Yamaha XJ600, loop of sloop 150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton86

Die hard MF'er
3 feb 2006
428
0
Westwoud
Ik heb deze xj600 een paar maanden terug via het forum gekocht voor 350 euro en heeft z'n werk prima gedaan. Op een gegeven moment stond ik in de parkeergarage van m'n werk en wou die niet meer aanslaan. Opgehaald met aanhanger en thuis deed ie het weer prima. Heel raar dus maar ik had er geen tijd/zin meer in om er naar te kijken.
Ik had toen de mogelijkheid om een andere fiets voor een prikkie te kopen en heb dat toen ook gedaan. Heb hiervoor gekozen omdat ik dagelijks 240 rij en daarom wel enige betrouwbaarheid wou hebben.

Afgezien van deze ene keer heeft ie altijd zonder problemen gestart en gereden!!

Maargoed hij staat mij alleen maar in de weg en daarom wil ik er snel van af. Voor 150 eurotjes vindt je geen leuker sinterklaas of kerst cadeautje.

- Bouwjaar 1989.
- KM stand ongeveer 98k, het opnemertje op het wiel is stuk. Op de teller staat ie op 95k.
- Linker knipperlicht is er een keer plotseling afgevallen. Heb het ff professioneel opgelost door een LED knippertje erop te zetten die ik nog over had :P.
- Verbruikt bijna geen olie, ongeveer halve liter op 3000km, klepdekselpakking zweet ook.
- Brandstof verbruik 1 op 20, dus lekker zuinig.
- Rondom wat schade en plekjes.

Dingetjes die stuk zijn:
- 1 boutje van klepdeksel is afgebroken
- km teller doet het dus niet meer
- toeter werkt niet


Je krijgt er 2 nieuwe oliefilters bij en een werkplaatshandboek


Kortom het is gewoon een hele lelijke motor voor weinig geld

IMG_0023.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0022.jpg
 
Ff voor de duidelijkheid:
Hij start en rijdt dus gewoon zonder problemen.

Bandjes en remmerij zijn in goede staat en kunnen nog een tijdje mee.
 
Das jammer dat ie weg moet 'buurman'.
Uitlaat en tank ook nog in orde(altijd fijn omdat er bij te zetten ivm de eventuele kosten voor de potentiele koper van deze :Y )
 
Laatst bewerkt:
Haha idd niet ver weg, en kijken kan nooit kwaad hea :P


Tank heeft paar kleine deukjes, verder nog wel mooi in de lak en geen roest.
Uitlaat is niet lek, maar ook geen topper meer.

Zadel is trouwens ook gescheurt rechts, opgelost met ducktape
 
Laatst bewerkt:
Hé Anton, je hebt er nog flink wat kilometers bij gereden!
Ben blij dat ie je nog zo´n tijd naar je werk heeft kunnen brengen. Even voor de volgende eigenaar, de motor is hiervoor van mij geweest en daarvoor van een man die hem 12 jaar heeft gehad.

Ik dacht ik zeg het ff :P
 
Heu ouwe zeebonk,

Jah hij heeft z'n werk gewoon goed gedaan, maar heb nadat ie een keertje niet startte een nieuwere diversion gekocht. Heb de kofferset wel ff overgezet haha. Die waren wel erg handig


Ohjah en het stuurslot werkt niet mensen!


Komen steeds meer punten op het lijstje met dingen die niet werken haha
 
het is natuurlijk weer aan de andere kant van nederland, maar toch een openingsbod van 100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan