Yamaha XT 350 Schokt bij 95 kmpu

Polevox

Rookie
27 mei 2015
16
0
Hallo beste mensen!

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik dit onderwerp in de goeie categorie plaats.
Heb een Yamaha XT 350 en op het moment dat rond de 95kmpu haalt gaat hij heel erg schokken en wil hij ook niet harder.

De bougie is vervangen. Carb ook schoongemaakt.

Iemand misschien ideeen? of tips?

Gr,
 
Zit je niet in de begrenzer? Een XT350 is niet veel sneller. Als iemand de tandwielverhouding veranderd heeft en een iets groter achter kettingwiel geplaatst heeft houdt het bij 95 ongeveer op.
Anders denk ik aan een verstopte benzinekraan, beluchting, luchtfilter.
Je hebt er toch geen goedkoop benzinefiltertje tussen hangen?
 
Standaard tip van mij :
Zelfs bij de kleinste problemen : Check als 1e de timing van de ontsteking. 2 minuten werk om het even te controleren, geeft zoveel meer duidelijkheid waar je moet zoeken.

Dit duid overigens wel op een verkeerde timing (te laat)
 
Een vriendin van me had er een, die liep net 120. Misschien plat op de tank, heuvel af, kroeg in zicht 140, maar normaal niet hoor. Wel leuke motortjes, dat wel.
Ontsteking is toch CDI, hoe kan dat ineens van timing verlopen? Anders even langs iemand met een stroboscoop rijden en kijken of hij bij 3000 toeren op zijn volle voorontsteking merkje komt.
Ik hou het voorlopig op een verstopte benzine kraan.
 
Een vriendin van me had er een, die liep net 120. Misschien plat op de tank, heuvel af, kroeg in zicht 140, maar normaal niet hoor. Wel leuke motortjes, dat wel.
Ontsteking is toch CDI, hoe kan dat ineens van timing verlopen? Anders even langs iemand met een stroboscoop rijden en kijken of hij bij 3000 toeren op zijn volle voorontsteking merkje komt.
Ik hou het voorlopig op een verstopte benzine kraan.

Benzine kraantje eerst eens vervangen en dan kijken hoe hij dan loopt!
Ik ken niemand met materiaal om dat uit te lezen! Dan moet ik misschien maar een garage opzoeken..
Het is inderdaad een erg leuke motor verder!

Bedankt voor het meedenken!
 
Loopt de motor wel goed door in alle andere versnellingen? Maw geen versnellingsbakprobleem?

Stel je vraag ook hier even:
~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)
In lagere versnellingen heeft hij het ook wanneer hij optrekt.
Als hij heel rustig naar de 5000/6000 toeren gaat is er niks aan de hand.
Wanneer hij optrekt gaat het goed tot 3500/4000 toeren, dan begint hij heel erg te schokken en moet je schakelen. op hoge snelheid zijn de schokken wel erger.
 
Op die van mij zat wel een dubbele carb.
Misschien nog iets met gescheurde inlaatrubber(s) die zoiets kunnen veroorzaken en valse lucht aanzuigen? En dan met name dus dat 2e inlaatrubber.
 
Als de tweede carb, die gevoed wordt door de eerste, te weinig benzine krijgt door defecte vlotter, verkeerd vlotterniveau of enorme verstopping dan kun je dergelijke klachten krijgen.

10 tegen 1 krijgt hij te weinig brandstof dus daar zou ik het zoeken.
 
Ik heb de inlaatrubbers bekeken daar is niks geks aan te zien. Geen scheurtjes of gekke plekken.
Zelf gokte ik ook op een brandstof tekort. Toch de carb nakijken..
 
versleten dingen.. uuuh.. naald??
in de carb?
en valse lucht testen met remreiniger, als toerental oploopt als je op de rubbers spuit, weet je genoeg..
die dingen zijn vrijwel altijd zwart en een scheurtje hoef je niet altijd te zien,
kleppen??
kan ook eea aan mankeren,
luchtfilter schoon?

wanneer voor t laatst geserviced?
 
versleten dingen.. uuuh.. naald??
in de carb?
en valse lucht testen met remreiniger, als toerental oploopt als je op de rubbers spuit, weet je genoeg..
die dingen zijn vrijwel altijd zwart en een scheurtje hoef je niet altijd te zien,
kleppen??
kan ook eea aan mankeren,
luchtfilter schoon?

wanneer voor t laatst geserviced?
Ik heb hem 2 maand geleden gekocht. Proefrit gemaakt! Toen liep hij hartstikke mooi!
Toen ik hem ophaalde stotterde hij dus rond de 95kmpu, Ik heb toen aan de garage (waar ik hem heb gekocht) verteld wat er mee aan de hand was, ze zouden er even naar "kijken" maar ze hebben het niet opgelost.. B| Heb nu zelf de simpele onderdelen vervangen (bougie, benzinefilter, benzine kraantje) de carb is wel schoongemaakt!
De remreiniger, dat is een handige tip. Ga zo even rijden als het droog is buiten :]
 
Ik heb hem 2 maand geleden gekocht. Proefrit gemaakt! Toen liep hij hartstikke mooi!
Toen ik hem ophaalde stotterde hij dus rond de 95kmpu, Ik heb toen aan de garage (waar ik hem heb gekocht) verteld wat er mee aan de hand was, ze zouden er even naar "kijken" maar ze hebben het niet opgelost.. B| Heb nu zelf de simpele onderdelen vervangen (bougie, benzinefilter, benzine kraantje) de carb is wel schoongemaakt!
De remreiniger, dat is een handige tip. Ga zo even rijden als het droog is buiten :]


als ie stationair loopt, kan je t ook checken.. hoef je niet voor te rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan