Zakelijk motorlease - interesse?

jawel, maar de werkgever heeft het liefst één partij, dat scheelt een heleboel administratieve rompslomp. Dus dat argument begrijp ik wel...

Alhoewel ik in het verleden ook wel shopte, toen ik nog wagenparkbeheer deed voor een man of 15. Had ik toch meestal wel 3 leasemaatschappijen waar we auto's van hadden...


Ons bedrijf heeft nogal slechte ervaringen met een aantal leasemaatschappijen.
Met de huidige maatschappij gaat het prima.
De rompslomp van een 2de maatschappij erbij, met alle "risico's", dat willen "we" niet.

De enige waar ik contact mee heb is de dealer voor de onderhouds afspraken O-)

Op dit moment is het bij mij net zo.
Maar... mijn RT is nu over de 100.000 km heen.
Leuk moment om hard na te denken over inruilen.
Maar... ik heb mijn zinnen gezet op de R1200RT of de K1200S.
En die kan ik niet zo betalen op dit moment.
Daarnaast heeft de baas een leasebudget beschikbaar, waarvan ik nu
maar een gedeelte krijg, in de vorm van de bekende kilometervergoeding.

Vandaar al dit gedoe...
 
jawel, maar de werkgever heeft het liefst één partij, dat scheelt een heleboel administratieve rompslomp. Dus dat argument begrijp ik wel...
Dat hebben wij ook alleen een motor leasen is dusdanig anders dat je voor motorfietsen naar de beste partij kijkt. Dus voor motoren hebben wij nu als vaste partij BMW Financial ook al is het maar voor 1 motor O-)
En hoezo meer administratieve rompslomp? De rekening betalen moet bij elke partij :Y
 
Op dit moment is het bij mij net zo.
Maar... mijn RT is nu over de 100.000 km heen.
Leuk moment om hard na te denken over inruilen.
Maar... ik heb mijn zinnen gezet op de R1200RT of de K1200S.
En die kan ik niet zo betalen op dit moment.
Daarnaast heeft de baas een leasebudget beschikbaar, waarvan ik nu
maar een gedeelte krijg, in de vorm van de bekende kilometervergoeding.
En als je boven op het budget een eigen bijdrage doet en een goedkopere motor neemt van BMW?
 
Dat hebben wij ook alleen een motor leasen is dusdanig anders dat je voor motorfietsen naar de beste partij kijkt. Dus voor motoren hebben wij nu als vaste partij BMW Financial ook al is het maar voor 1 motor O-)
En hoezo meer administratieve rompslomp? De rekening betalen moet bij elke partij :Y

Ik dus ook zo... De auto's bij de leasmaatschappij, de motor bij BMW Financial.

Met meer rompslomp bedoel ik dan:
- meerdere facturen
- meerdere accountmanagers
- meerdere algemene - en contractvoorwaarden
en als je daar niet mee zit is dat prima, maar voor veel bedrijven is dat te veel van het goede, die doen liever de hele business bij een partij. 't Is mij persoonlijk om het even.. :Y
 
En als je boven op het budget een eigen bijdrage doet en een goedkopere motor neemt van BMW?

Eigen bijdrage voor het deel "boven budget" is geen probleem.
Een goedkopere motor in principe ook niet.
Maar als ik de kans krijg wil ik voor de R1200RT of de K1200S gaan...
 
ja ja, ik weet dat dit topic alweer onder een flinke laag stof schuilgaat...


Maar weer eens een vraagje aan de lease-motorrijders op MF:
Vorige jaar ging er rond dat dit jaar de bijtelling ook voor lease-motoren
zou gaan gelden.

Hoe is dat nu in de praktijk?
Hebben jullie nu inderdaad allemaal een bijtelling op de loonstrook staan?
Of is dat nog steeds alleen voor lease-auto's?
 
ja ja, ik weet dat dit topic alweer onder een flinke laag stof schuilgaat...


Maar weer eens een vraagje aan de lease-motorrijders op MF:
Vorige jaar ging er rond dat dit jaar de bijtelling ook voor lease-motoren
zou gaan gelden.

Hoe is dat nu in de praktijk?
Hebben jullie nu inderdaad allemaal een bijtelling op de loonstrook staan?
Of is dat nog steeds alleen voor lease-auto's?
Leasemotor heeft een andere (oude) regeling. Daar geld de waarde van het gebruik dat je moet opgeven :)
(Kilometers x kilometerprijs motor)
 
Tuutuut, zou je dat iets specifieker kunnen toelichten?
Mag ook via de mail hoor :)
Je motor kost bedrag euro x,-- per kilometer (benzine + leaseprijs / kilometers p/j)
Deze kilometerprijs vermenigvuldig je met je prive kilometers die je hebt gereden en dan heb je de waarde die je moet opgeven aan de belasting aan het eind van het jaar.
(Vrij simpel dus :) )
 
Je motor kost bedrag euro x,-- per kilometer (benzine + leaseprijs / kilometers p/j)
Deze kilometerprijs vermenigvuldig je met je prive kilometers die je hebt gereden en dan heb je de waarde die je moet opgeven aan de belasting aan het eind van het jaar.
(Vrij simpel dus :) )


Dank je wel. Helemaal duidelijk zo :)
En dan moeten de kilometers natuurlijk wel geadministreerd worden :?
 
Ik krijg gewoon een leuke kilometervergoeding. Als het dus mooi weer is pak ik lekker de motor, en hou ik geld over. :)
 
Enkel zakelijke lease is niet interessant,want afgezien van koerierdiensten en pizzabakkers zal er vrijwel niemand dit interessant vinden.Persoonlijke lease kan wel interessant zijn, als je het hele pakket aanbied zoals bij een auto, maar dan liefst goedkoper.Vooral motorrijdende vrouwen kunnen dit interessant vinden,want afgezien van het tanken heeft men verder geen zorgen meer.
 
Ik heb ook wat vraagjes.

Ik ben bezig om te kijken wat een full-operational lease kost voor een BMW F800ST
buiten die kosten om, wil ik toch weten hoe dat zit met die 'bijtelling'.

Dat is prive km * km prijs.
- Hoe wordt deze km prijs bepaals?
- Hoe worden die prive km bijgehouden? Ik neem aan dat ik dat moet gaan doen? En dan zelf aan de belastingdienst doorgeven bij de aangifte?
- Deze bijtelling is dat bruto of netto?
- Gaan deze kosten via werkgever?
 
Dat is prive km * km prijs.
- Hoe wordt deze km prijs bepaals?
De leasemaatschappij geeft een km prijs.
(Kosten lease per x km en meestal staat de km/prijs voor meer/minder km'ers er ook op.)

Tis ook niet echt een km prijs maar de financiele waarde per gereden km vandaar de km prijs van de leasemaatschappij.
- Hoe worden die prive km bijgehouden? Ik neem aan dat ik dat moet gaan doen? En dan zelf aan de belastingdienst doorgeven bij de aangifte?
km administratie zoals bij leaseauto's.
- Deze bijtelling is dat bruto of netto?
bruto
- Gaan deze kosten via werkgever?
Is het makkelijkst aangezien je dan meteen betaald en niet voor verassingen komt te staan.
 
De leasemaatschappij geeft een km prijs.
(Kosten lease per x km en meestal staat de km/prijs voor meer/minder km'ers er ook op.)

Tis ook niet echt een km prijs maar de financiele waarde per gereden km vandaar de km prijs van de leasemaatschappij.km administratie zoals bij leaseauto's.brutoIs het makkelijkst aangezien je dan meteen betaald en niet voor verassingen komt te staan.

De BMW dealer zij dat die km prijs natte vinger werk is (en zal zo'n rond de 13ct / km uitkomen voor een bmw F800ST, aldus dealer)

Hij zij dat ik gewoon 10ct op moest geven omdat er niets te bewijzen valt.
 
De leaseprijs pakken is natuurlijk wel makkelijk, maar in die leaseprijs zit ook de winst, risico-opslagen en dergelijke van de leasemaatschappij bij. Voor de belasting hoef je alleen de economische waardedaling plus eventuele onderhoudskosten op te geven als prijs per kilometer, dat ligt lager dan de leaseprijs. Je snij jezelf dus in de vingers als je de leaseprijs aanhoud. Je gaat toch geen belasting betalen over de winst van de leasemaatschappij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan