The Dutchy
MF veteraan
[afbeelding]
...ook behoorlijk classic, en ook behoorlijk een superbike destijds...
...en in den beginne ook vooral achterlijk duur...
...was het destijds niet iets van rond de 26.500 Gulden ?...
...de good-old VF1000R...
Tijdje terug nog één een beetje opgepoetst... Maar dan de europese versie met de grotere tank.
Grootste horde die Honda met de 1000R heeft genomen met de overgang naar tandwiel aangedreven nokkenassen op een productiefiets.. Belangrijkste factor was dat de materialen in de tandwielentrein in een zelfde tempo ging uitzetten als de cilinders en kop.
Door de tandwiel aangedreven nokkenas kon de nokkenas zelf ook wat sneller worden gemaakt. Hetgeen resulteerde in 1984 met 122pK en 128pK in 1985. (1000F deed het niet onfortuinlijk met 115pK)
Andere snufjes was de geventileerde schijf achter en tijdens het rijden in te stellen demping, van de schokbreker, zowel voor als achter, dubbele koplampen, volle polyester kuip.
Maar ja, was dat die slordige 9.000 guldens boven op de 1000F wel waard..
In gewicht wel...
Laatst bewerkt: