Z750-Z750S-Z1000 Plaza Deel 29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mmm, pas een dag of 2 nu thuis, en de verveling slaat nu al toe, ga maar elke dag een foto nemen met een andere schoen voor de nodige variatie :+ :+ :+ :+

[afbeelding]



Iemand nog goede suggesties om de dag door te komen :z *D *D

( zetje is al gepoetst ;) )
Als jij je nou eens opwerpt als ons orakel, mochten we vragen hebben over de Z.
Je hebt nu tijd zat om alles op te zoeken. Maak je jezelf gelijk nuttig voor de Z familie.
:Y :+
 
Een file en flitspalen registratie bijhouden.
Vooral voor aankomend weekend belangrijk!
Het wordt goed :] stuur
 
Ok, brand maar los ........

Mooi, }) ik zoek dus nog een kleiner remvloeistofreservoirtje dan de standaard ZX10R reservoir dat er nu op zit.
Dus zo iets maar dan met de uitloop aan de zijkant.
remvlhoudergr_462.jpg
 
test van nieuwe Z1000

niet erg spannend op de veranderingen op het oog na. *O*



:] mijn eigen fiets is nog oppermachtig dus. :9

Net als de supersportieve ZX-6R stond de imposante naakte Z1000 mee aan de wederopstanding van het ondertussen meer dan bijgebeende vierde Japanse motormerk, Kawasaki. De Z1000 stak anno 2003 het vuur in de pan van de Hypernakeds. Nu, vier jaar later, is deze literzware naked aan een welkome vernieuwing onderworpen.
Het motorblok is in wezen hetzelfde als het in vorige model, maar werd mede dankzij de ondertussen veel te veel besproken Euro-3 normen nog eens onder handen genomen. Om de emissienormen te halen kreeg de Kawasaki een vernieuwde brandstofinjectie. De Z1000 voelt gelukkig nog steeds even soepel aan als zijn voorganger. We hadden echter niet verwacht dat de beresterke Kawa bij zijn hernieuwing in plaats van enkele paarden te winnen er zelfs wat moet inleveren. Het maximaal vermogen bedraagt voortaan 125 pk (voordien 127) en dit aan 10.000 omwentelingen. Vermogen is echter niet waar ze naar op zoek zijn wisten de ingenieurs ons anderzijds te vertellen. Met topvermogen kan je namelijk niets aanvangen in de ‘echte wereld’. Het motorblok van de Z1000 staat dus volledig in het teken van koppel in lage toeren en het middengebied. En inderdaad, al bij het vertrek voel je dat er heel wat koppel aanwezig is en dit blijft bijzonder lineair tot pakweg 9.000 opm. Het maximale koppel wordt afgeleverd aan 8.250 toeren en bedraagt 98,7 Nm, waar dat bij het vorig model 95,6 Nm was. Klinkt ideaal, niet? Toch missen we iets, een punch als je hem naar zijn rode zone jaagt, maar die komt er dus echt niet. En die eindsprint van een dikke viercilinder-in-lijn motor is nu net wat we zo leuk vinden aan deze motoropbouw.
Om de nieuwe Kawasaki in de best mogelijke omstandigheden te testen werden we voor enkele dagen verbannen naar Fuerteventura, een van de prachtige Canarische eilanden. Onder een stralend zonnetje trokken we er op uit langs de gigantisch lange kustlijn en dwars over het eiland over de kronkelige bergwegen. Het asfalt ligt er erg goed bij, de temperatuur is met 23° C quasi ideaal, dus geen excuses om ons werk niet grondig te doen. En we hebben wat te testen, want naast het geüpdate blok werd eveneens heel het frame herzien en dit om de rijder van meer feedback te voorzien. Het eigenlijke frame werd 15% minder stijf gemaakt dan voordien, maar zou toch niet inboeten op vlak van stabiliteit. Dit werd gecompenseerd door het nieuwe subframe dat een pak stijver werd en het zaakje mooi in evenwicht houdt. Dat de rijder bijzonder veel informatie ontvangt staat buiten kijf. Je weet perfect wat er onder je allemaal aan het gebeuren is, maar of de nieuwe Z1000 nu meer feedback voorziet als het vorige model, zijn we toch niet helemaal van overtuigd. De stabiliteit blijft gegarandeerd tot ver voorbij de toegelaten snelheid, maar tijdens een sporadische uitstap naar de gesloten omloop zal je toch aan hoge snelheden duidelijk worden dat je echt niet op een sportfiets zit.
Zelfs de gloednieuwe aluminium achterbrug kan op dat moment geen soelaas brengen. Het stugger afstellen van de nieuwe 41mm UPSD vork die net als de achtervering instelbaar is qua veervoorspanning en uitgaande demping kan wel het een en ander goed maken. Wij lieten de Kawasaki enkele malen ver voorbij 200 km/u lopen om daarop volgend zwaar in de remmen te gaan en een krappe 2de versnellingsbocht te nemen. Dergelijke situaties met deze 205 kg zware vierpitter worden in goede banen geleid dankzij de volledige radiale Nissin voorste rempartij. De omvang van de schijven bleef gelijk, maar ook dit familielid wordt vanaf heden voorzien van 300 mm bloembladschijven. We reden ook met de ABS-versie. Deze boezemt erg veel vertrouwen in en het ABS-systeem slaat niet nodeloos aan bij extreme remmanoeuvres.

De Kawasaki Z1000 is verkrijgbaar in drie kleuren (zwart, blauw en oranje). Opvallend is het ontbreken van een groen exemplaar, wat ons onmisbaar lijkt in het rijtje. De oranje kleurstelling zet het stoere en jonge karakter van de motor nog eens extra in de verf. Wij zijn echter van mening dat hij wat van zijn rebelse trekjes, door het extreem goed uitgebalanceerde motorblok, is verloren. De standaard versie is de jouwe voor 10.290 euro. Voor de ABS-versie tel je slecht 500 euro extra neer.





Het volledige testverslag lees je in het april nummer van Motoren&Toerisme (vanaf vrijdag 23 maart in de winkel).
 
Iemand nog goede suggesties om de dag door te komen :z *D *D

( zetje is al gepoetst ;) )~[/quote]


Orginele uitlaten inkorten, en dan verkopen. O-)
 
Nou...

Zojuist uitsluitsel gekregen over m'n Z. Het is ;( -O- B| '( |( :r :(

De levering gaat plaats vinden in September. Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. Alternatief is om er door hun 1 in het buitenland te laten bestellen maar dan geld mn korting niet (omdat het dan een andere motor betreft). Dan zou die wel eerder binnen kunnen zijn. Of ik kan het afblazen en m'n voorschot terugkrijgen.

Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. De dealer heeft er van de 8 besteld maar 4 gekregen. Deze zullen echter allemaal in september pas geleverd worden. Er zijn dus ook mensen die gewoon helemaal niks krijgen. Er is verder ook helemaal niks te regelen, het is take it or leave it.

Dus nu zit ik met een dilemma. Meer betalen voor hetzelfde staat me zoiezo niet aan. Maar wachten tot sept zie ik ook niet zitten. Alles afblazen en kijken naar een nieuwe is ook geen oplossing, want qua prijs/kwaliteit is er niks wat in de buurt komt van de Z zeker niet voor de prijs die ik afgesproken heb. En kijken naar een 2ehandse gaat op dit moment nog niet zo goed omdat ik elke fiets vergelijk met de Z (en die is nu eenmaal onklopbaar O-) ) Ook prijstechnisch is het dan volledig niet interessant.

Ik mocht rustig de tijd nemen om te beslissen wat ik ermee zou doen, dus ik zou graag weten wat jullie zouden doen...










zucht -O-
 
Nou...

Zojuist uitsluitsel gekregen over m'n Z. Het is ;( -O- B| '( |( :r :(

De levering gaat plaats vinden in September. Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. Alternatief is om er door hun 1 in het buitenland te laten bestellen maar dan geld mn korting niet (omdat het dan een andere motor betreft). Dan zou die wel eerder binnen kunnen zijn. Of ik kan het afblazen en m'n voorschot terugkrijgen.

Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. De dealer heeft er van de 8 besteld maar 4 gekregen. Deze zullen echter allemaal in september pas geleverd worden. Er zijn dus ook mensen die gewoon helemaal niks krijgen. Er is verder ook helemaal niks te regelen, het is take it or leave it.

Dus nu zit ik met een dilemma. Meer betalen voor hetzelfde staat me zoiezo niet aan. Maar wachten tot sept zie ik ook niet zitten. Alles afblazen en kijken naar een nieuwe is ook geen oplossing, want qua prijs/kwaliteit is er niks wat in de buurt komt van de Z zeker niet voor de prijs die ik afgesproken heb. En kijken naar een 2ehandse gaat op dit moment nog niet zo goed omdat ik elke fiets vergelijk met de Z (en die is nu eenmaal onklopbaar O-) ) Ook prijstechnisch is het dan volledig niet interessant.

Ik mocht rustig de tijd nemen om te beslissen wat ik ermee zou doen, dus ik zou graag weten wat jullie zouden doen...










zucht -O-

Sorry Willes,,

Dat is echt klote om te horen -O-
 
Nou...

Zojuist uitsluitsel gekregen over m'n Z. Het is ;( -O- B| '( |( :r :(

De levering gaat plaats vinden in September. Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. Alternatief is om er door hun 1 in het buitenland te laten bestellen maar dan geld mn korting niet (omdat het dan een andere motor betreft). Dan zou die wel eerder binnen kunnen zijn. Of ik kan het afblazen en m'n voorschot terugkrijgen.

Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. De dealer heeft er van de 8 besteld maar 4 gekregen. Deze zullen echter allemaal in september pas geleverd worden. Er zijn dus ook mensen die gewoon helemaal niks krijgen. Er is verder ook helemaal niks te regelen, het is take it or leave it.

Dus nu zit ik met een dilemma. Meer betalen voor hetzelfde staat me zoiezo niet aan. Maar wachten tot sept zie ik ook niet zitten. Alles afblazen en kijken naar een nieuwe is ook geen oplossing, want qua prijs/kwaliteit is er niks wat in de buurt komt van de Z zeker niet voor de prijs die ik afgesproken heb. En kijken naar een 2ehandse gaat op dit moment nog niet zo goed omdat ik elke fiets vergelijk met de Z (en die is nu eenmaal onklopbaar O-) ) Ook prijstechnisch is het dan volledig niet interessant.

Ik mocht rustig de tijd nemen om te beslissen wat ik ermee zou doen, dus ik zou graag weten wat jullie zouden doen...










zucht -O-
andere dealer informeren....anders 1 zonder ABS ....en lukt t niet.....wachten.....duurt nog 6 maanden maar je hebt je zinnen er op gezet...dus is elke andere motor niet dat wat je wilt...dus een teleurstelling

gewoon wachten... of 1 zonder ABS
 
Weet niet wat ik zou doen, maar denk anuleren, tegen de tijd dat jij hem hebt, komt de winter er al weer aan, moeilijk, ik kan je hier niet in adviseren helaas
 
andere dealer informeren....anders 1 zonder ABS ....en lukt t niet.....wachten.....duurt nog 6 maanden maar je hebt je zinnen er op gezet...dus is elke andere motor niet dat wat je wilt...dus een teleurstelling

gewoon wachten... of 1 zonder ABS


Ik heb er 1 zonder abs, mischien niet helemaal duidelijk geweest. zonder abs in sept, met abs (z750 en z1000) dit jaar totaal niet...
 
Nou...

Zojuist uitsluitsel gekregen over m'n Z. Het is ;( -O- B| '( |( :r :(

De levering gaat plaats vinden in September. Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. Alternatief is om er door hun 1 in het buitenland te laten bestellen maar dan geld mn korting niet (omdat het dan een andere motor betreft). Dan zou die wel eerder binnen kunnen zijn. Of ik kan het afblazen en m'n voorschot terugkrijgen.

Met ABS word helemaal niet uitgeleverd in Belgie dit jaar. De dealer heeft er van de 8 besteld maar 4 gekregen. Deze zullen echter allemaal in september pas geleverd worden. Er zijn dus ook mensen die gewoon helemaal niks krijgen. Er is verder ook helemaal niks te regelen, het is take it or leave it.

Dus nu zit ik met een dilemma. Meer betalen voor hetzelfde staat me zoiezo niet aan. Maar wachten tot sept zie ik ook niet zitten. Alles afblazen en kijken naar een nieuwe is ook geen oplossing, want qua prijs/kwaliteit is er niks wat in de buurt komt van de Z zeker niet voor de prijs die ik afgesproken heb. En kijken naar een 2ehandse gaat op dit moment nog niet zo goed omdat ik elke fiets vergelijk met de Z (en die is nu eenmaal onklopbaar O-) ) Ook prijstechnisch is het dan volledig niet interessant.

Ik mocht rustig de tijd nemen om te beslissen wat ik ermee zou doen, dus ik zou graag weten wat jullie zouden doen...










zucht -O-


als je voor een Z1000 van 2006 gaat kan het nog wel interessant worden moet je wel opschieten iedereen zit daar straks op te spinsen.

*D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan