Youngtimer / classic superbike topic deel III

[afbeelding]


...ook behoorlijk classic, en ook behoorlijk een superbike destijds...
...en in den beginne ook vooral achterlijk duur...

...was het destijds niet iets van rond de 26.500 Gulden ?...

...de good-old VF1000R... :Y
:Y

Tijdje terug nog één een beetje opgepoetst... Maar dan de europese versie met de grotere tank.
DSCF6639.jpg~original


_MG_4992.jpg~original


BOTMMay1013lr_zps46545891.jpg~original


Grootste horde die Honda met de 1000R heeft genomen met de overgang naar tandwiel aangedreven nokkenassen op een productiefiets.. Belangrijkste factor was dat de materialen in de tandwielentrein in een zelfde tempo ging uitzetten als de cilinders en kop.
Door de tandwiel aangedreven nokkenas kon de nokkenas zelf ook wat sneller worden gemaakt. Hetgeen resulteerde in 1984 met 122pK en 128pK in 1985. (1000F deed het niet onfortuinlijk met 115pK)

Andere snufjes was de geventileerde schijf achter en tijdens het rijden in te stellen demping, van de schokbreker, zowel voor als achter, dubbele koplampen, volle polyester kuip.

Maar ja, was dat die slordige 9.000 guldens boven op de 1000F wel waard.. :?

In gewicht wel... :)
 
Laatst bewerkt:
...ik vind het prima..., enne..., die fietsen hadden in die tijd tenslotte ook een behoorlijke reputatie, zo''n GT750 (en dan FF niet de Ducati) was toch wel een beetje een classic superbike... ;)


...toch ?... :]


Lache :+
Zo´n GT750 had mijn broer ooit eens ingeruild op een Kawa Z1000ST (propellorshaft ding, die hij ook alleen maar ingeruild had op z´n Z1300 om met dat geld een MV-Agusta 750S te kunnen kopen)
Die GT750 is hij toen mee gaan driften op een besneeuwde en verijste straat, onder het mom van: "val ik op m´n bek, dan val ik op m´n bek".
Is niet gebeurd maar we hebben wel gelachen met die GT750 mèt Reimo 3 in 1..........

Zit nu nog wel eens te denken aan al die fietsen die mij broer gehad heeft. Had ie nog maar een tiende d´r van..........
Dan had ie zijn schuurtje en mijn garage helemaal vol kunnen maken met allerlei "superbikes" van toen.
 
:Y

Tijdje terug nog één een beetje opgepoetst... Maar dan de europese versie met de grotere tank.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Grootste horde die Honda met de 1000R heeft genomen met de overgang naar tandwiel aangedreven nokkenassen op een productiefiets.. Belangrijkste factor was dat de materialen in de tandwielentrein in een zelfde tempo ging uitzetten als de cilinders en kop.
Door de tandwiel aangedreven nokkenas kon de nokkenas zelf ook wat sneller worden gemaakt. Hetgeen resulteerde in 1984 met 122pK en 128pK in 1985. (1000F deed het niet onfortuinlijk met 115pK)

Andere snufjes was de geventileerde schijf achter en tijdens het rijden in te stellen demping, van de schokbreker, zowel voor als achter, dubbele koplampen, volle polyester kuip.

Maar ja, was dat die slordige 9.000 guldens boven op de 1000F wel waard.. :?

In gewicht wel... :)


Mooie fiets......... :}

Vind ´m ook in Rothmans jasje erg mooi maar HRC kleur is ook niet slecht.

Een jaar of 15 geleden kreeg je ze bijna kado bij aankoop van een setje bougies.
Helaas is dat niet meer zo, anders had iki er nu al een stuk of 6 in de garage staan _O-
 

... :/ ...


...een beetje opgepoetst noemt hij dat... :$
...is dat ècht dezelfde fiets Raymond... ?

...mooi, mooi, mooi !...
...maar goed, daar hebben meer mensen zo over gedacht, want anders had je dat prijzendingetje er ook niet bij staan...

...toch...?

...of is dat van 1 van de kinders ; 1 of ander leuk prijsgevalletje van de plaatselijke judo... ;)




...kan mij nog herinneren dat ze van de ene op de andere dag die VF1000R-ren een duizend of 8 (ofzo) in guldens afgesprijsd hadden...

...tis dat er toen nog niet zoiets zinvols (...) bestond als Twitter..., want anders waren de Honda-servers ontploft van de dreigtweets... :+

...maar er waren toen wel een hoop mensen flink over de pis...
...'k meen dat het in '87 gebeurde toen...

...ik 'kreeg' in ieder geval mijn eerste, en nieuwe CBR1000F begin '87 uitgeleverd, en dat ding kostte toen krap 17.000 Gulden..., en daarmee bleek ook wel dat de VF1000R (hoe technisch leuk ook) behoorlijk een beetje overprized was...
 
Laatst bewerkt:
Volgmodus uiteraard weer aan... 8-)

Vanavond ook ff nog wat ploaties opduikelen. O-)

Een maatje van me heeft trouwens een goede staat rood-wit-blauwe vf1000r te koop staan.. alleen weet ik ook de prijs inderdaad, ding moet een duizendje of twee kosten. :/
 
...valt dan toch wel mee ; voor een goede VF1000R...
...die 2000 Euries...?
 
Ik weet niet meer of het nou 2 of 2.5k was eerlijk gezegd, maar geïnteresseerden mogen me altijd een pb doen hoor, dan geef ik z'n e-mail adres wel door, kunnen jullie het zelf vragen. :+


Ding heeft wel BE papieren trouwens, is geen NL fiets.
 
Laatst bewerkt:
...oké, tis best een hoop geld, gerelateerd aan het bouwjaar van de fiets...
...want puur handelstechnisch is zo'n ding 15 jaar geleden natuurlijk al naar zero afgeschreven...

...maar als liefhebbersfiets pur sang, en als het karretje echt goed is, nou..., dan vind ik zo'n (vraag)prijs niet zo heel gek...
 
...VF1000R op Ebay..., beetje ver weg, dat dan weer wel...

...en een heel ander soort van prijskaartje...
...plus dat het ding een heel beetje TLC nodig heeft...



...en een ander tank..., want een grotere tank staat gewoon veel beter... :Y
 
Laatst bewerkt:
...een beetje opgepoetst noemt hij dat... :$
...is dat ècht dezelfde fiets Raymond... ?

Ja, dat is dezelfde brommer...

Een gedeelte van het bouwproject staat hier:
Forums / Andere Honda V-4 modellen / Dutchy's VF1000R project.. - Honda VF 750 F

Elk boutje / moertje / onderdeel van kop tot staart is onderhanden genomen.. Zowel het blok als de rest van de brommer..

Dit is het kleinere broertje (project winter 2013)...
_MG_8342_zps10980527.jpg~original


Dijk2_zpsaa93e199.jpg~original


Staan nu beide onder de hoes in de werkplaats tot volgend voorjaar.

Thanks for the compliments...
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]


...ook behoorlijk classic, en ook behoorlijk een superbike destijds...
...en in den beginne ook vooral achterlijk duur...

...was het destijds niet iets van rond de 26.500 Gulden ?...

...de good-old VF1000R... :Y

...diverse soorten van stickerij over de jaren, kleine tank, grotere tank, enkele koplamp (Amerika was het toch ?), dubbele koplamp ; maar altijd een strak apparaat gebleven...

Strak apparaat met een klote blok! :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
 
The Dutchy heeft nog meer van dat fraaie spul...:

Ja, dat is dezelfde brommer...

Een gedeelte van het bouwproject staat hier:
Forums / Andere Honda V-4 modellen / Dutchy's VF1000R project.. - Honda VF 750 F

Elk boutje / moertje / onderdeel van kop tot staart is onderhanden genomen.. Zowel het blok als de rest van de brommer..

Dit is het kleinere broertje (project winter 2013)...

Staan nu beide onder de hoes in de werkplaats tot volgend voorjaar.

Thanks for the compliments...

...en ik maar denken dat ik een soort van neurotisch ben inzake poetsen, piemelen, enz.... :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan