Yamaha XS750 caferacer projectje

Als je erop zit moet de rechter zowiezo op de rechter, die andre 2 kan je aan de kabellengte zien.
Heb je een wph?


Als ik hem wil starten geeft hij alleen een plof.
Aantrappen geeft een terugslag zeg maar.
Ik heb het gevoel dat hij dus te laat vonkt.
Kan dus zijn dat de bobines vanuit de onsteking dus verwisseld zijn toch?
De bedrading is net helemaal opnieuw gedaan. Daarvoor liep hij.
 
Als ik hem wil starten geeft hij alleen een plof.
Aantrappen geeft een terugslag zeg maar.
Ik heb het gevoel dat hij dus te laat vonkt.
Kan dus zijn dat de bobines vanuit de onsteking dus verwisseld zijn toch?
De bedrading is net helemaal opnieuw gedaan. Daarvoor liep hij.

Ik lees dat de toen de motor liep de originele luchtbox en uitlaat nog was gemonteerd. Het kan ook zijn dat de afstelling van de carburateurs anders moet zijn.
 
Als eerste zou ik de bobines testen. Dat kun je doen met een speciale meter of een losse bougie in de dop van de bobine doen en de boogie tegen aarde houden. Tijdens het starten niet de bougie met je handen aanraken, want het voelt dan als schrikdraad. 😕😜

Als de bobines het doen kun je de volegorde van de bobines proberen.

Beginnen met één bobine aansluiten op een bougie en één voor één de bougies aansluiten op deze bobine. Als de lucht/bezine mengsel goed zou zijn dan zul je moeten kunnen horen wanneer in één kamer een ontstekking is.

Zo weet je welke bobine bij welke bougie hoort en kun je het zelfde doen met de andere bobines.

Als laatste kun je de afstelling van de carburateurs aanpassen. Daar heb ik geen tips voor, want dat heb ik altijd laten doen. Een ervaren iemand kan op basis van ervaring de motor grove afstellen en d.m.v. een dynobank het fijne afstellen.

Maar misschien dat iemand anders op zijn/haar XS wil kijken welke kleuren draad op welke bobine aangesloten is.
 
Als eerste zou ik de bobines testen. Dat kun je doen met een speciale meter of een losse bougie in de dop van de bobine doen en de boogie tegen aarde houden. Tijdens het starten niet de bougie met je handen aanraken, want het voelt dan als schrikdraad. 😕😜

Als de bobines het doen kun je de volegorde van de bobines proberen.

Beginnen met één bobine aansluiten op een bougie en één voor één de bougies aansluiten op deze bobine. Als de lucht/bezine mengsel goed zou zijn dan zul je moeten kunnen horen wanneer in één kamer een ontstekking is.

Zo weet je welke bobine bij welke bougie hoort en kun je het zelfde doen met de andere bobines.

Als laatste kun je de afstelling van de carburateurs aanpassen. Daar heb ik geen tips voor, want dat heb ik altijd laten doen. Een ervaren iemand kan op basis van ervaring de motor grove afstellen en d.m.v. een dynobank het fijne afstellen.


Maar misschien dat iemand anders op zijn/haar XS wil kijken welke kleuren draad op welke bobine aangesloten is.

Ok maar hoe werkt dit dan vannuit de onsteking?
De bougies vonken, dus de bobines zijn ok.
Nu komt de vraag welke bobine hoort bij welke cilinder.
Hoe kan ik dit vannuit de onsteking zien?
 
Ff een hele wilde gok want ik ken de triple yammies niet maar ik denk dat er 1 set puntjes direct op de grondplaat gemonteerd zit en 2 setjes op een verstelbaar/verschuifbaar hulpgrond plaatje.
De set die direct op de grondplaat zit is van de 1e cilinder, de linker cilinder dus gezien vanaf dat je er op zit.
En nu moeten de specialisten ff bijspringen want ik weet de ontsteking volgorde niet van de tripless
 
Laatst bewerkt:
Het project heeft een tijdje stil gelegen.
De laatste paar weken had ik er weer tijd voor en dus een hoop dingen gedaan.
- de remmen werkend gekregen.
- carbs ultrasoon laten reinigen
- nieuwe vlotters ( 1 was lek)
- uitlaat gemonteerd en passend gemaakt.
- motor lopend gekregen.
- spiegels _O-

Wat nog te doen:
- kenteken ( komt achter het wiel)
- kenteken verlichting
- RDW klaar maken. Dus spatborden ed er weer op. Deze gaan na de keuring er gelijk weer af.
full
 
Ziet er goed uit. *O*

Hoeveel ruimte heb je nog over tussen spaken en remklauw? Bij mij ging het maar net, 1mm of zo.

Bedoel je met de nummerplaat dat je een beugel gaat maken en de plaat een beetje krom buigt?
 
Ziet er goed uit. *O*

Hoeveel ruimte heb je nog over tussen spaken en remklauw? Bij mij ging het maar net, 1mm of zo.

Bedoel je met de nummerplaat dat je een beugel gaat maken en de plaat een beetje krom buigt?

Yesss echt maar een milimeter ofzo. Verder remt ie als een gek.
Nee een beugel vanaf de naaf naar achter het wiel. Is voor de RDW een must.
Ik kan niets monteren aan het zitje ivm dat hij zo kort is. Naast het wiel mag van de RDW niet
 
Dat bedoelde ik ook. Altijd beter dan naast het wiel, behalve dat het niet mag is het ook zo sjoppertachtig.
En remmen gaat inderdaad een stuk beter. Mooi dat het gelukt is.
 
Mijn enige technische probleem is dat de accu nog steeds niet oplaad.
Ik heb het gevoel dat het de dynamo is, maar kan natuurlijk ook de spanningsregelaar zijn.
Ik ben niet zo'n stroom wonder
 
Dat bedoelde ik ook. Altijd beter dan naast het wiel, behalve dat het niet mag is het ook zo sjoppertachtig.
En remmen gaat inderdaad een stuk beter. Mooi dat het gelukt is.

Ik had ook een duidelijk voorbeeld. Je maten waren perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan