ybr 125

Je kan waarschijnlijk op de markt voor 2€ zo'n fiets sleutel halen. Kan je best veel mee.
fietsgereeschapssleuteltje... Verkleuring komt door accu zuur O-)

Hiermee kan ik de veering stellen en ook de balhoofdlager aan draaien.
 
na 4400 KM waren de Chinese rommel banden eindelijk op.
Nu Michelin pilot sporty erop laten zetten en de motor eens laten nakijken.
De eigenaar van de garage raced zelf en stelt zelf zijn motor af, dus ik denk wel dat hij een goeie is.
Hij heeft de kleppen bijgeregeld en zo( ik ken er nix van).
Nu met die banden is het wel terug wat aanpassen, ze rijden iets anders dan de vorige.
Wel heb ik precies meer grip en "bolt" hij wat soepelder.
Dus tot nu toe tevreden ....
 
na 4400 KM waren de Chinese rommel banden eindelijk op.

:? Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen? Mee lopen burnen ofzo? :+

Of zijn de chinese bandjes tegenwoordig van kauwgom gemaakt ipv bikkelhard plastic?

toen ik de YBR kocht lag voorop nog de originele chinese voorband, en achter een dito "non-grip" Conti band. Hij had toen 12500 op de klok. Ik ben nu bij 20k...maar die bandjes lijken niks gesleten te zijn. Die Conti achterband kan zeker nog tot 30.000 km. En die voorband _O- ...die is nu na 20.000 km nog letterlijk als nieuw. Dat keiharde plastic slijt echt niet :N die kan, als ik het zo inschat, wel door tot minstens 40.000 km.
 
Over banden gesproken: heeft iemand ervaring met die Pirelli City (nogwat) dingen?

Maar wellicht ga ik de bandjes omwille van veiligheid voor de winter maar vervangen. Zowel die Conti als die originele chinese prutband hebben beide echt compleet geen grip.
Maar die Sporty's lijken me niet echt geschikt voor de winter. Enige andere bandenmerk van enige naam dat bandjes in die maat aanbied is Pirelli met die City's. Dus wie-o-wie heeft daar ervaring mee?
 
de voorband was nog ok.
Maar ik heb hem toch laten vervangen,
Het rijden is hierdoor serieus veranderd.
De banden zijn nu ronder zodat bv je draaicirkel kleiner is.
Die origineel was echt rommel tegenover de nieuwe Michelins.
Ik voel mij ook veiliger, en dat is wat telt.....
 
Waarom zouden de sporty's niet echt wat zijn voor de winter SAABMANIAC?
Moet zegen dat ze bij koude en vooral nattigheid niet heeeel
kleverig zijn maar hoor het graag als je een beter alternatief weet.
Ik ben aan een nieuwe achterband toe en voor zover ik weet
is de Pilot Sporty de beste band voor de YBR.
Veel beter dan het Chinese nylon en iets beter dan de metzeler me22.
De pirelli city kwam op dat Duitse YBR-forum ook niet zo goed uit de bus.
Of zijn er nog meer mogelijkheden? Zou een meer all-road-achtig
profiel ook wel kunnen waarderen....
 
Laatst bewerkt:
Nee, daar heb je alle opties wel opgesomd. Maar als ik beide bandjes qua profiel zo aanschouw dan lijkt me die Sporty veel minder "all weather" profiel hebben dan die metzeler of pirelli. Maar wellicht eens een keetje proberen (die bandjes voor een ybr kosten toch bijna niks). Als het niet bevalt kan ik ze altijd nog aan een lokale bromscooterpiloot slijten.
 
De YBR had vandaag voor mij een erg onaangename verrassing in petto...: brandstoftank lek, gewoon doorgeroest! Een miniem klein lekje aan binnenkant van de onderrand, net achter de vlotter...maar zette m'n vinger er tegen aan, toen kwam de benzine er al met een straaltje uit :X

Zal eens kijken of ik die met coulance/garantie kan claimen. Mag toch niet zo zijn dat bij 2006 motor tank is al doorgerot :?
 
Roestbestendigheid is niet de sterkste kant van de YBR,
aan de andere kant: ook Vespa's roesten en die zijn veel duurder.....
Zolang het tot oppervlakkige cosmetische schade beperkt blijft, nouja
maar een benzienetank mag na 3 jaar natuurlijk niet lek zijn !!!!!
Ben beniewd wat het antwoord van je dealer is/wordt en
wens je succes met de onderhandeling, hoewel ik het verbazingwekkend
en schandalig zou vinden wanneer ze niet snel met een oplossing
zouden komen die je tot tevredenheid kan stemmen.
 
Ja die dikke 10 pk roken dat bandje meteen op, ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een YBR, gisteren 200km gereden met de hele weg een grote grijns, de top kwam bij mij op 120km/h in de schipholtunnel wel te verstaan, nog nooit zo een fun gehad met zo weinig pk's, staat inmiddels 5.500km op de teller en idd de chinese achterband is op, iemand goede suggesties voor een goed merk?


:? Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen? Mee lopen burnen ofzo? :+

Of zijn de chinese bandjes tegenwoordig van kauwgom gemaakt ipv bikkelhard plastic?

toen ik de YBR kocht lag voorop nog de originele chinese voorband, en achter een dito "non-grip" Conti band. Hij had toen 12500 op de klok. Ik ben nu bij 20k...maar die bandjes lijken niks gesleten te zijn. Die Conti achterband kan zeker nog tot 30.000 km. En die voorband _O- ...die is nu na 20.000 km nog letterlijk als nieuw. Dat keiharde plastic slijt echt niet :N die kan, als ik het zo inschat, wel door tot minstens 40.000 km.
 
Banden met levenslange garantie :+

Als dat kan, maar een band met een goede wegligging mag ook.
Inmiddels wat kilometers volgas gereden vanuit friesland naar zuid holland, kom ik op een verbruik van 1 op 35 dat moet beter kunnen als je rustig rijdt.
Ik snap niet zo goed de verhalen dat het geen motor voor de snelweg is, je rijdt immers harder als vrachtwagens mensen met aanhangers, zijn die misschien ook niet voor de snelweg geschikt?
Ik haal altijd wel de 100 dus ik zie geen probleem, maar naar mijn werk rij ik meestal zo een 90 km/h, dan rijd hij net in een prettig toerengebied, en dan moet je nog mensen inhalen.
Dit is inderdaad het meeste plezier peer pk.
Iemand ervaring met de metzeler band?
 
Imiddels weer getankt na 364km, en er ging net 8.99 liter in, een dikke 1 op 40.
Van de week nieuwe banden besteld, het worden Metzelers, aangezien 2 banden van Metzeler even duur waren als een band van Michelin, en de Metzeler ME22 zeker een zeer goede band is, dus voor 50 euries klaar alleen nog even omleggen.
 
Mijn CB250 verbruikt 1op28... ik moet echt een keer op zo'n YBR125 of een CBR125R rijden om te zien waarvoor ik 1.50€ meer uitgeef per 100km. :X
naja, ik kan met 100km/h cruisen... en 140km/h is ook haalbaar met wind mee. Maar ik rij meestal 110km/h... of in de stad gewoon normaal.
 
Gewoon 110 rijden gaat niet met een YBR.
Dan moet je al voorover gaan zitten en de ellebogen tegen je romp drukken.
"Gewoon" met het autoverkeer meegaan betekent al snel flink gassen,
elke versnelling tot de 8000 rpm.
Omdat ik woon-werk-verkeer rijd op een drukke route waar de doorstoming matig tot redelijk is houd ik het allemaal makkelijk bij en ben ik zeer tevreden met de YBR.
Met de Bandit kan ik op die route slechts één streepje gas geven.
Als ik als enige fiets een 250cc had zou ik 'm zeker niet inruilen tegen een YBR!
Als gooi en smijt-speeltje voor erbij of voor in de stad of drukke secudaire wegen
is het een heel leuk ding.
 
Hallo Allemaal sinds deze week ook een trotse bezitter van een ybr ik had hiervoor een motorscooter een vivacity 100cc 2 takt.
Bij de zaak waar ik de scooter weg had kreeg ik een goede prijs dus de keus was snel gemaakt hij is van 2007 met 2200 op de teller in nieuwstaat dus en alles in het vet.
Vrijdagmiddag mooi weer dus even een kort tochtje gemaakt tja dat viel tegen ehm het starten verliep vlot maar na ongeveer 300m brrrbloep de motor uit.
Ik dacht misschien door choke verzopen dus choke uit en maar duwen en starten niks dus .
Toen na 5min wist ik wat het was de benzinekraan ha ha ha tja als scooterraar echt niet meer gewend dus ha ha.
Daarna heerlijk wat gereden rijd erg fijn komt ook door de van 12ich naar 18inch wielen en de 4takt motor.
Dat schakelen geeft toch weer een extra demensie aan het geheel.
Viel mij wel op dat de motorrijders die ik tegenkwam weer allemaal zwaaiden ik deed een kort knikje terug ,want op de motorscooter zwaaien ze niet daar voelen de meesten zich te verheven voor blijkbaar.
Ik heb hem pas dus kan nog niet veel er over vertellen maar ben er best blij mee,zit ook even op een duitsforum te kijken speciaal voor de ybr 125 best grappig.
Groet Jan.
 
Hallo Allemaal sinds deze week ook een trotse bezitter van een ybr ik had hiervoor een motorscooter een vivacity 100cc 2 takt.
Bij de zaak waar ik de scooter weg had kreeg ik een goede prijs dus de keus was snel gemaakt hij is van 2007 met 2200 op de teller in nieuwstaat dus en alles in het vet.
Vrijdagmiddag mooi weer dus even een kort tochtje gemaakt tja dat viel tegen ehm het starten verliep vlot maar na ongeveer 300m brrrbloep de motor uit.
Ik dacht misschien door choke verzopen dus choke uit en maar duwen en starten niks dus .
Toen na 5min wist ik wat het was de benzinekraan ha ha ha tja als scooterraar echt niet meer gewend dus ha ha.
Daarna heerlijk wat gereden rijd erg fijn komt ook door de van 12ich naar 18inch wielen en de 4takt motor.
Dat schakelen geeft toch weer een extra demensie aan het geheel.
Viel mij wel op dat de motorrijders die ik tegenkwam weer allemaal zwaaiden ik deed een kort knikje terug ,want op de motorscooter zwaaien ze niet daar voelen de meesten zich te verheven voor blijkbaar.
Ik heb hem pas dus kan nog niet veel er over vertellen maar ben er best blij mee,zit ook even op een duitsforum te kijken speciaal voor de ybr 125 best grappig.
Groet Jan.


Goede avond,

Weet iemand welke forum hier bedoeld word?

Groet
Arthur })
 
Mijn CB250 verbruikt 1op28... ik moet echt een keer op zo'n YBR125 of een CBR125R rijden om te zien waarvoor ik 1.50€ meer uitgeef per 100km. :X
naja, ik kan met 100km/h cruisen... en 140km/h is ook haalbaar met wind mee. Maar ik rij meestal 110km/h... of in de stad gewoon normaal.


Ik denk een beetje onzin, als je blij bent met je hond A, zou ik zeker geen YBR kopen, ik zeg alleen dat ik er tot nu toe vreselijk veel plezier van heb.
Ik heb inmiddels nieuwe metzeler ME22 banden binnen, 50 euries bij elkaar, geen geld zeg ik. Van de week even omleggen en laat ik even weten hoe deze rijden.
 
HALLO HET ENIGE PUNT WAT IK WEL LASTIG VIND AAN DE YBR IS DAT DE KNIPPERLICHTEN GEEN PIEPER HEEFT ,DUS LAAT HEM NOG WEL EENS AAN STAAN.
iS ER EEN REDELIJK GOEDKOPE OPLOSSING OM ER BV EEN PIETER TUSSEN TE ZETTEN.
gR jAN.
 
Weinig motoren hebben zo'n geluidsignaal tijdens het knipperen. Op zich zou je het kunnen inbouwen. Het is niet moeilijk met de juiste spullen. Ik hoor het wel eens op scooters.
Maar dus op een motor heb je een knipper verlichting op je dashbord. Verder ja, ik ben het gewend om mijn richting aanwijzer uit te doen na een bocht.
 
Ik zag gisteren nog een oude man en dame op een Vespa snoorscooter, van de tegenovergestelde richting, langskomen op een lange rechte stuk, met de knippers naar links en knippergeluid aan. Dus ik zeg; gewoon 's ochtends aan zetten, dan zit je de hele dag goed! :+ _O-
 
't Gaat wel niet specifiek over de YBR maar wél interessant onderwerp!
Waarom niet gewoon een mechaniek als op de auto waarbij na de bocht de RAW
automatich afslaat? Nu controleer ik voor elke kruising of m'n RAW wel uit staat
want je moet er niet aan denken dat men ervan uitgaat dat je afslaat terwijl
je rechtdoor gaat!!!
Op de YBR heb je het nog relatief gemakkelijk: je kan je knippertjes zien.
Met RAW in de spiegelsof in de kuip is het gevaarlijker!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan