jason
MF veteraan
- 18 apr 2004
- 6.604
- 1
jaja, ik weet hetEn al netjes je ondertitel aangepast Wooooow wat zijn die rode snel
Nu die oranje nog
maar ik weet geen andere....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
jaja, ik weet hetEn al netjes je ondertitel aangepast Wooooow wat zijn die rode snel
Nu die oranje nog
groeten terugDacht ik al, je ging steeds sneller zitten.......
Niet in de ochtend uit het raam kijken...
Anders heb je in de middag niets meer te doen...
Je krijgt de groeten van Glen Trouwens
zo...ik ga naar beneden...koffie drinken
bedankt voor de gezellige dag...en tot Znel
AllerZnelstEn al netjes je ondertitel aangepast Wooooow wat zijn die rode snel
Nu die oranje nog
hier nog niet....koffie zatDoe mij er ook een, want hier is het op......
Mooi geworden Jason....en nou eronder gooien.......krijgen we weer een hele batterij piccies van je brommert.......
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.
Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.
Mazzel,
[afbeelding]
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.
Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.
Mazzel,
[afbeelding]
En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.
Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.
Mazzel,
[afbeelding]
Heb trouwens vorige week mijn ZWARTE rem- en koppelingshendel gemonteerd. Origineel bij motozoom voor totaal 27,95 incl. vezenden. ~
Bij deze zullen wij maar beginnen.
liZard en Crazy Girly wensen iedereen
!!!!!!!!! Gezellig Kerstmis en een spetterend Nieuwjaar!!!!!!!!!
En voor het volgend seizoen ...
... vele veilige kilometers,
... weinig boetes,
... veel ge-ouwehoer bij de meetings
... en vooral veel plezier op de Zzzzetjes.
Morgeh
The same for you
Sutra: veel plezier
Zeg Adjuh; je hebt toch niet gezopen of gespoten he? Je praat zo raar.....Inderdaad mooi puntbakkie Sutra, maar.....................
Als ie maar niet zwart wordt
strak bakkie..En vandaag eindelijk de onderkuip afgemeten en eronder gegooid. Over een maandje of wat ga ik wel denken aan de spuiter.
Morgen naar Wolfheze voor een 2-daagse cursus. Eindelijke leren communiceren.....dus als ik terugkom gaan jullie wat beleven. Maar voorlopig wordt het vannacht koud, dus morgen goed aankleden.
Mazzel,
[afbeelding]
Bij deze zullen wij maar beginnen.
liZard en Crazy Girly wensen iedereen
!!!!!!!!! Gezellig Kerstmis en een spetterend Nieuwjaar!!!!!!!!!
En voor het volgend seizoen ...
... vele veilige kilometers,
... weinig boetes,
... veel ge-ouwehoer bij de meetings
... en vooral veel plezier op de Zzzzetjes.
@ Bohica. Welke hendels heb je gekozen, want voor de Z staan er alleen maar zilveren en bij de zwarte staat geen model bij. BVD
ik heb je toch niet op deze gedachten gebracht.
gewoon er voor gaan op een 750 van 2006 proefrijden is al scherp genoeg om je waarschijnlijk te overtuigen.
maar ja het wordt jouw fiets dus wij kunnen hierover niet beslissen.
[IMGATT]
Voor rechtuitstabiliteit is een grote naloop nodig voor bochtenwerk is een kleinere naloop nodig
De naloop bepaalt in feite de arm van het krachtmoment dat de motor in zijn rechte baan houdt. Twee dingen zijn in eerste instantie bepalend voor de grote de naloop. Dit zijn,
De balhoofdshoek
De wieldiameter
Tijdens het rechtdoor rijden op een redelijk vlakke weg is de hoek van het balhoofd van belang . Een balhoofdshoek van 68 graden vind je in de praktijk alleen op race motoren.
dus hoe hoger de balhoofdhoek hoe beter deze de bocht om is te krijgen
hoe lager de balhoofdhoek des te stabieler op rechtdoor wegen
Remmen en gas geven heeft een duidelijk gevolg voor de stabiliteit. Als de motorfiets in de voorvork vering duikt door het remmen wordt de balhoofdhoek groter, de naloop dus kleiner en de rechtuitstabiliteit dus ook.
Tijdens hard remmen ligt vrijwel het hele gewicht van de motor en de rijder op het voorwiel. Naast de invering van de voorvork wordt ook de band plat gedrukt. Dit heeft nog een extra verkleining van de naloop tot gevolg.
Vlak voor de bocht rem je en neem je gas terug. De motor duikt dan verhoudingsgewijs ver in de voorvork, waardoor de stabiliteit van de motorfiets kleiner wordt maar… de handling verbetert. Als je hier goed gebruik van maakt dan kan de motor op het rechte stuk goed stabiel zijn en vlak voor de bocht juist een goede handling krijgen.
Door dit te optimaliseren kun je als het ware het eind van het remmen uitstellen tot precies het moment dat je de bocht inzet. Rem los en gasgeven en de motor zoekt automatisch de ideale lijn. De correcties kun je met je lichaam maken. Meer naar voren is scherper sturen, meer naar achter levert dan meer onderstuurd weggedrag en de motor zoekt de buitenbocht.
[afbeelding]
@koekenbakker,
Vorm van de hendels is hetzelfde als origineel.
Artikelnummers voor de zwarte uitvoering zijn:
remhendel: 12019864
koppelingshendel: 12019796
(pakbon was van "louis", miss. ook op hun site te bekijken)