yamaha yz125

Bastard

MF veteraan
14 mei 2004
1.527
494
Eindhoven
ik kan van een vriend van me een yamaha yz 125 kopen, er is weinig mee gereden en t ziet er allemaal nog goed uit enzo, maar er moet wel een nieuwe zuiger in denk ik, ketting en tandwielen zijn ver heen, en hij lekt olie bij de aftapschroef.
hij komt uit 1998, hoeveel zou zoiets ongeveer moeten kosten?
en hoeveel kost t om zoiets een beetje rijdend te houden (ben hobbyrijder, is gewoon om een beetje mee door de tuin te crossen enzo).
 
Ik zou zeggen zon 1500 euri, als ie in een redelijke staat is, maar houd er wel rekening mee dat zon tweetakt gemaakt is om flink te moeten trekken dus ff opentrekken op het land en dan gas los en tientallen meters uitdrijven is niet egt bepaald lekker voor je big end, dan zou je beter een viertakt kunnen kopen.
 
je kan beter een big-end vervangen van een twee takt dan dat je dat bij een 4-takt doet :Y . ik zou voor een twee -takt gaan, je vervangt wel meer, maar is veel goedkoper dan bij een 4-takt :W :W :W
 
maja hij dacht zelf aan iets rond de 1000 euros, dan zal ik daar maar s op in gaan, maar hoeveel kost zon ding aan onderhoud als je er stuk of 15-20 uur op rijdt in de maand?
 
maja hij dacht zelf aan iets rond de 1000 euros, dan zal ik daar maar s op in gaan, maar hoeveel kost zon ding aan onderhoud als je er stuk of 15-20 uur op rijdt in de maand?

ligt er net aan hoe je er mee rijdt...

dingen die hard slijten zijn de zuiger, ketting en tandwielen, wiellagers, olie, luchtfilter enz enz...
 
ik rijd heel netjes, tenminste meestal, maar ik rij alles meestal wel gewoon goed warm, en ik hou er ook niet van om continue in de toerenbegrenzer te rijden, maar doe eens een gok van hoeveel het ongeveer gaat kosten, want ik heb echt geen flauw idee hoe lang alles meegaat.
 
als je hem voor 1000 kan krijgen ist pracht aanbod, maar mij lijkt het niet meer als 1500 waard als de zuiger nog eens moet vervangen worden.
grtz,renz :]
 
Een zuigertje van een 125 moet elke 10 tot 15 uur worden vervangen.
Met meer draai-uren, loop je een verhoogd risico op een vastloper.

1000 euro is wel erg weinig voor een 1998. Zou er maar eens goed naar kijken, want een paar kleine dingetjes maken van 1000 zo 1500!
 
Terug
Bovenaan Onderaan