welke site kijk je waar je deze melding krijgt?
Ik heb op diverse site's gekeken naar de speedohealer, maar krijg nergens deze melding.
Nu gaat het in mijn geval om een 9gt uit 2023, maar ook als ik eerdere modellen selecteer lijkt het allemaal plug & play:?
Op de site van Mpartz gekeken. Daar kan je via Healtech kijken welke set je nodig hebt. De montagehandleiding kan ik dan helaas niet bekijken, want krijg dan een 404 error.
 
Op welke site kijk je waar je deze melding krijgt?
Ik heb op diverse site's gekeken naar de speedohealer, maar krijg nergens deze melding.
Nu gaat het in mijn geval om een 9gt uit 2023, maar ook als ik eerdere modellen selecteer lijkt het allemaal plug & play:?
Net nog even rechtstreeks op de site van Healtech gekeken en nog steeds een 404 error als ik de installatiehandleiding wil zien.
Welke sites heb jij gekeken dan?
 
Net nog even rechtstreeks op de site van Healtech gekeken en nog steeds een 404 error als ik de installatiehandleiding wil zien.
Welke sites heb jij gekeken dan?
Ik had op NR1motor gekeken, daar kom ik de melding dat het een universele set is niet tegen, en ik heb ook (niet goed genoeg O-) ) op de site van healtech zelf gekeken. Nu zie ik inderdaad dat het geen plug & play set is.
 
Hier deze middag even geklust. Voor €15,- was ik klaar 😇
 

Bijlagen

  • IMG_5147.jpeg
    IMG_5147.jpeg
    61,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5146.jpeg
    IMG_5146.jpeg
    56,4 KB · Weergaven: 0
Goedenavond allen,

Sinds 1,5 maand ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 900 uit 2016, gekocht met 22k op de teller. Ik ben van een Diversion 600 naar een comfortabele tourer gegaan met een 3 cilinder en wat meer vermogen. Aangezien ik veel woon werk verkeer rijd, leek mij dat wel een goede vervanger.
Toen ik de motor ging halen, begreep ik van de verkoper dat de 900 een heel goed lopend model is en erg veel verkoopt. Ook op het internet las ik veel goede dingen over de motor.
Echter... Na een paar keer wat langer file rijden voelde ik wat gestotter en haperingen onderin het toerental. Bij mijn vorige motor heb ik dit ook een keer gehad door een tight spot in de ketting. Dus ik dacht, ik vervang de ketting en beide tandwielen, mocht ook wel na 22k kilometers en de motor had een tijdje niet meer gereden. Daarnaast ook het reguliere onderhoud uitgevoerd. Helaas was het nog niet opgelost. Ik heb vervolgens de dealer hiernaar gevraagd en zij gaven aan dat de Tracers onderin het toerental heel zuinig zijn afgesteld en daardoor deze klachten kunnen ontstaan. De optie, een ecu flash. Uiteraard heb ik dit gelijk gedaan (want ik begon me er wel een beetje aan te irriteren). Ze hebben hem rijker afgesteld, de lambda sensor uitgezet en nog wat dingen gedaan. Daarna weer uitgeprobeerd met het woon werkverkeer en file rijden, maar het zit er nog steeds in. Ik ben al 2 keer bij de zaak terug geweest om het aan te passen, maar nog zonder het compleet op te lossen.
Vandaag zag ik wat voorbij komen over de accelerator position sensor, proberen waard dacht ik. Deze heb ik vervolgens iets lager gezet, D14 17-101 naar 13-97 en D15 van 19-101 naar 15-98. Helaas heeft dit ook geen verbetering en ben ik ten einde raad. Ik wil ook nog een keer terug naar de winkel om de ecu flash weer te laten bekijken en desnoods op de dyno om live de data te zien.

Wellicht hebben jullie nog een idee, optie of heeft iemand hetzelfde als ik met een goede oplossing. Dan hoor ik het heel graag, want momenteel ga ik bijna nadenken om weer een andere motor aan te schaffen.

Kortom,
De motor stottert/hapert. Ongeveer per seconde viel je dat er iets gebeurt wat niet hoort. Dit gebeurt vooral bij het gas constant houden of gas loslaten met een toerental tot de 5k in bijna alle versnellingen. Vooral merkbaar in zijn 2, aangezien dat mijn versnelling is om met 30-50km/h door de file heen te rijden. Ketting en tandwielen zijn nieuw, ecu flash gedaan en asp waardes aangepast zonder verbetering.

Ik hoor het graag, ook als ik nog iets moet verduidelijken.

Met vriendelijke groet,
Gyon
 
Ik ga je niet helpen omdat ik niet weet wat je nog zou moeten doen. Maar kan wel zeggen dat ik dit nooit op mijn 900 heb gemerkt.
Ik rij meestal met toeren onder de 5000tpm bij constante snelheid en heb nog nooit een gestotter meegemaakt. Dus er is wel wat aan de hand.
 
Op mijn 2015 heb ik ook wel momenten gehad dat ie nogal bokkig was.
De toevoeging van de Kevmod O2 module
(Voor 2015/2016 types , zoekfunctie in dit topic) heeft heel veel opgelost.
Stoppen met E10 brandstof en alleen nog E5 of beter tanken deed de rest.
 
Linkje

Heeft iemand hier de Seat slope mod ooit gekocht in de US? Ik zag dat de onderdelen hiervoor 30 euro kosten en de shipping nog eens 20 en ik vermoed dat de douane inklaring nog eens 25 zal kosten vrees ik. Dan wordt het een kostbare aangelegenheid....

Ik vermoed dat ik zelf ook wel een heel eind zou komen met hobby'en maar met name het rubber met het offset gat zal lastig worden zelf te maken..... Heeft iemand al iets dergelijk ook zelf geprobeerd te maken?
 
Linkje

Heeft iemand hier de Seat slope mod ooit gekocht in de US? Ik zag dat de onderdelen hiervoor 30 euro kosten en de shipping nog eens 20 en ik vermoed dat de douane inklaring nog eens 25 zal kosten vrees ik. Dan wordt het een kostbare aangelegenheid....

Ik vermoed dat ik zelf ook wel een heel eind zou komen met hobby'en maar met name het rubber met het offset gat zal lastig worden zelf te maken..... Heeft iemand al iets dergelijk ook zelf geprobeerd te maken?
Ja, ik heb hem op de motor zitten. Wel voor een Tracer 900 GT maar de werking is het zelfde. We hebben toen hier met wat leden er een paar besteld en de verzendkosten gedeeld. Als je een 3d printer hebt kun je denk ik een heel eind komen. Alleen de offset rubber is geen hard plastic zegmaar, moet wel een beetje flexibel blijven om in dat gat te drukken.
 
Kunnen ook weer een verzamelactie doen? als er meerdere forummers deze mod willen hebben dan scheelt dat verzendkosten..
 
Ik heb ze voor mijn 900 en 9GT gekocht. Voor de 9 inderdaad wat duurder geworden, maar van de douane heb ik niets gehoord.
 
Ja, ik heb hem op de motor zitten. Wel voor een Tracer 900 GT maar de werking is het zelfde. We hebben toen hier met wat leden er een paar besteld en de verzendkosten gedeeld. Als je een 3d printer hebt kun je denk ik een heel eind komen. Alleen de offset rubber is geen hard plastic zegmaar, moet wel een beetje flexibel blijven om in dat gat te drukken.
TPU95...
 
Bedankt voor jullie reacties!
De dealer gaat ook weer contact met me opnemen en kijken wat we verder nog kunnen proberen. Ook ga ik eens 98 benzine proberen, kijken wat dat doet.
 
Jouw klacht mbt het stotteren in laag toeren is voor mij niet herkenbaar, de motor pakt heerlijk soepel op vanaf de 1500tpm,
ik tank wel vanaf de eerste dag dat ik hem heb E98/E5, ik heb er ook een tijdje een Akrapovic uitlaat onder gehad, daar werd
ie wel iets nerveuser van, maar daar heb ik toen in het verborgen menu een kleine aanpassing gedaan wat leek te helpen.
Intussen weer de originele uitlaat eronder en terug naar een stille soepele motor.
Maar zomaar een hersenspinsel van mijn kant, je geeft aan dat ie een tijd heeft stil gestaan, en dat het jouw leek alsof het in
de ketting zat, dan vraag ik mij af hoe oud de banden zijn....het zou een vlakke plek op je band kunnen zijn, kan je zo voelen
als je de band ronddraait
 
Dan heb ik nog een vraagje voor de technische onder ons:

Toen ik mijn Tracer kocht, kwamen we op het onderwerp K&N vervangingsfilter, die had ik wel in mijn FZ6s en beviel prima,
iets vlottere gasrespons en een iets donkerdere geluid uit de uitlaat.
Dat wilde ik graag ook in de Tracer, maar dat werd mij ten strengste afgeraden, een uitlaat kon dan wel, maar een filter dus niet,
vond ik nogal vreemd, maar zijn uitleg was dat dan de verbranding te schraal zou worden.
Nu wat jaren later ben ik nog steeds niet overtuigd of dat echt zo is, ik gebruik al jaren de K&N vervangingsfilters in auto's
en een aantal motoren, wie heeft er ervaring mee of weet of het wel of niet goed op de Tracer 900?
 
Dan heb ik nog een vraagje voor de technische onder ons:

Toen ik mijn Tracer kocht, kwamen we op het onderwerp K&N vervangingsfilter, die had ik wel in mijn FZ6s en beviel prima,
iets vlottere gasrespons en een iets donkerdere geluid uit de uitlaat.
Dat wilde ik graag ook in de Tracer, maar dat werd mij ten strengste afgeraden, een uitlaat kon dan wel, maar een filter dus niet,
vond ik nogal vreemd, maar zijn uitleg was dat dan de verbranding te schraal zou worden.
Nu wat jaren later ben ik nog steeds niet overtuigd of dat echt zo is, ik gebruik al jaren de K&N vervangingsfilters in auto's
en een aantal motoren, wie heeft er ervaring mee of weet of het wel of niet goed op de Tracer 900?
Ik heb een K&N filter geplaatst na het flashen van de ECU en het plaatsen van een volledige open uitlaatlijn. Bij elke onderhoudsbeurt, en ik zit al op +70K krijg ik te horen dat de motor te arm draait en wat zeker niet ten goede komt. De motor is standaard al zo arm afgesteld om aan de juiste emissienormen te geraken. Dit probleem is nu opgelost door het plaatsen van een CAT. Het knallen van de uitlaat is hierbij ook tevens verdwenen.
 
Ik ga over een paar weken rondje Alpen doen, onderhoud zit er nog niet aan te komen maar was wel benieuwd of er ergens te checken is of er nog een firmware update is geweest sinds mijn tracaer 9 evering van aug 23? Stond me iets bij lage snelheid gasaanname, aangezien ik daar pas echt haarspelden krijg wilde ik het even checken en desnoods nog even langsrijden🤔
 
Er is hier eens ter sprake gekomen dat er een of ander apparaatje bestaat om het verschil in de kilometer teller te compenseren, zodat deze de juiste snelheid zou aangeven. Heeft iemand soms een idee over wat dit juist weer ging en of waar deze ergens te koop zou zijn. Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan