zelf afstellen cb 900

ronnieboy09

MF'er
13 aug 2012
31
0
haarlem
had in een eerder topic gemeld dat ik de standaard fiets waar een 4 in 1 onder zat voorzien heb van een 4 in 2 met megatons. nu loopt ie dus niet goed meer.
ik denk toch dat ik t eerst zelf eens ga onderzoeken. leer je weer van en wegbrengen kan altijd nog.

t eerste wat ik wil gaan doen is de megatons open maken en van die speciale uitlaatdoek er in doen, want hij maakt nu veel te veel lawaai.
Moet je die doek nog vastzetten met iets?? een of meerdere klemmen of zo?? of beter geen doek maar andere oplossing??

dan ga ik de tank er maar eens afhalen en t luchtfilter. eerst maar eens kijken of de choke wel terugkomt en niet aan blijft staan. want hij loopt veel te hard stationair

misschien gelijk maar even nieuw luchtfilter en bougies scoren, kan nooit kwaad.
ik las ergens dat je niet de door de fabrikant aanbevolen r-serie moet nemen maar juist die zonder r. klopt dat?

de kleppen stonden goed, want met de 4 in 1 liep ie goed, alleen slecht koude start.

dus wat nu dan??

de synchronisatie maar eens nazien?? ik heb gelezen dat je de 2e carb van links als ijkpunt moet nemen en daar de andere drie op af moet stellen. met luchtfilter erop?? of juist niet.

nou stel dat dat lukt en hij loopt nog slecht. dan de sproeiermaat checken?? eventueel een grotere er in?? zit nu standaard in denk ik. hoeveel groter en waar kan je die dingen halen?

is dit een goed plan of niet??? volgorde goed??

nou ben benieuwd naar de reacties, bedankt alvast...
 
had in een eerder topic gemeld dat ik de standaard fiets waar een 4 in 1 onder zat voorzien heb van een 4 in 2 met megatons. nu loopt ie dus niet goed meer.
ik denk toch dat ik t eerst zelf eens ga onderzoeken. leer je weer van en wegbrengen kan altijd nog.

t eerste wat ik wil gaan doen is de megatons open maken en van die speciale uitlaatdoek er in doen, want hij maakt nu veel te veel lawaai.
Hoe ga je ze open maken, wat voor doek (of demperwol?), en hoe ga je het weer dicht maken?
Moet je die doek nog vastzetten met iets?? een of meerdere klemmen of zo?? of beter geen doek maar andere oplossing??
Hoe ziet het binnenwerk van die einddempers er uit?
dan ga ik de tank er maar eens afhalen en t luchtfilter.
Leuk. Waarom eigenlijk :?
eerst maar eens kijken of de choke wel terugkomt en niet aan blijft staan.

Goed idee. Dan weet je dat dat ook weer goed werkt.
want hij loopt veel te hard stationair
Dat kan ook komen door de instelling voor het stationaire toerental. Dat is instelbaar namelijk.



misschien gelijk maar even nieuw luchtfilter en bougies scoren, kan nooit kwaad.
Kwaad niet. Als het niet nodig is, kun je je geld beter aan andere dingen besteden.
ik las ergens dat je niet de door de fabrikant aanbevolen r-serie moet nemen maar juist die zonder r. klopt dat?
En als je hier iets leest, ga je dan ergens weer vragen of het verhaal hier klopt? ;)

Heb je trouwens al een werkplaatshandboek? Echt een must voor zelf aan de slag gaan. Staat ook een hoop info in :Y
de kleppen stonden goed, want met de 4 in 1 liep ie goed, alleen slecht koude start.
Zo weet je echt niet of de kleppen goed staan. Gewoon klepspeling zelf doen adhv het handboek :)
dus wat nu dan??

de synchronisatie maar eens nazien??
Als ie goed loopt, waarom zou er dan wat zijn?

Overigens kan het geen kwaad.
Wel eerst even je klepspeling ok, en meteen compressie op de cilinders meten.
Dan synchroniseren :)
ik heb gelezen dat je de 2e carb van links als ijkpunt moet nemen en daar de andere drie op af moet stellen. met luchtfilter erop?? of juist niet.
Ja. Dat is juist, of niet :)

Gemeen }) O-)

Staat in het wphb. Staat ook hoe je moet syncen. Externe brandstoftoevoer en lange schroevendraaier zijn handig.
Klepspeling moet goed zijn, blok warm, verhoogd toerental.
nou stel dat dat lukt en hij loopt nog slecht. dan de sproeiermaat checken??
Meten.
Pas al je meet, weet je wat er wel en niet gebeurd.
Afhankelijk daarvan kun je dingen gaan veranderen.
eventueel een grotere er in?? zit nu standaard in denk ik. hoeveel groter en waar kan je die dingen halen?

is dit een goed plan of niet??? volgorde goed??

nou ben benieuwd naar de reacties, bedankt alvast...


Succes! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan