Yamaha TRX850 topic deel 10

Hee jongens

Gasklephuis Yamaha TRX 850 1996-2000

Injectie gashuis van TDM 900. Kan dat zonder meer op een TRX en biedt het voordelen?
Mijn carbs hebben een verborgen gebrek dat ik met revisie niet opgelost krijg. Wil een tweedehands setje erop zetten om te merken of dat verschil maakt zodat ik het op kan lossen.
Geen idee of dit kan. Waar ik gelijk aan denk, hoe wil je dat met signaal voor de injectoren gaan doen.

Maar wat doen jou carbs niet goed dan.
 
TDM injectiehuis staat geadverteerd als TRX 850? Apart :?
Maar wat @superrobke al zegt, je moet inderdaad de aansturing en alles er ook bij hebben. Dus de sensoren, bekabeling en de ECU.
 
Geen idee of dit kan. Waar ik gelijk aan denk, hoe wil je dat met signaal voor de injectoren gaan doen.

Maar wat doen jou carbs niet goed dan.

Nou ik ben al best een poosje aan het uitvogelen wat verklaart dat er KVS in de airbox terecht komt, hij op 1 cilinder start (koud) en dat hij bij 3K RPM stottert.

Al deze acties ondernomen:

- Klepdeksel schoongemaakt van sludge incl het 'doolhofje' in de klepdeksel, de carterontluchtingsslang + airbox en filter zelf
- KVS toevoer naar carbs afgesloten
- Olie en filter vervangen
- Dynamo vervangen
- Bougies vervangen
- Lekkage bij 'banaanpijpje' KVS in het blok nagegaan
- Carburateurs laten reviseren, meermalen doorgeblazen
Maar hij blijft met horten en stoten starten en dus bij 3K RPM matig lopen. Ik ontdek geen KVS in het blok meer of in de airbox dus het moet wel carburatie zijn. Heb een setje van een vriend geleend met TRX en toen ik hem daarmee startte was er niets aan de hand.

Dusssssssssss denk dat dat de best guess is daarna ben ik het echt zat. Overigens wel een chille upgrade voor de niet-winterrijders dat KVS afsluiten van de carbs. Stuk makkelijker sleutelen qua carbs erop en eraf.

Iemand nog een 2e hands setje over? Of Keihin FCR's of Mikuni TDMR 40's? HIHI
 
@Vieze , zoals jij het uitlegt is het inderdaad de carburatie die niet goed is. Dus opzoek naar een andere carburateur of iemand die echt een specialist is op dat vlak.

Ik kan eens rond kijken voor je. Maar daar houd het ook wel op. Ben ook wel eens bezig geweest met carburateurs en tot nu toe ook alles op gelost. Het is vooral goed kijken, uitzoeken waar een kanaaltje voor dient en alles moet goed open zijn.

Misschien eens een technische dag organiseren voor onze TRX- en
 
Yamaha TRX 850 Vergaser teilerneuert

Hier staat er 1 te koop, wel een flinke prijs.

Maar er kwam dus kvs via de carburateur in de airbox. Dus dan moet er ergens een open verbinding zitten die er niet hoor te zitten.
Je hebt de kvs afgesloten. Maar heb je die ook afgedopt op de carburateurs. Zodat er geen valse lucht aangezogen kan worden.

Vooral niet opgeven.
 
Yamaha TRX 850 Vergaser teilerneuert

Hier staat er 1 te koop, wel een flinke prijs.

Maar er kwam dus kvs via de carburateur in de airbox. Dus dan moet er ergens een open verbinding zitten die er niet hoor te zitten.
Je hebt de kvs afgesloten. Maar heb je die ook afgedopt op de carburateurs. Zodat er geen valse lucht aangezogen kan worden.

Vooral niet opgeven.

Ja, heb er M4 draad in getapt en boutjes erin gedraaid met borgmiddel. Zal dat nog eens nagaan
 
Vandaag een TRX gespot bij de MCdonalds bij Nieuwegein om ongeveer 14:30.
Je was met een andere rijder, volgens mij een BMW. Iemand van hier?
 
Ik was het niet, ik reed vandaag door Duitsland, heerlijk weer gehad, lekker in het zonnetje buiten gegeten. De TRX heeft nu een zwarte kuip.
Screenshot_20240331_202601_Gallery.jpg
 
Vandaag de naaldbuizen vervangen, de vorige eigenaar had ze nieuw gekocht, samen met de naalden, naalden had hij wel vervangen, maar de naaldbuizen dus nog niet. Hij kreeg er de carburateurs niet af.

Die gingen er ook niet makkelijk af, je kon niet met een schroevendraaier bij de schroeven van de klemmen komen van de rubbers. Twee moertjes er op gezet en dan komen ze ook los.
En met het terug zetten de klemmen om gedraaid zo dat je ze wel los kan schroeven .

Wel zag ik vuil vettigheid, komt dit ergens van een filter af, ik meen zo iets gelezen te hebben 🤷‍♂️ ergens .

Iemand een idee.
20240403_131436.jpg
 
Ieuw!
Die kamertjes van de carbu’s hebben beluchting via een slang met een filtertje. Dat filtertje is niet meer dan een stukje gaas in een kunststof behuizing. Dus daar kan best wat rotzooi doorheen. Dat op jouw foto is dan wel vrij veel rotzooi in verhouding… maar waarschijnlijk is dat over heel veel jaren verzameld.
Nu netjes schoon gemaakt neem ik aan? :]
Edit: wellicht die slangen met filtertjes ook even doorblazen met perslucht.
 
Ja die blokjes tussen de slangen. Het schuim wat daar in zit, verpulvert. En dat belandt dan in je carbs. Ik heb dat ook gehad, wel minder dan jij, dacht eerst dat het aarde (of koffieprut) was. Je kunt die slangetjes er helemaal af laten of, als je avontuurlijk bent zoals ik, snijd je ze in het midden open, nieuw luchtfilterschuim erin (of een stukje schuurspons) en dichtlijmen.
 
Vandaag de naaldbuizen vervangen, de vorige eigenaar had ze nieuw gekocht, samen met de naalden, naalden had hij wel vervangen, maar de naaldbuizen dus nog niet. Hij kreeg er de carburateurs niet af.

Die gingen er ook niet makkelijk af, je kon niet met een schroevendraaier bij de schroeven van de klemmen komen van de rubbers. Twee moertjes er op gezet en dan komen ze ook los.
En met het terug zetten de klemmen om gedraaid zo dat je ze wel los kan schroeven .

Wel zag ik vuil vettigheid, komt dit ergens van een filter af, ik meen zo iets gelezen te hebben 🤷‍♂️ ergens .

Iemand een idee.

Even terugscrollen naar pagina 119 dan kun je het proces van @Vieze mbt die 'koffieprut' even nalezen:
Yamaha TRX850 topic deel 10
 
Ik heb die slangen ook op mijn TDM, ik zal er ook eens naar kijken, heb de boel nu toch openliggen.
De consensus is dus dat die filtertjes leuk zijn maar dat het ook prima zonder kan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan